Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Fotbollskillen

Längtar efter en flickvän.

Hej tänkte att det säkert finns många tjejer här som kanske kan svara eller ge råd.

Jag är 26 och har i cirka två år varit medlem på en dejtingsida, har en välformulerad presentation där jag beskriver vem jag är, vad jag har för intressen, vad jag söker för något. Har även tre bilder på mig.
    Har skrivit till jätte många tjejer, läser deras presentation och skriver ett personligt mejl. Vissa av tjejerna läser inte ens mina mejl medan de som läst mejlet besöker min sida men jag har bara fått ett svar tillbaka, det var från en tjej som tackade för mitt fina mejl men att jag inte var något för henne. visst tyckte att hon verkade vara en jätte trevlig tjej av det hon skrivit på sin sida men blev glad iallafall att hon tog tid att svara.
    Jag blir glad om någon tjej jag skrivit till besöker min profil, hoppas på att få ett svar men blir lite besviken när jag inte får det för förstår att det är mitt utseende det beror på eftersom min presentationstext har jag lagt ner väldigt mycket tid på! Jag tvingar ingen tjej att hon ska gilla mig men hade hoppats att det hade funnits en av alla jag skrivit till som ville ge mig en chans och lära känna mig.
    Finns det tjejer som inte går bara på utseendet? Har ingen erfarenhet av tjejer så därför jag frågar.
    Tycker det är lite ledsamt att inte få svar när jag lägger ner mycket tid på varje mejl men men.

Jag är mycket medveten om att jag inte ser ut som till exempel någon kille som är med i Paradis hotell, förstår om de är attraktiva för tjejer, muskler, tatueringar och magrutor osv men måste väl finnas tjejer som kan tänka sig en vanlig pojkvän.

Känner att dejtingsida är ett bra sätt för mig att komma i kontakt med en tjej, är blyg och skulle inte ha modet och självförtroendet att gå fram till en tjej på stan, mitt självförtroende är i botten,är oskuld och har en minimal liten penis. Har haft en jobbig uppväxt då jag inte har några vänner och har blivit mobbad hela min skolgång.

Jag går till ett jobb varje dag som kock och jag trivs som fisken i vattnet, på fritiden tränar jag, bakar, läser  och går på fotboll/hockey matcher, resten av tiden sitter jag ensam i min lägenhet.

Får en klump i magen när jag ser par som är kära, skulle också vilja känna mig älskad för första gången i mitt liv. Vakna upp med ett leende varje morgon och känna mig lycklig att just hon ligger och sover där bredvid.
    Ha någon att komma hem till, komma hem från jobbet och överraska henne med något, ta med henne på utflykter, dela roliga och tråkiga saker tillsammans med, planera saker och åka på semester tillsammans. Dela hennes intressen då jag önskar att jag hade fler intressen så jag har saker att göra.

Skulle bli glad om någon ville ta sig tid att ge mig lite tips på hur jag kan få en flickvän? Något tips på vad jag kan skriva till en tjej?
    Vet att kärlek inte är någon garanti men jag är hoppfull trots mina motgångar i livet om att även jag en dag träffar en underbar tjej, det är vad jag brukar säga till mig själv varje kväll när jag kollar in i spegeln när jag ska borsta tänderna och jag känner mig lite nere. Någon egenskap borde jag ha som får en tjej att bli intresserad av mig.:)

• Svar på tråden Längtar efter en flickvän.
  • Fotbollskillen
    Ickett skrev 2016-05-08 00:00:10 följande:
    Bara allmänna tankar och vet inte om det stämmer, men du kanske ger sken av att vara för angelägen, för desperat eller i presentationen ger intryck av att vara en kille som vill ha romantik, giftermål och flera barn. Även om du vill det och de med, så kan en del tjejer, liksom killar, bli skrämda av det.

Jag är tjej och skulle aldrig skriva till en kille som i sin pres. svamlar om tända ljus och att vilja träffa sin livs kärlek eller liknande som exempel. Det skulle sända signaler om att killen är desperat. Sen skulle det vara jobbigt att få en efterhängsen kille på halsen, om han skulle vara intresserad och inte jag. Sånt är man rädd för.

En tjej vill att ni bara är intresserade av henne och ingen annan. Så därför är allt som verkar desperat och sänder signaler att jag kan träffa vem som helst, inget positivt.

En kille som jag egentligen tyckte va helt okej men inte blev något med, för att han aldrig gav upp utan skrev flera mejl ändå. Ja, sen hade han skrivit till en tjejkompis till mig som besökte hans sida.
    Okej fast det nämner jag inte i min presentation, är bara mina fantasier som jag vill göra.
    Självklart och det vill jag också, känna att hon bara är intresserad av mig!

