• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Loncelot
    Deni81 skrev 2016-06-14 10:54:31 följande:

Ingen mens ännu! Ifall nu lutealfasen alltid ska vara samma så skulle jag haft mens igår. Men sen har jag inte testat med ÄL-tester förut och enbart gått enligt vad min app har sagt. Den har ju visat sig vara fel för det mesta så lutealfasen kanske är fler dagar? Jag bukar ha mens på 26 dagen. Enligt appen är det idag, men enligt barnmorskan så har man ALLTID 14 dagar mellan ÄL och mens. Jaja, avvaktar några dagar till. Har mensvärk så den borde komma idag!

Lutealfaser är inte alltid 14dgr det varierar från person till person så där har dom fel, däremot är det det vanligaste med 28dgr cykel varav 14dgr lutealfas.
  • Anonym (Glada mamman)
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 11:21:13 följande:

Tog detta från testlagret idag. Äl+11. Bilden är tagen inom testtiden. Vad tror ni? Ser ni något? Tidigare erfarenhet av testlagrets?

Så där såg mitt ut när jag plussade med sonen, stort grattis säger jag!! Och testlagrets tycker jag är dem bästa stickorna och är tillförlitliga!
  • aprilhimlen95
    Tiiffany skrev 2016-06-14 11:41:09 följande:

Jag ser ett svagt plus, grattis :) 

Kan det stämma? Har du några erfarenheter av testlagrets? Kan inte tro det
  • Loncelot

För mig har tyvärr testlagrets stickor varit värdelösa, tycker dom har kass kvalite och missvisar i vissa fall :(

• Deni81
    Loncelot skrev 2016-06-14 11:43:44 följande:

Lutealfaser är inte alltid 14dgr det varierar från person till person så där har dom fel, däremot är det det vanligaste med 28dgr cykel varav 14dgr lutealfas.

Nä, eller hur? Har läst om fler här inne som har olika antal dagar mellan ÄL och mens. För visst är det det man kallar "lutealfasen"?
  • Deni81
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 11:56:39 följande:

Kanske stns bättre på denna bild

Jag ser två streck! Grattis
Svar på tråden BIM - juni 2016