• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • aprilhimlen95

Har så dålig koll på min äl så vi försöker köra varannan dag. Dock tror jag vi missade äl-dagen denna månad. Får inga äl-flytningar eller andra symptom så är svårt att veta utan tester. Hade dock en vit "trådig" flytning igår på dagen och sexade på kvällen. Men bara lite som jag såg i trosan liksom. Någon annan som haft så? Kan de va en äl-flytning? Dag 17 sen förra mensens första dag så känns som jag borde haft äl. Hade äl-test hemma men glömde helt bort dem då vi varit borta över helgen. Får hoppas det tagit sig denna månaden :)

• Micki88

När har du BMI? :)

Lbem skrev 2016-05-29 16:53:47 följande:

Hittar inte mina inlägg..!

Undrar om någon mer haft som "åksjuka"?

Jag brukar alltid få ont i brösten en v innan mens men nu känner jag ingenting?

Mår illa till och från, molande mensvärk. Brukar alltid känna att mensen är på g 1-2 dagar innan oftast på höger sida men känner svag värk i mitten nu

• Lbem

Micki88

Jag har så olika, allt mellan ca 22-27 dagar , jag har väldigt kort menscykel ibland!

Tog ett negativt test på dag 19, det var ju för tidigt.

Men känner som sagt ingenting i brösten som jag alltid gör, är på dag 22

• Micki88

Ah okej.. Tar ju cirka en vecka för ägget att fästa. Efter det kan man känna olika Synptomer som du beskriver. Men första kände jag inget. Men nu drar det i livmodern. Töjer ut sig. Håller tummarna att plusset kommer snart.

Lbem skrev 2016-05-29 17:42:53 följande:

Micki88

Jag har så olika, allt mellan ca 22-27 dagar , jag har väldigt kort menscykel ibland!

Tog ett negativt test på dag 19, det var ju för tidigt.

Men känner som sagt ingenting i brösten som jag alltid gör, är på dag 22

• Lbem

Ja det är 7år sedan jag fick barn nu så minns inte mkt. Vet att jag var trött och illamående kom i vecka 9-10 inte såhär tidigt

• ohsnap

Mensen kom precis. Och nästa månad är vi förmodligen ifrån varandra runt äl. :/ Nu har jag iallafall klarlagt lutealfasen och har bättre koll på min cykel och allehanda symptom.. Ska försöka att inte lägga massa pengar på test fortsättningsvis utan ha lite mer is i magen. Lätt att säga nu iofs ;)

• Anonym (Mathilda)

Halloj!

Hoppar in här jag med. Har lång mencykel (senaste mens 20/4 & bim är 5/6)

Vi hade sex dagarna innan och på äl dagen (22/5) så jag hoppas verkligen det tar sig nu!!

Ömma bröstvårtor, stickningar i vänster sida som går ut mot benet (?!) Och är ovanligt trött och snabbt utarbetad på jobben.

Någon som vet om man har svårare att bli gravid med så lång cykel som jag har? Vart gravid förra sommaren på minipiller som tyvärr slutade i missfall i v6. Har inte ätit piller sedan dess.

• Rosenblad

Nuvarande läge.. Ingen mensvärk än, men konstiga dragningar/kliar i nedre delen av magen och höger äggstock. Är jätte varm också. Brösten är ömma men inte hårda som de brukar va innan mens. Men återstår att se hur det blir imorgon, har alltid börjat komma mollande värk två dagar innan BIM och sen på BIM dagen så flyttas värken lägre ner och även utsidan av underlivet värker och ner i lår och rygg. Så jag hoppas att det inte börjar kännas något imorgon. Snälla mens kom inte!!

• 5blir6

Är det "lönt" att ha sex dagen efter Max? Visade hög på monitorn i morse.

• Dalkullan92
    5blir6 skrev 2016-05-29 19:54:08 följande:

Är det "lönt" att ha sex dagen efter Max? Visade hög på monitorn i morse.

Ja de är just då man ska. De är då ägglossning sker. 24-48 timmar efter man fått max utslag på äl-test. ????
Svar på tråden BIM - juni 2016