• Fotbollskillen

Längtar efter en flickvän.

Hej tänkte att det säkert finns många tjejer här som kanske kan svara eller ge råd.

Jag är 26 och har i cirka två år varit medlem på en dejtingsida, har en välformulerad presentation där jag beskriver vem jag är, vad jag har för intressen, vad jag söker för något. Har även tre bilder på mig.
    Har skrivit till jätte många tjejer, läser deras presentation och skriver ett personligt mejl. Vissa av tjejerna läser inte ens mina mejl medan de som läst mejlet besöker min sida men jag har bara fått ett svar tillbaka, det var från en tjej som tackade för mitt fina mejl men att jag inte var något för henne. visst tyckte att hon verkade vara en jätte trevlig tjej av det hon skrivit på sin sida men blev glad iallafall att hon tog tid att svara.
    Jag blir glad om någon tjej jag skrivit till besöker min profil, hoppas på att få ett svar men blir lite besviken när jag inte får det för förstår att det är mitt utseende det beror på eftersom min presentationstext har jag lagt ner väldigt mycket tid på! Jag tvingar ingen tjej att hon ska gilla mig men hade hoppats att det hade funnits en av alla jag skrivit till som ville ge mig en chans och lära känna mig.
    Finns det tjejer som inte går bara på utseendet? Har ingen erfarenhet av tjejer så därför jag frågar.
    Tycker det är lite ledsamt att inte få svar när jag lägger ner mycket tid på varje mejl men men.

Jag är mycket medveten om att jag inte ser ut som till exempel någon kille som är med i Paradis hotell, förstår om de är attraktiva för tjejer, muskler, tatueringar och magrutor osv men måste väl finnas tjejer som kan tänka sig en vanlig pojkvän.

Känner att dejtingsida är ett bra sätt för mig att komma i kontakt med en tjej, är blyg och skulle inte ha modet och självförtroendet att gå fram till en tjej på stan, mitt självförtroende är i botten,är oskuld och har en minimal liten penis. Har haft en jobbig uppväxt då jag inte har några vänner och har blivit mobbad hela min skolgång.

Jag går till ett jobb varje dag som kock och jag trivs som fisken i vattnet, på fritiden tränar jag, bakar, läser  och går på fotboll/hockey matcher, resten av tiden sitter jag ensam i min lägenhet.

Får en klump i magen när jag ser par som är kära, skulle också vilja känna mig älskad för första gången i mitt liv. Vakna upp med ett leende varje morgon och känna mig lycklig att just hon ligger och sover där bredvid.
    Ha någon att komma hem till, komma hem från jobbet och överraska henne med något, ta med henne på utflykter, dela roliga och tråkiga saker tillsammans med, planera saker och åka på semester tillsammans. Dela hennes intressen då jag önskar att jag hade fler intressen så jag har saker att göra.

Skulle bli glad om någon ville ta sig tid att ge mig lite tips på hur jag kan få en flickvän? Något tips på vad jag kan skriva till en tjej?
    Vet att kärlek inte är någon garanti men jag är hoppfull trots mina motgångar i livet om att även jag en dag träffar en underbar tjej, det är vad jag brukar säga till mig själv varje kväll när jag kollar in i spegeln när jag ska borsta tänderna och jag känner mig lite nere. Någon egenskap borde jag ha som får en tjej att bli intresserad av mig.:)

• Svar på tråden Längtar efter en flickvän.
  • Anonym (BS)
    Anonym (Linn) skrev 2016-04-30 14:35:52 följande:

Tyvärr tror jag det kan bli svårt att få en flickvän om du är oskuld i den åldern :P Jag hade inte velat träffa en kille som är det och tror de flesta tjejer tänker samma!

Skitsnack.
  • sarafamilj
    Fille91 skrev 2016-04-30 23:22:34 följande:
    Du verkar ju också vara intresserad av ts. Kan inte du dejta honom då?
    Nix, jag är lyckligt gift och bara intresserad av att ts ska hitta en trevlig flickvän. Men du kanske vill bjuda ut honom på en dejt? 
  • sarafamilj
    Fotbollskillen skrev 2016-04-30 22:34:29 följande:
    Ja men Sara min ålder står på andra raden, visst jag kan erkänna att jag skrev ett långt inlägg och man kanske inte orkar läsa allt men ville förklara min situation och jag tänkte väl att åldern står ju där och orkar man inte läsa ens till andra meningen så kanske man inte är så intresserad eller vad tror du? 

