• Stenxx

Vardagssex

Hej alla. Jag är en man på 40 år. Jag har en fru som jag älskar, men jag tycker det börjar bli lite tråkigt i sängen. I allt övrigt har vi det bra. Vi har båda bra jobb, vi bor i Växjö och har sommarstuga vid havet på västkusten.

Nu funderar jag på att antingen hitta en kvinna som kan bli min älskarinna eller att jag helt enkelt bryter våra sexvanor och hitta på en ny stil. Kanske lite överrasknings sex kan pigga upp vårt sexliv. För närvarande har vi alltid sex på måndagkväll, torsdagkväll och söndagmorgon. Alltid smmma rutin. Jag börjar med att smeka hennes vagina och sedan brösten. Därefter får hon en kyss och sedan är det dags och då blir det alltid en omgång bakifån till jag är färdig sedan är det klart.

Så här har vi hållit på i 15 åt och det är fortfarande skönt, men det känns lite enformigt. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Vardagssex
  • vargveum
    Darimna skrev 2016-04-30 18:18:57 följande:

Men.. när får hon sin orgasm då?

Har också funderat på det. Men om det är TS fru som svarat i tråden så får hon nog gott om orgasmer, bara inte med TS då ;)
  • Anonym (TS fru?)
    vargveum skrev 2016-04-30 18:33:31 följande:
    Har också funderat på det. Men om det är TS fru som svarat i tråden så får hon nog gott om orgasmer, bara inte med TS då ;)
    Precis.

Min man är lite träaktig utom där han skulle behöva vara det - om du förstår vad jag menarFlört
  • Anonym (Barbara)

Nyfiken TS hur gick middagsdiskussionerna du blev inte lite tänd av dem och kunde göra en avvikelse från rutinerna. Om inte utgår jag från att du håller på som bäst nu :)

Tänk på att man kan rida på flera sätt, baklänges eller framlänges, du kan smeka henne när hon lutar sig bakåt. Finns mycket variation här.

Även egen företagare måste kunna vara flexibla, och sex måste framförallt var njutning, skulle någon tycka det vara roligt och börja skratta brukar det vara ganska avtändande. Tänk dig själv om frun börjar gapskratta när hon ser dig.

Glöm inte att duscha efter morgonsexet, gärna tillsammans för då,kan ni busa till det i duschen också, två gånger på en söndag spräcker väl excelarket!

• Anonym (Qq)

Jag undrat bara vad det är TS klagar på? Han verkar ju inte så förändringsbenägen själv precis! Det är väl bara att säga åt tanten att sätta sig ovanpå istället om det nu den enda förändring han söker.

Och det där med älskarinna kan han ju bara glömma. Hur ska det få plats i exelarket? Och vilken kvinna skulle vilja ha en träbock till älskare? Annars vore det ju en lättnad för frun om han hittade nån annan så hon slapp hans schemasex.

Nä troll säger jag bara!

Vilka muppar det finns på fl!

• Anonym (1)
    Stenxx skrev 2016-04-30 16:40:56 följande:

Tack för intressanta svar på ämnet vardagssex. Det jag tar till mig mest är de råd som handlar om att öka variationen med min fru. Och det tänker jag i termer av att byta sexställning.

Problemet är bra att när jag började med regelbunden sex 25 års åldern som kom jag fram till att bakifrån var den absolut bästa ställningen. Efter 15 år är det väl dags att testa en ny och troligen kanske jag ska låter frugan få jobba lite. Så det får nog bli henne ovanpå mig.

Men jag vill verkligen inte byta våra veckodagar när vi ska ha sex. Det blir för omständigt och det måste funka med mina jobb- och träningstider. Så möjligen att vi kan köra bakifrån på måndag och torsdag, så får frugan sitta ovanpå på söndag.

Jag kommer att ta upp denna idé med min fru ikväll när vi ska äta middag. Så får vi se vad hon säger om det. Hon får väl en jäkla chock, att jag vill byta ställning efter alla dessa år. Men nu är det dags att förnya sexlivet. Och jag fick mig en tankeställare - det där med äskarinna tror jag att jag släpper.

är resten av ditt liv så här inrutat och att du har svårt bryta mönster och inte ens kan tänka dig byta dagar och klockslag? Har du någon form av diagnos? (säger det inte för att vara elak) 

Ni behöver givetvis inte byta dagar om det fungerar bra i er veckorytm. 
  • Stenxx

Mitt liv är möjligen inrutat, men det innebär sannolikt att jag hinner med mycket mer, än vad ni andra gör.

Mitt sexliv är välplanerat och det funkar bra. Min fru är nöjd och jag får det jag behöver. 

När det gäller maten, så brukar jag göra ett matschema som gäller 3 månader i taget. Mycket praktiskt, så att man vet vad man ska inhandla och förbereda. Sedan fixar min fru maten och när vi närmar oss ny 3 månadersperiod , så gör jag nytt schema. Funkar perfekt!

