• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Cfmilla

Äl +3 och det har stuckit och känts konstigt på samma ställe i tjejmagen till och från ända sedan igår. Så brukar det inte kännas. Har inga ömma bröstvårtor heller, vilket jag brukar ha efter äl... Spännande

• Zoey90
    jullis90 skrev 2016-05-29 14:24:51 följande:

Bim tis-ons. Men visst är de ett streck till?

Det ser det verkligen ut som :D
  • Karitziana
    Rosenblad skrev 2016-05-29 13:20:51 följande:

Fy vad nervöst det är. Vi fick till det väldigt dåligt denna månad och har från början tänkt att det finns ingen chans så la ner tankarna på graviditet då för denna månad. Men ändå är jag så nervös nu innan BIM för det finns ju fortfarande en chans, och har läst om de som plussar den månad de minst trodde på att de skulle ta sig, och att det kanske påverkas av hur mycket man tänker på det. Svårt att tro att tankar och förmågan att bli gravid går ihop men lite känns de som att om man slappnar av så kanske tar de sig. min mamma vet att vi försöker och har gett mig rådet att släppa tanken så tar de sig, hon hade svårt att få mig så hon har ju varit där. Än har ingen mensvärk kommit så jag hoppas det förblir så. Jag vill ha en Februari bebis!!!!

Jag känner igen mig i det du skriver! Är i precis samma situation. Vi fick också till de lite dåligt den här månaden. Men tror vi låg samma dag som ÄL och dagen efter.. Alternativt dagen efter och två dagar efter. Har också tänkt att det inte tar sig den här månaden. Men samtidigt tänker jag precis som du, att tänk om det är nu det går vägen, när man inte tänker för mycket på det..

Har inte så mycket symptom. Men tycker ändå att jag känner mig lite tung i magen och kissar en del. Tycker också att urinen kanske luktar lite annorlunda? Men de kan vara inbillning.. Ni som varit gravida, ändrade ert urin doft? Isåfall hur luktade de?

Har BIM 5/6 så nu vill man spola fram tiden :)
  • columbus
    Karitziana skrev 2016-05-29 14:31:32 följande:

Jag känner igen mig i det du skriver! Är i precis samma situation. Vi fick också till de lite dåligt den här månaden. Men tror vi låg samma dag som ÄL och dagen efter.. Alternativt dagen efter och två dagar efter. Har också tänkt att det inte tar sig den här månaden. Men samtidigt tänker jag precis som du, att tänk om det är nu det går vägen, när man inte tänker för mycket på det..

Har inte så mycket symptom. Men tycker ändå att jag känner mig lite tung i magen och kissar en del. Tycker också att urinen kanske luktar lite annorlunda? Men de kan vara inbillning.. Ni som varit gravida, ändrade ert urin doft? Isåfall hur luktade de?

Jag har också BIM 5/6. Så nervös! Känner dock inte av några symptom än (trots att man inte gör annat än känner efter konstant). Jag är dock bara på ÄL +4 och har med andra ord rätt kort lutealfas, så kommer antagligen dröja länge innan ett eventuellt plus skulle synas. När hade du ÄL?
  • Karitziana
    columbus skrev 2016-05-29 14:51:43 följande:

Jag har också BIM 5/6. Så nervös! Känner dock inte av några symptom än (trots att man inte gör annat än känner efter konstant). Jag är dock bara på ÄL +4 och har med andra ord rätt kort lutealfas, så kommer antagligen dröja länge innan ett eventuellt plus skulle synas. När hade du ÄL?

Åh vad spännande! Jag hade ÄL förra lördagen, möjligtvis söndagen.. Känner mig också lite nervös. Men vågar varken tänka eller hoppas :)

Håller tummarna för dig och alla andra i gruppen! :)
  • Rosenblad
    Karitziana skrev 2016-05-29 14:31:32 följande:

Hade ju varit så skönt om de tagit sig nu för vi börjar bli stressade nu när vi försökt sålänge (8e gången), och mannen börjar få prestationsångest. Jag har slutat helt med att prata om allt som har med barn/graviditet att göra så han inte ska tänka på det mer. Men vänta bara tills vi har plusset, kommer gå loss :) Redan köpt lite kläder, ett gosedjur och lite små saker men resten får bli när vi väl har plusset.

Hoppas de går bra för oss! Men vist går tiden långsamt...känns som man inte gör något annat än att vänta, men nångång måste de ju va ens tur och jag hoppas stenhårt på denna månad :) Perfekt med en bebis början på året så kan man tillbringa våren i början med sin bebis *drömmer mig bort*
  • Karitziana
    Rosenblad skrev 2016-05-29 15:27:16 följande:

Hade ju varit så skönt om de tagit sig nu för vi börjar bli stressade nu när vi försökt sålänge (8e gången), och mannen börjar få prestationsångest. Jag har slutat helt med att prata om allt som har med barn/graviditet att göra så han inte ska tänka på det mer. Men vänta bara tills vi har plusset, kommer gå loss :) Redan köpt lite kläder, ett gosedjur och lite små saker men resten får bli när vi väl har plusset.

Hoppas de går bra för oss! Men vist går tiden långsamt...känns som man inte gör något annat än att vänta, men nångång måste de ju va ens tur och jag hoppas stenhårt på denna månad :) Perfekt med en bebis början på året så kan man tillbringa våren i början med sin bebis *drömmer mig bort*

Ja det vore underbart! Jag är själv född i slutet av februari. Så en bebis i februari skulle vara en perfekt födelsedagspresent :)

Tiden går riktigt sakta just nu.. Hur tänker du kring testningen? Väntar du till BIM eller kommer du tjuvstarta lite? Jag tror jag ska försöka hålla mig, men de känns svårt..
  • Rosenblad
    Karitziana skrev 2016-05-29 15:33:11 följande:

Ja det vore underbart! Jag är själv född i slutet av februari. Så en bebis i februari skulle vara en perfekt födelsedagspresent :)

Tiden går riktigt sakta just nu.. Hur tänker du kring testningen? Väntar du till BIM eller kommer du tjuvstarta lite? Jag tror jag ska försöka hålla mig, men de känns svårt..

Jag testa idag negativt men har inte BIM förens på Onsdag så nu väntar jag istället och kommer inte mensen, då testar jag. Tänkte det vore kul att plussa på mors dag men det är för tidigt. Nu vill jag inte slösa testet jag har hemma och har inga billiga tester tyvär. Hur tänker du? Jag hade velat testa varje dag egentligen men vill inte bli för uppstressad så nu väntar jag bara :)
  • Lbem

Hittar inte mina inlägg..!

Undrar om någon mer haft som "åksjuka"?

Jag brukar alltid få ont i brösten en v innan mens men nu känner jag ingenting?

Mår illa till och från, molande mensvärk. Brukar alltid känna att mensen är på g 1-2 dagar innan oftast på höger sida men känner svag värk i mitten nu

Svar på tråden BIM - juni 2016