Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

BF Januari 2017

fernandasmamma skrev 2016-10-24 11:01:02 följande:

Vi var på Gekås nu i helgen..

Delade upp det på två dagar, annars hade vi aldrig pallat

Det var skitmycket folk!

Lördagen tog vi alla barngrejer och kläder till oss.

Söndag grejer till hemmet och julklappar..

Det vi köpte till barnet:

Babysitter, babygym, täcke, kudde, madrass, örngott & påslakan, nappflaskor, nappar, napphållare, badbalja med insats för nyfödd och stativ så man slipper sitta ner eller böja sig ner när det är baddags, blöjhink, dregglisar, skallra, en till leksak (en prasslig bok i starka färger), två set med body, tunn mössa och byxor, pyjamas, bodys, strumpor, vantar, filt (en i fleece och en i bomullstyg), overall i fleece (dom hade inte uteoverall till nyfödda minsta storlek var 62), några fler bodys.

Vi tyckte dom hade mycket bra saker och till bra priser.

Däremot var det inte så mycket könsneutrala kläder och så dom hade, men så brukar det väl vara

Det vi inte köpte var spjälssängsskydd och skötväska så dom inte hade någon som vi gillade färgmässigt.

Så det och uteoverall köper vi någon annanstans

Men det var bra priser och sortiment, så jag tror vi sparade in rätt mycket på att köpa det mesta på Gekås..

Plus att de tär skönt att ha det gjort liksom, och slippa gå runt i massa olika affärer.

Men åhh fanns de stativ till badbaljan, de missade jag..

Vi vart på Ullared i augusti så de lär ju ha varit samma. Du har inte lust att lägga ut en bild på baljan och stativ så jag kan få se?

Jag tyckte också vi sparade massor på ullared.. Bara nappflaskorna är ju nästan halva priset.
  • Sagan12345
    Ivana1988 skrev 2016-10-24 13:29:24 följande:

Vi ska köpa en Bugaboo Donkey Mono, testkörde den lite med kompisens bebis och den funkade bra hos oss i skogen...:) men vi kör ny nu, tänkte kola på nätet men alla jag hittade vid den här tiden var lite väl dyra för att vara begagnade..

fast jag var alltid lite så Nej man ska inte ha vagnen hemma innan bebisen haha

Vi har köpt samma, vi beställde från Holland
  • Sagan12345
    Ivana1988 skrev 2016-10-24 14:23:47 följande:

har hör att manga gör det!

får jag fråga vad den kostade där? Har ni redan fått den hem också? Vi har funderat på detta men vet ej hur de ligger med leverans riktigt...jo exakt klicka på vill man göra!

vi ska säkert spara allt I fall vi ska ha barn nr 2 I framtiden vilket jag tror vi kommer att vilja ha.. blir så svårt ibland med det första man vet inte vad man behöver och köper säkert för mycket:)

Humm tror att vagnen inkl grå klädsel gick på 1050 euro, så strax över 10000 sen köpte vi till lite tillbehör + babyskyddet och adapter. Allt var billigare i där.

Tror de tog 3v innan vi fick vagnen kanske t.o.m 2,5v
  • Sagan12345
    fernandasmamma skrev 2016-10-24 13:14:46 följande:

Ja absolut

Jag kan fota ikväll och lägga ut bilden.

Den är grå med en stjärna på... Baljan alltså..

Jättesnällt, måste vara samma vi köpte
  • Sagan12345
    Ivana1988 skrev 2016-10-25 08:56:46 följande:

det later bra! Betalar man innan man får grejerna?  trodde det skulle ta mycket längre tid:)

Ivana1988 skrev 2016-10-25 08:56:46 följande:

det later bra! Betalar man innan man får grejerna?  trodde det skulle ta mycket längre tid:)

Japp man fick en länk på mejl där vi valde att betala med kort
  • Sagan12345
    frusvensson skrev 2016-10-27 05:22:50 följande:

Jag har inget val. Gjorde akutsnitt med dottern -11 då jag fick havandeskapsförgiftning och sedan blev det ett katastrofsnitt med sonen -13 när ärret på livmodern brast i värkarbetet. Så därför får jag inte föda vaginalt.

Just ja, de minns jag att du skrev, helt galet att ärret brast :(
  • Sagan12345
    fernandasmamma skrev 2016-10-27 10:59:06 följande:

Sorry för sent svar..

Denna baljan var det vi köpte på Gekås i helgen..

Tack, det är samma.. Men hur ser stället till baljan ut?
  • Sagan12345
    angelikkaj skrev 2016-10-27 07:14:33 följande:

Ja vill göra det dels för att jag sist inte klarade av värkarna. Jag spände mig såpass att jag förhindrade mig att öppna mig något. Så tillslut innan de satte igång mig då ja gått över tiden så kom en läkare å kolla på mig å sa, ajdå det är riktigt jobbiga värkar ser jag så vi sätter igång dig direkt.

Sen gjorde jag ett akutsnitt-06 med första dottern.

Men stackare, skönt att du slapp bråka dig till ett snitt denna gång
Svar på tråden BF Januari 2017