Inlägg från: Houston Dogg |Visa alla inlägg
  • Houston Dogg

    Måste pappan närvara vid förlossningen?

    Hej! Måste pappan vara med vid förlossningen? Jag vill verkligen inte flippa ut inför honom. Jag har väldigt svårt för att folk kommer närmare mig än 1,5 meter och hatar kroppskontakt. Är orolig för hur jag kommer att reagera psykiskt på förlossningen. Smärtan oroar mig inte ett enda dugg, utan mer att främmande personer kommer att ta på mig och kalla mig vid förnamn som jag tycker är förminskande för mig som person. Känner mig otrygg tillsammans med andra människor och vill helst föda HELT ensam för att kunna slappna av. Min bm förstår mig inte men har fattat att min integritet är ovanligt hög. Hur ska jag tackla detta? Jag klarar inte ens av att diskutera det med bm för jag börjar hyperventilera och vill bara vara själv. Jag har inte vågat diskutera det med min man för jag är rädd att han ska tro att jag inte litar på honom i svåra situationer, men det känns inte som om det är det som är problemet. Hade det inte varit för att jag vill att barnet verkligen ska överleva förlossningen hade jag fött hemma utan att ringa efter hjälp men för barnets skull vet jag att jag inte kan göra så. Vad gör jag?

Svar på tråden Måste pappan närvara vid förlossningen?