• elinaehn

spara mejl på separat hårddisk

min fråga är såhär.
    har en mac.
    har viktiga mail sparade i mitt mailprogram i en mapp i datorn. denna mapp vill jag lyfta över en kopia av på en separat hårddisk.
    HUR sjutton gör jag? måste jag gå in i varje mail och spara det i ett worddokuemnt? måste jag spara varje separat? det är flera hundra. kan jag på något sätt lyfta över en kopia till en separat hårddisk?
    kan jag också göra detta med mail i en mapp i min hotmailbox på nätet?

• Svar på tråden spara mejl på separat hårddisk
  • elinaehn

nej jag tror inte det är sparat på moln? hur kan jag kolla det? mailen ligger i... tror det är typ outlook mail. förlåt jag är katastrof på sånt här. det finns en webmail kopplad till och jag kan inte komma åt de mail jag sorterat in i viktigmappen på webmailen, där ser jag bara samma inkorg... 
    jag skulle alltså vilja spara viktigmappen på en usb eller separat hårddisk men hur jag än försöker och letar hitta rjag inget sätt att bara lyfta hela mappen och kopiera den?

• elinaehn

bra tanke, gör så, vidarebefodrar till en hotmail som första steg! men du kan jag spara ner texten bara på nåt smidigt sätt eller ska jag då in i varje mail och kopiera in i typ word?

• elinaehn

jag tror det är någon slags outlook, det kommer med internetleverantören. jättedålig ide att jag använder den har jag insett nu. hade det varit en hotmail hade väl saken varit helt lugn liksom... så himla dumt. ska söka export på mailen...

• elinaehn

Hm jag skrev ag har outlook men det är ju inte hotmail så det måst svara fel. jag har en mail just genom en internetoperatör (alltele/blixtvik). Det verkar soma tt bästa sättet att hantera det här är att maila vidare varje viktigt mail till en hotmailadress, så finns kopia där?

Svar på tråden spara mejl på separat hårddisk