Okej varför skrev han till din kompis om ni hade något på g?

Jag har en del intressen, blandannat att laga mat, baka och träna.
    Vi pratar inte om något tyvärr, har aldrig pratat med någon tjej, får inte svar på dejtingsidan. Skulle bli jätte glad att få lära känna en tjej.
  • Anonym (JII)

Du ser inte tillräckligt bra ut + ger ett desperat, osäkert och tråkigt intryck. Kan nästan garantera dig det.

• alexias mamma

Men alltså, vilken dejtingsida är du med på? Har inte läst hela tråden. Hur ser du ut då? Personligen svarar jag hellre en kille som inte skriver så seriöst utan är lite mer skojfrisk. Hellre en ful men rolig kille än någon snygg som är dunderseriös direkt. Vad brukar du skriva som första mail?

• Anonym (Fia)
    Fotbollskillen skrev 2016-05-07 23:26:16 följande:
    Okej du säger att de flesta tjejer inte gillar sportintresserade killar, hur förklarar du då att alla idrottsmän, tex Zlatan har tjej, om det stämmer din hypotes så borde ju han precis som mig aldrig kunna få en tjej för han är värre en mig, han lever med idrott 24/7. Säg inte bara att de har mycket pengar, alla tjejer är inte prostituerade. 

Ja visst, kan inte utesluta att det är mitt utseende som är anledningen men tänker att någon av alla tjejer jag skrivit till borde tycka jag är intressant. Har funderat att ha samma text men byta ut min profilbild till någon modell och se om jag får svar, får jag det så är det inte texten det är fel på isåfall. 

Jag hoppade inte över det, vet bara inte vad jag skulle hitta på för intressen som det finns mycket tjejer. Börja dansa eller sjunga i kör är helt uteslutet iallafall.
    Fia, du säger att du inte skulle kunna bli intresserad av mig pga att jag tycker om sport, finns det andra saker som får dig att bli nyfiken på mig? :) Skulle du kunna dejta mig trots det?

Jag håller med dig om att jag inte har någon kunskap om tjejer men vill träffa en. Har mycket drömmar och planer som jag vill uppleva med henne.
    Enkla saker som ge henne frukost på sängen, laga en middag och släcka ner lägenheten och tända ljus till hon kommer hem från jobbet, köpa med en blomma och överraskning åt henne, plocka ihop en picknickkorg och väcka henne med en puss och säga att om en timme ska vi åka iväg, gå på mycket matcher och uppleva både glädje och sorg tillsammans, åka och storhandla och planera veckorna tillsammans, planera vart vi ska åka på semestern, är så mycket jag vill uppleva i livet och min högsta dröm är att träffa en flickvän som är snäll och trogen och älskar mig för den jag är.
    Jag hoppas verkligen du inte på allvar tror att det är på något vis samma sak att vara tillsammans med någon som gillar att *titta* på sport och någon som Zlatan? I så fall har du ganska mycket otur när du tänker och behöver fundera några varv till. Sedan även *om* det vore samma sak i olika grader så säger det ingenting om att det inte skulle stämma att de flesta tjejer inte tycker att ett stort sportintresse är något positivt, de flesta tjejer är inte och vill inte vara tillsammans med professionella idrottare. 
    För mig skulle det nog eventuellt kunna fungera om det var hans yrke och inte bara ett intresse (även om jag inte har något som helst intresse för just Zlatan) för då tillkommer inte också ett arbete ovanpå det hela som också tar tid och uppmärksamhet. 

Du kommer säkert att få några svar om du gör så med bild, men det kommer inte betyda det du tror, det betyder bara att det finns också en del riktigt ytliga tjejer där ute som ger fullkomligt fanken i vem och hur du är som person bara du är snygg nog (precis som det finns sådana killar) - men de tillhör inte majoriteten, och de flesta vill faktiskt inte ha en så ytlig partner. Dessutom så är de allra flesta av oss inte utseendemässigt på den nivån att dra till sig den typen, de är ganska få faktiskt (och de få vettiga som är brukar förbanna sitt utseende för de är inte intresserade av dessa men har svårt att undkomma att råka ut för och behöva hitta och sålla bort dem). De allra flesta "vanliga" hittar partners ändå, alldeles vanliga partners som inte är så ytliga att utseendet är det som trumfar allt men ändå vill ha någon som de tycker ser trevlig ut. Sen finns det naturligtvis de på andra ändan av spektrat också, som inte bryr sig alls om utseendet, men de liksom de som bara bryr sig om det är inte supervanliga. 