Ja men ska jag bli medlem på mötesplatsen så måste jag betala 299 kr och det är lite väl dyrt tycker jag för att prata med en tjej som jag inte ens vet om hon fortfarande är intresserad efter att sett en bild på mig. då vi kan prata här gratis men hon har inte svarat efter jag frågade om hennes ålder. Är inte det lika ocharmigt att inte svara någon? ;)
    Mm, jag förstår att det inte är ett lika snabbt och enkelt beslut att fatta när det kostar att vara med där. Trodde faktiskt dessa "vanliga" mötesforum var gratis. Inte kul att betala för ett konto utan garantier för att ni ens ses där, det förstår jag. Jaja, jag får väl hoppas på att hon pm:ar dig då! :)
  • Fotbollskillen
    sarafamilj skrev 2016-05-01 12:16:02 följande:
    Mm, jag förstår att det inte är ett lika snabbt och enkelt beslut att fatta när det kostar att vara med där. Trodde faktiskt dessa "vanliga" mötesforum var gratis. Inte kul att betala för ett konto utan garantier för att ni ens ses där, det förstår jag. Jaja, jag får väl hoppas på att hon pm:ar dig då! :)
    Jag gick med i en dejtingsida som var gratis, inte för att jag är snål men finns det saker som är gratis så tycker jag att man kan utnyttja det. Tycker själv att min presentationstext är välskriven och bra då jag lagt ner tid på den så synd att ingen tjej får ett intresse av mig! 
    Kul att du hittat den rätta, du får gärna skriva till mig om du blir singel så kan vi prata om du vill.
  • Fille91
    sarafamilj skrev 2016-05-01 12:12:58 följande:
    Nix, jag är lyckligt gift och bara intresserad av att ts ska hitta en trevlig flickvän. Men du kanske vill bjuda ut honom på en dejt? 
    Jag är lycklig med min sambo, plus att jag är en man :)
  • Anonym (Sugar)
    Anonym (Linn) skrev 2016-04-30 14:35:52 följande:

Tyvärr tror jag det kan bli svårt att få en flickvän om du är oskuld i den åldern :P Jag hade inte velat träffa en kille som är det och tror de flesta tjejer tänker samma!

Nu var jag i stort sett oskuld i TS ålder och hade inte haft något emot att träffa en kille i samma ålder som också var det så...
  • Fotbollskillen

Tänkte om jag skippar att skriva personliga mejl, kan ni ge mig tips på hur jag kan skriva till tjejer så jag får svar. Mejl där jag verkar nyfiken på henne men inte tar upp något hon skrivit i sin presentation om det är det som är felet.

• Anonym (Sugar)
    Fotbollskillen skrev 2016-05-03 15:56:23 följande:

Tänkte om jag skippar att skriva personliga mejl, kan ni ge mig tips på hur jag kan skriva till tjejer så jag får svar. Mejl där jag verkar nyfiken på henne men inte tar upp något hon skrivit i sin presentation om det är det som är felet.

Det är svårt att svara å. Det var länge sen jag var ute i dejtingsvängen nu. Jag minns det som en plåga. Inte fick jag mycket mail - jag är dessvärre inte supersnygg och då räknas man inte som tjej. Av de mail jag fick var de flesta från män som var 10-30 år äldre än mig. Många av dem gifta eller sambos. De som var från singelkillar i rätt ålder var få. En del träffade jag. Det var killar med liknande intresse eller intressen som verkade annorlunda och spännande (en jurist som gillade folkdans - hur ofta träffar man en sån) som jag tog mer kontakt med. Tyvärr klickade det aldrig när vi väl träffades. Ibland var det jag som inte gillade dem, ibland var det de som inte gillade mig.

Min nuvarande make träffade jag på annat sätt.
  • Anonym (Anonymas)

TS det är ju betydligt större chans att du får svar om du är på betalsajter. Oseriösa dejtare betalar inte och svärmar på gratis sidorna. 299 kr på mötesplatsen och 299kr på match eller vad det kostar kan ju vara väl investerade pengar. Du har ju jobb. Ge det en chans.

