• Anonym (Fru med fobi)

    Stress ge magsjuka?

    Min man är ofta kass i magen men han brukar ändå bara behöva gå en max två gånger om dagen och kontrollerat. Men han har vad han beskriver som stressmage.

    Nu har han sovit dåligt under en lång period. Han har tagit våra barn nattetid när de vaknat 1-4 gånger per natt. Detta har pågått i veckor/månader. I förrgår bar han möbler själv. Tunga och otympliga.

    Igår började han känna sig klen. Temp högre än vanligt, olustig, magont. Akut på toa en vända. Sedan inget mer förrän imorse men idag har han varit in fyra gånger redan. Väldigt onormalt för honom. Och han fortsätter behöva gå på toa och har alltså vattnig diarre. Men det är inte in och ut, utan går ca en timme mellan gångerna. Aptit verkar han ha för han åt mackor, yoghurt ocj kaffe till frukost.

    Han säger själv att han känner sig stressad MEN vågar inte säga att det beror på det utan misstänker magsjuka pga temphöjningen.

    Jag är ärligt talat på väg att bryta ihop. Går runt och är livrädd att det är magsjuka. Att han kommer att kräkaMin mage bubblar mer och mer. Jag är så rädd att bli sjuk nu.

    Jag har en rejäl kräkfobi nämligen. Han har egen toa och får inte laga mat. Vi har två små barn.

  • Svar på tråden Stress ge magsjuka?
  • Anonym (Fru med fobi)

    En som arbetar på vc har klargjort att man inte får mannens symtom pga stress. I denna tråd.

    Jag hoppar på kryckor och kan inte göra allt. Rår inte för att jag bröt ett ben i bilolyckan.

  • Maria 434
    Anonym (Fru med fobi) skrev 2016-05-07 16:11:49 följande:

    En som arbetar på vc har klargjort att man inte får mannens symtom pga stress. I denna tråd.

    Jag hoppar på kryckor och kan inte göra allt. Rår inte för att jag bröt ett ben i bilolyckan.


    Skojar du? En som påstår sig jobba på vc....

    Din man visar alla tecken på att han mår riktigt dåligt och är otroligt stressad och ditt bekymner är bara att DU har kräkfobi.

    Du är helt otroligt egoistisk och jag tycker synd om din man och dina barn.

    Din man kör helt slut på sig själv och du är oroad över dig själv? Helt ofattbart.

    Att du hoppar på kryckor kan ju knappast göra att du inte kan hjälpa honom på nätterna och hjälpa honom på dagarna genom att stötta, hjälpa till och bidra till hushållet.

    Pressen din man har är helt otrolig, inte bara måste han se till att fungera så han kan jobba så ni kan klara er ekonomiskt, han ska också gå upp på nätterna, får endast använda en toa, får inte krama sin fru, måste stötta DIG i din fobi etc etc etc
  • Anonym (Fru med fobi)

    Min man har genomgått operationer och jag tog då nätterna. Vi gör det bästa av situationen och min man har inte på något sätt sagt att det är fel fördelning på nätterna. Om jag ska upp och skramla med kryckor kommer även det barn som sover vakna.

    Och om man har två toaletter i ett hus, så är det sunt förnuft att den som är magsjuk har en egen. Likaså undviker matlagning.

  • Anonym (Fru med fobi)

    Jag tar hand om matlagning, tvättning, och roar barnen.

    Men tråden handlar inte om relationsproblem. Vi har det bra.

  • Anonym (Fru med fobi)

    Har ett riktigt jobbigt illamående nu och känner en oro i magen jag inte känt tidigare. Är säker på att jag snart kommer att bli dålig. Känns skitjobbigt samtidigt som jag bara skulle vilja få det överstökat. Tempen är på väg upp dessutom.

    Så jag antar att det var magsjuka trots allt

  • Anonym (öh)
    Anonym (Fru med fobi) skrev 2016-05-07 21:52:39 följande:

    Har ett riktigt jobbigt illamående nu och känner en oro i magen jag inte känt tidigare. Är säker på att jag snart kommer att bli dålig. Känns skitjobbigt samtidigt som jag bara skulle vilja få det överstökat. Tempen är på väg upp dessutom.

    Så jag antar att det var magsjuka trots allt


    Då blir det skönt att spy då. När spydde du senast?
  • StevenDiese
    Anonym (Fru med fobi) skrev 2016-05-07 21:52:39 följande:

    Har ett riktigt jobbigt illamående nu och känner en oro i magen jag inte känt tidigare. Är säker på att jag snart kommer att bli dålig. Känns skitjobbigt samtidigt som jag bara skulle vilja få det överstökat. Tempen är på väg upp dessutom.

    Så jag antar att det var magsjuka trots allt


    Ganska säker på att det är psykosomatiska känslor. Psyket lurar dig att du börjar bli sjuk. Ganska vanligt även för de som inte har fobi när närstående har magsjuka.
  • Anonym (Fru med fobi)
    StevenDiese skrev 2016-05-08 02:43:16 följande:

    Ganska säker på att det är psykosomatiska känslor. Psyket lurar dig att du börjar bli sjuk. Ganska vanligt även för de som inte har fobi när närstående har magsjuka.


    Mått riktigt dåligt och mår dåligt än. Magen är så bubblig och jag mår illa. Men ingen diarre/kräkning än. Kan det vara som du skriver? Att psyket lurar mig. Mår skit och det är ingen inbillning.
  • Anonym (Fru med fobi)

    Mannen har fortfarande vattniga diarrer och får tömma sig efter allt han äter. Imorgon är det måndag och jag blir så förbannad, men han planerar att jobba imorgon. Kan inte bara vara jag som tucker det är fel? Skulle ni vilja ha honom på ert jobb?

  • StevenDiese
    Anonym (Fru med fobi) skrev 2016-05-08 07:07:23 följande:

    Mannen har fortfarande vattniga diarrer och får tömma sig efter allt han äter. Imorgon är det måndag och jag blir så förbannad, men han planerar att jobba imorgon. Kan inte bara vara jag som tucker det är fel? Skulle ni vilja ha honom på ert jobb?


    Inte för jag tror han smittas men visst är han lite pucko som går och jobbar i det tillståndet.

    Han kunde ju åtminstone ringa 1177 och rådfråga om besvären.
Svar på tråden Stress ge magsjuka?