Jag tror många har mycket att lära när det gäller planering och struktur i livet.

• Anonym (X)

Hur skulle du hinna med en älskarinna om du inte ens hinner lägga om rutinerna (vilket själsdödande ord i sexsammanhang!) hemma?

• Anonym (spontan)
    Stenxx skrev 2016-05-01 11:37:15 följande:

Jag tror många har mycket att lära när det gäller planering och struktur i livet.

Mycket möjligt men om man gnäller på att livet är tråkigt och man vill ha omväxling så kanske 3-månadersplaner inte är rätt sätt för att införa lite spontanitet och omväxling.

Men du kan ju alltid börja med att planer in något annat istället för sex under nästa 3-månadersplan. Ni skulle till exempel kunna avhålla er från sex och bara massera varandras fötter.
  • Anonym (Qq)

Mitt liv är möjligen inrutat, men det innebär sannolikt att jag hinner med mycket mer, än vad ni andra gör.

Mitt sexliv är välplanerat och det funkar bra. Min fru är nöjd och jag får det jag behöver. 

När det gäller maten, så brukar jag göra ett matschema som gäller 3 månader i taget. Mycket praktiskt, så att man vet vad man ska inhandla och förbereda. Sedan fixar min fru maten och när vi närmar oss ny 3 månadersperiod , så gör jag nytt schema. Funkar perfekt!

Då förstår jag inte trådens mening överhuvudtaget?
  • Vanja
    Anonym (Qq) skrev 2016-05-01 12:45:54 följande:

Då förstår jag inte trådens mening överhuvudtaget?

Lr hur! :)
  • NicsFlicka2014
    Stenxx skrev 2016-04-30 16:40:56 följande:

Tack för intressanta svar på ämnet vardagssex. Det jag tar till mig mest är de råd som handlar om att öka variationen med min fru. Och det tänker jag i termer av att byta sexställning.

Problemet är bra att när jag började med regelbunden sex 25 års åldern som kom jag fram till att bakifrån var den absolut bästa ställningen. Efter 15 år är det väl dags att testa en ny och troligen kanske jag ska låter frugan få jobba lite. Så det får nog bli henne ovanpå mig.

Men jag vill verkligen inte byta våra veckodagar när vi ska ha sex. Det blir för omständigt och det måste funka med mina jobb- och träningstider. Så möjligen att vi kan köra bakifrån på måndag och torsdag, så får frugan sitta ovanpå på söndag.

Jag kommer att ta upp denna idé med min fru ikväll när vi ska äta middag. Så får vi se vad hon säger om det. Hon får väl en jäkla chock, att jag vill byta ställning efter alla dessa år. Men nu är det dags att förnya sexlivet. Och jag fick mig en tankeställare - det där med äskarinna tror jag att jag släpper.

Ta henne på middagsbordet!! kela med henne när hon lagar mat! Herregud en så trist karl du verkar vara. Bryt gamla vanor, skit i träningen och ha sex istället. 40 år??? och redan lika trist som en 80-åring! Efter 15 år så är det VÄL dags att testa EN (?!)  ny vana och troligen kanske jag låter frugan få jobba lite?? har du frågat henne vad hon VILL göra?
    Och en älskarinna?? hur sjutton skall du ha tid för det? det blir ju samma tråkiga jävla rutiner med henne hahahaha. Så ja, släpp du den idén för den är dömd att misslyckas. Satsa på din fru istället, ta reda på vad HON längtar efter...
  • NicsFlicka2014

Men...detta är faktiskt tragiskt.
    Din fru är nöjd och du får vad du behöver? vad gör du här då??
    Och hur vet du att hon är nöjd...egentligen.
  • Stenxx

Som jag inledningsvis sa så är jag här för att liva upp mitt sexliv. Och det kommer jag att göra genom att jag och min fru byter ställning på södagarna. Min fru har egentligen inte så stort sexintresse, utan hon tycker det bra om jag är nöjd och belåten. Jag tror faktiskt att detta blir bra med bakifrån två dagar per vecka och söndagen så ha jag frun ovanpå mig. Jag tänker utvärdera detta efter ett par veckor. 

Att ha sex utanför sängkammaren ar väl att ta i och det heller inte särskilt praktiskt. De förslagen skickar jag till papperskorgen. Men tack ändå.

• vargveum
    Stenxx skrev 2016-05-01 17:14:45 följande:

Som jag inledningsvis sa så är jag här för att liva upp mitt sexliv. Och det kommer jag att göra genom att jag och min fru byter ställning på södagarna. Min fru har egentligen inte så stort sexintresse, utan hon tycker det bra om jag är nöjd och belåten. Jag tror faktiskt att detta blir bra med bakifrån två dagar per vecka och söndagen så ha jag frun ovanpå mig. Jag tänker utvärdera detta efter ett par veckor. 