Ett annat tips är att inte framhäva din hobby i ditt nick. Det kan tolkas som lite nördigt. Vet inte om du gör det men tänkte på ditt nick här. Tex skulle jag höja på ögonbrynen om en som heter hästtjejen skrev till mig. Har du testat Tinder?

Många tjejer är allergiska mot selfies också så jag hoppas du inte har några sådana. Använder du dessutom mobilkameran för selfies är det ännu värre. Be en kompis ta lite bra bilder på dig när du är ute i naturen istället eller betala någon tusenlapp och be en fotograf ta några bra bilder. Om inget av det är möjligt. Sätt mobilen på något bra ställa (typ ett träd) och ställ in tiden på kameran. Då ser det ut som det är någon annan som tar bilden.

• Fotbollskillen
    Anonym (Sugar) skrev 2016-05-04 08:23:07 följande:
    Det är svårt att svara å. Det var länge sen jag var ute i dejtingsvängen nu. Jag minns det som en plåga. Inte fick jag mycket mail - jag är dessvärre inte supersnygg och då räknas man inte som tjej. Av de mail jag fick var de flesta från män som var 10-30 år äldre än mig. Många av dem gifta eller sambos. De som var från singelkillar i rätt ålder var få. En del träffade jag. Det var killar med liknande intresse eller intressen som verkade annorlunda och spännande (en jurist som gillade folkdans - hur ofta träffar man en sån) som jag tog mer kontakt med. Tyvärr klickade det aldrig när vi väl träffades. Ibland var det jag som inte gillade dem, ibland var det de som inte gillade mig.

Min nuvarande make träffade jag på annat sätt.
    Okej förstår, men samtidigt måste det väl vara roligt att få mejl? Jag har inte fått ett enda men skulle bli jätte glad om en tjej skrev några rader till mig.
    Fast förstår att du inte uppskattar att upptagna killar skriver till dig.
    Anonym (Anonymas) skrev 2016-05-05 20:59:01 följande:
    TS det är ju betydligt större chans att du får svar om du är på betalsajter. Oseriösa dejtare betalar inte och svärmar på gratis sidorna. 299 kr på mötesplatsen och 299kr på match eller vad det kostar kan ju vara väl investerade pengar. Du har ju jobb. Ge det en chans.

Ett annat tips är att inte framhäva din hobby i ditt nick. Det kan tolkas som lite nördigt. Vet inte om du gör det men tänkte på ditt nick här. Tex skulle jag höja på ögonbrynen om en som heter hästtjejen skrev till mig. Har du testat Tinder?
    Många tjejer är allergiska mot selfies också så jag hoppas du inte har några sådana. Använder du dessutom mobilkameran för selfies är det ännu värre. Be en kompis ta lite bra bilder på dig när du är ute i naturen istället eller betala någon tusenlapp och be en fotograf ta några bra bilder. Om inget av det är möjligt. Sätt mobilen på något bra ställa (typ ett träd) och ställ in tiden på kameran. Då ser det ut som det är någon annan som tar bilden.
    Ja visst, dock är det inte bara pengarna som gör att jag inte byter dejtingsida. Jag har aldrig fått ett mejl av någon tjej under alla åren när jag lagt ner mycket tid på en bra presentation och personliga mejl. Det är ingen garanti att bara för att jag betalar 299 kr så blir jag bombad med mejl. Men hade det varit en garanti att jag fick en flickvän så är de pengarna ingenting, men eftersom jag aldrig får svar så tycker jag 299 kr är mycket. Förstår du mig?

Nej på dejtingsidan har jag inte detta nick. Jaså, varför skulle det vara en nackdel att tycka om fotboll?
    Jag tycker väldigt mycket om både fotboll och hockey, går på rätt mycket matcher, inte bara elitmatcher, kan koka en termos med kaffe och ta en cykeltur och ställa mig och se en pojk/flickmatch.
    Skulle vara kul att träffa en tjej som tycker om sport.

Nej jag har ingen som kan hjälpa mig tyvärr, lite därför jag vände mig hit för att få lite tips på hur jag ska gå tillväga för att en tjej ska se mig som intressant.

Svar på tråden Längtar efter en flickvän.