Rosenblad skrev 2016-05-29 13:20:51 följande:
Fy vad nervöst det är. Vi fick till det väldigt dåligt denna månad och har från början tänkt att det finns ingen chans så la ner tankarna på graviditet då för denna månad. Men ändå är jag så nervös nu innan BIM för det finns ju fortfarande en chans, och har läst om de som plussar den månad de minst trodde på att de skulle ta sig, och att det kanske påverkas av hur mycket man tänker på det. Svårt att tro att tankar och förmågan att bli gravid går ihop men lite känns de som att om man slappnar av så kanske tar de sig. min mamma vet att vi försöker och har gett mig rådet att släppa tanken så tar de sig, hon hade svårt att få mig så hon har ju varit där. Än har ingen mensvärk kommit så jag hoppas det förblir så. Jag vill ha en Februari bebis!!!!
Jag känner igen mig i det du skriver! Är i precis samma situation. Vi fick också till de lite dåligt den här månaden. Men tror vi låg samma dag som ÄL och dagen efter.. Alternativt dagen efter och två dagar efter. Har också tänkt att det inte tar sig den här månaden. Men samtidigt tänker jag precis som du, att tänk om det är nu det går vägen, när man inte tänker för mycket på det..
Har inte så mycket symptom. Men tycker ändå att jag känner mig lite tung i magen och kissar en del. Tycker också att urinen kanske luktar lite annorlunda? Men de kan vara inbillning.. Ni som varit gravida, ändrade ert urin doft? Isåfall hur luktade de?
Har BIM 5/6 så nu vill man spola fram tiden :)