Nej, som jag nämnt tidigare skulle nog den typen av sportintresse som du beskriver vara en "dealbreaker" för mig, för det skulle leda till att jag blev, gnällig, grinig och tjatig. Inget jag är stolt över, men det är så. Växte upp med en sportintresserad pappa (på mycket lägre nivå än du beskriver) och jag kan känna irritationen stiga bara jag tänker på t ex sport på tv. Nu är de flesta tjejer inte så extrema som jag om saken, men för de flesta är det inget plus att ha ett stort sportintresse som är att *titta* på sport, fler gillar om det handlar om utövande. 

Det måste inte automatiskt vara något intresse som är en "massa" tjejer på, du beskriver ju själv att du saknar vänner, så något där du träffar andra överhuvudtaget är något bra - än bättre sådana som kan bli vänner. Kika i t ex studieförbundens kataloger, måste väl finnas några cirklar där med något som intresserar? Eller du nämner du arbetar som kock, kanske till och med erbjuda driva egen studiecirkel i matlagning? (är det dessutom då några tjejer som deltar så får du chansen att visa dig från en sida med något du är bra på, det är alltid positivt!). Du behöver vänner och umgängeskrets först, det kommer i sin tur leda till att du träffar fler, fler som i sin tur kanske känner någon som är rätt osv. 
  • Fotbollskillen
    alexias mamma skrev 2016-05-08 02:03:18 följande:
    Men alltså, vilken dejtingsida är du med på? Har inte läst hela tråden. Hur ser du ut då? Personligen svarar jag hellre en kille som inte skriver så seriöst utan är lite mer skojfrisk. Hellre en ful men rolig kille än någon snygg som är dunderseriös direkt. Vad brukar du skriva som första mail?
    Happypancake. Som första mejl (Eller enda mejl, för skriver aldrig till samma tjej två gånger) Så skriver jag för att jag är nyfiken på henne, tar upp saker som hon skrivit på sin presentation och frågar vidare om det.
    Är lite svårt att få en bra blick på personen för tycker de flesta tjejer skriver rätt kortfattat vad de tycker om och inte.
    Försöker vara en trevlig kille och få vidare kontakt :)
  • Fotbollskillen
    Anonym (Fia) skrev 2016-05-08 15:24:25 följande:
    Jag hoppas verkligen du inte på allvar tror att det är på något vis samma sak att vara tillsammans med någon som gillar att *titta* på sport och någon som Zlatan? I så fall har du ganska mycket otur när du tänker och behöver fundera några varv till. Sedan även *om* det vore samma sak i olika grader så säger det ingenting om att det inte skulle stämma att de flesta tjejer inte tycker att ett stort sportintresse är något positivt, de flesta tjejer är inte och vill inte vara tillsammans med professionella idrottare. 
    För mig skulle det nog eventuellt kunna fungera om det var hans yrke och inte bara ett intresse (även om jag inte har något som helst intresse för just Zlatan) för då tillkommer inte också ett arbete ovanpå det hela som också tar tid och uppmärksamhet. 

Du kommer säkert att få några svar om du gör så med bild, men det kommer inte betyda det du tror, det betyder bara att det finns också en del riktigt ytliga tjejer där ute som ger fullkomligt fanken i vem och hur du är som person bara du är snygg nog (precis som det finns sådana killar) - men de tillhör inte majoriteten, och de flesta vill faktiskt inte ha en så ytlig partner. Dessutom så är de allra flesta av oss inte utseendemässigt på den nivån att dra till sig den typen, de är ganska få faktiskt (och de få vettiga som är brukar förbanna sitt utseende för de är inte intresserade av dessa men har svårt att undkomma att råka ut för och behöva hitta och sålla bort dem). De allra flesta "vanliga" hittar partners ändå, alldeles vanliga partners som inte är så ytliga att utseendet är det som trumfar allt men ändå vill ha någon som de tycker ser trevlig ut. Sen finns det naturligtvis de på andra ändan av spektrat också, som inte bryr sig alls om utseendet, men de liksom de som bara bryr sig om det är inte supervanliga. 

Nej, som jag nämnt tidigare skulle nog den typen av sportintresse som du beskriver vara en "dealbreaker" för mig, för det skulle leda till att jag blev, gnällig, grinig och tjatig. Inget jag är stolt över, men det är så. Växte upp med en sportintresserad pappa (på mycket lägre nivå än du beskriver) och jag kan känna irritationen stiga bara jag tänker på t ex sport på tv. Nu är de flesta tjejer inte så extrema som jag om saken, men för de flesta är det inget plus att ha ett stort sportintresse som är att *titta* på sport, fler gillar om det handlar om utövande. 

