Ivana1988 skrev 2016-10-06 13:46:17 följande:
Hur går det för er?
någon som vill visa mage?
Vad har ni fått för besvär så här länge?
Jag har ett kontorsjobb så brukar inte känna så mycket men sprang runt hela dagen igår här och var helt slut på kvällen, svullen, så ont, samandragningar och lillen sparkade som en galning hela kvällen, natten, morgonen, hund kissade I sängen ja, det var lugnt:):)
Har också fått problem med hemorrojder (yayyyyy
), magen är ganska stor och det börjar kännas att man faktist är gravid, allt tar längre tid - får sammandragningar när jag går fort, att raka mina ben är inte lika lätt och att ta mig ut från bilen är ett helvete jag måste kasta ut mig
Jag kan inte gå längre än 1,5 km om dagen sammanlagt längre, har jag räknat ut med min stegräknare! För varje gång jag går längre så måste jag nästan gå med kryckor dan därpå. Så foglossningen är rätt jobbig. De har flyttat vår busshållplats pga vägarbete så den ligger dubbelt så långt bort, så bara genom att gå mellan bussen och hem fram och tillbaka så spräcker jag nästan min gå-plan för dagen.
Japp, hemorrojder har jag fått också.. urk. Finns ju kräm man kan köpa, får väl göra det snart.
Har en gigantisk livmoder på 29 cm i vecka 25+4, hon mätte första gången vecka 21 och då var den 26.. Då påpekade hon faktiskt att den var VÄLDIGT stor, men att det är kurvan som betyder något. Och 3 cm ökning på en månad är väl rätt normalt tror jag,. hoppas jag iaf. Hoppas inte ungen blir en val!
Har gått ner i vikt hela tiden fram till vecka 20, senaste fem veckorna har jag legat still. Så vi får väl se hur det blir med gravidvikten. Ingen hittills iaf. Som det verkar har det ju inte påverkat barnets tillväxt negativt. ;)