Att ha sex utanför sängkammaren ar väl att ta i och det heller inte särskilt praktiskt. De förslagen skickar jag till papperskorgen. Men tack ändå.

Exceltroll, a new breed
  • Anonym (Barbara)

Fantasilösa troll, så trist i sängen. Tur att din fru skaffat en älskare.
  • Anonym (Majsan)

Så sjukt tänk, att gå och vara otrogen mot sin partner, efter så många år tillsammans. Ta tag i era problem istället och prata med varandra.

Är det superviktigt för dig att helt plötsligt börja experimentera runt i sänghalmen så säg det då till din partner. Hon kanske går i samma tankar? Om inte, visa henne respekten hon ändå förtjänar. Alla har vi olika sexualiteter men otrohet är ALDRIG okej!

• Anonym (TS fru?)
    Anonym (Barbara) skrev 2016-05-02 05:53:01 följande:
    Fantasilösa troll, så trist i sängen. Tur att din fru skaffat en älskare.
    En ren fröjd med en fantasifull älskare. Kan starkt rekommenderas till alla kvinnor eller män som bara har en Excelark till make/maka i sängen.
  • Anonym (TS fru?)
    Anonym (TS fru?) skrev 2016-05-02 08:22:06 följande:
    En ren fröjd med en fantasifull älskare. Kan starkt rekommenderas till alla kvinnor eller män som bara har en Excelark till make/maka i sängen.
    Ett excelark ska det vara. Hade först tänkt skriva en kamrerstyp men tyckte det var orättvist mot den yrkesgruppen.

Livet leker. Våren är här!
  • Whitehorse1979

Din fru sover garanterat när du tar henne bakifrån.

Jag somnar nästan framför skärmen när jag läser om hur tråkig du är.

Sluta med alla dina jämförelser och utvärderingar och sätt på frugan en lördag förmiddag.

• Anton Chigurh

Som jag inledningsvis sa så är jag här för att liva upp mitt sexliv. Och det kommer jag att göra genom att jag och min fru byter ställning på södagarna. Min fru har egentligen inte så stort sexintresse, utan hon tycker det bra om jag är nöjd och belåten.

Jag tror faktiskt att detta blir bra med bakifrån två dagar per vecka

och söndagen så ha jag frun ovanpå mig. Jag tänker utvärdera detta efter ett par veckor. 

Jag har ett förslag, Sten, ett, om du frågar mig, riktigt bra förslag. Omvälvande måhända, men bra. 

Mycket bra tom....

Jag är dock "rädd" för att det kan bli lite för mycket av det goda för din del, faktiskt känner jag mig en aning orolig, men iaf, den som aldrig har knullat en ko i röven vet inte hur det känns att knulla en ko i röven....som jag brukar säga. Eller brukar och brukar, nu sa jag det iaf....

Nåväl Sten, till förslaget mitt:

Skulle du möjligen, OBS för helvete....MÖJLIGEN, kunna tänka dig att (åtminstone ojämna veckor) ha frugan ovanpå dig torsdagar OCH söndagar. Jag förstår att det kan kännas som en övermäktig utmaning, men ibland måste du liksom....."Think outside the Box" 
    Jag tror att du skulle känna en oerhörd tillfredsställelse om du faktiskt klarade av att bestiga denna utmaning. Om du hänger med, Sten. Jag tycker du skall ta mitt synnerligen väl genomtänkta förslag under övervägande....och sen bara gör du det....

Jag VET att du klarar det. Jag känner igen en riktig man när jag möter honom. En man som dig, Sten.

Jag har, hör och häpna, ytterligare ett förslag på hur du och frugan kan hotta upp sexlivet. Det är om möjligt en ännu större utmaning, och det gäller både dig och frugan din. 

Men jag känner mig tveksam, jag känner mig ytterst tveksam till om ni fixar det jag nu tänker föreslå. 

Men va fan...tänk på kon jag nämnde tidigare, så kanske

Jaja, är du beredd Sten.....Sitter du ner !!! Om inte, så sätt dig...ner. 

Förslag nummer två:

Jo, när du har kommit såpass långt att du ligger på rygg, Bananen står som aldrig förr, frugan sitter på....Bananen din, och då frågar du din fru om hon.......om hon......fan Sten, det här var svårare än jag trodde.....jo, när du har har frugan ovanpå dig, SÅ FRÅGAR DU HENNE:

"Kan du tänka dig att.....att.......!!!" 

.....nää, Sten, vi skiter i det här andra förslaget, det blir bara för mycket, jag fixar förbanne mig inte detta, jag är ledsen, jag hoppas och tror att du kommer klara dig bra om du håller dig till kossan och din föredömliga matplanering. Det kommer räcka långt.

All lycka till. Med....allt.

Kram. Din nyvunna vän //AntonGlad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Vardagssex