Det måste inte automatiskt vara något intresse som är en "massa" tjejer på, du beskriver ju själv att du saknar vänner, så något där du träffar andra överhuvudtaget är något bra - än bättre sådana som kan bli vänner. Kika i t ex studieförbundens kataloger, måste väl finnas några cirklar där med något som intresserar? Eller du nämner du arbetar som kock, kanske till och med erbjuda driva egen studiecirkel i matlagning? (är det dessutom då några tjejer som deltar så får du chansen att visa dig från en sida med något du är bra på, det är alltid positivt!). Du behöver vänner och umgängeskrets först, det kommer i sin tur leda till att du träffar fler, fler som i sin tur kanske känner någon som är rätt osv. 
    Okej, annars tycker jag om att baka, eget matbröd bland annat. Men tack för förslaget.
    Får fundera ut något som jag kan göra.
  • Anonym (Felix)

Har du ingen kompis som vet någon trevlig tjej som du skulle passa bra med?

Tar du enbart kontakt med tjejer på dejtingsida? Är nog enklare att ta kontakt i vanliga livet där du får visa dina goda sidor om du inte är så snygg.

• Anonym (Sugar)

TS. Jag förstår Fia helt och fullt. Jag känner likadant. Jag är så glad att min make inte är så intresserad av sport. Visst, han kan kolla nån match på TV då och då (tur att vi har mer än en TV!) och nån enstaka gång har han kollat en match live. Det står jag ut med. Du har ett sånt stort intresse att du antingen måste hitta en tjej med samma intresse eller en tjej som har ett stort eget intresse som hon kan syssla med när du håller på med ditt.

Säkraste sättet att hitta en person med samma intresse är väl att engagera sig i nån förening eller hänga på forum på nätet. En väninna till mig gillar killar som jagar så hon anmälde sig till en kurs för att ta jaktlicens. Nu är det inte lika många tjejer som är sportnördar, men de finns.

• Anonym (Sugar)

Vad jag menar TS är att du garanterat skrämmer bort en massa tjejer genom att skriva i din profil att du har stort sportintresse, men det är kanske inte de tjejerna du skulle passa ihop med ändå.

• Fotbollskillen
    Anonym (Sugar) skrev 2016-05-10 13:05:45 följande:
    TS. Jag förstår Fia helt och fullt. Jag känner likadant. Jag är så glad att min make inte är så intresserad av sport. Visst, han kan kolla nån match på TV då och då (tur att vi har mer än en TV!) och nån enstaka gång har han kollat en match live. Det står jag ut med. Du har ett sånt stort intresse att du antingen måste hitta en tjej med samma intresse eller en tjej som har ett stort eget intresse som hon kan syssla med när du håller på med ditt.

Säkraste sättet att hitta en person med samma intresse är väl att engagera sig i nån förening eller hänga på forum på nätet. En väninna till mig gillar killar som jagar så hon anmälde sig till en kurs för att ta jaktlicens. Nu är det inte lika många tjejer som är sportnördar, men de finns.
    Okej fast vill min "flickvän" se på top model eller bonde söker fru eller vad det nu är så få hon det, hon går före allt för mig. 
    Visst jag är väldigt sportintresserad men nämner bara på min profil att jag gillar sport, inte hur mycket.
    Men jag tror att jag kommer se mindre sport om jag får en flickvän för då vill jag umgås så mycket som möjligt med henne, ser minst en match per dag, men sporten är det enda positiva i mitt liv och har inget annat så vore trevligt att träffa en tjej som lyser upp min vardag. 
  • Fotbollskillen
    Anonym (Felix) skrev 2016-05-10 11:58:43 följande:
    Har du ingen kompis som vet någon trevlig tjej som du skulle passa bra med?
    Tar du enbart kontakt med tjejer på dejtingsida? Är nog enklare att ta kontakt i vanliga livet där du får visa dina goda sidor om du inte är så snygg.
    Ja jag håller med om att det säkert är enklare att få en flickvän i vekligheten men är blyg och har inte självförtroendet att gå fram till en tjej som sitter och fikar på stan.
    Har dock sett två killar på youtube som går fram till olika tjejer på stan och säger att de är söta och frågar om deras nummer, de får i videon allas nummer. Önskar jag hade samma mod som dom!
Svar på tråden Längtar efter en flickvän.