• Plaztiq

Ivf juni

Nån här som ska starta sin ivf i början av juni?
    Vi var inne idag i Uppsala och blev godkända direkt! Lyckan är total, men ser inte fram emot sprutorna haha

• Svar på tråden Ivf juni
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-03 16:48:10 följande:
    Jaha se där, hur känns de då? Har du fått nå biverkningar?
    Jag var där idag, jag har väldigt ont i nedre delen av magen och svullnar upp och svårt o andas när jag jobbar men han kunde inte se varför det blir så. Jag hade inte så många äggblåsor så ska fortsätta tills på onsdag..
    Jag känner inte av någon överstimulering än! Men är precis som du väldigt öm, svullen, lite illamående och extremt lättretlig. Hormoner är inte min grej, haha.
    Hoppas att allt ser bra ut på onsdag och att du får ett "okej" då!
  • hoppas 2014
    Sops skrev 2016-06-03 12:42:55 följande:

Välkommen hit! Förstår att ni har haft en tuff resa och hoppas att det tar sig nu. Har ni fått svar på hur många som blev befruktade?

Tack! 5 befruktades så det blev långtidsodling o insättning på tisdag av 2st små (om någon klarar sig t dess).
  • Plaztiq
    Sops skrev 2016-06-04 21:31:03 följande:
    Jag känner inte av någon överstimulering än! Men är precis som du väldigt öm, svullen, lite illamående och extremt lättretlig. Hormoner är inte min grej, haha.
    Hoppas att allt ser bra ut på onsdag och att du får ett "okej" då!
    Vad skönt att du inte fått nån överstimulering :) slutade du med sprutorna igår? Hoppas på mänga ägg för er på tisdag! :) nä jag förstår dig om hormonerna haha min sambo sa att det här har varit den värsta menstiden haha
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-05 16:38:41 följande:
    Vad skönt att du inte fått nån överstimulering :) slutade du med sprutorna igår? Hoppas på mänga ägg för er på tisdag! :) nä jag förstår dig om hormonerna haha min sambo sa att det här har varit den värsta menstiden haha
    Tog ägglossningssprutan idag, så nu finns det ingen återvändo :D Haha, stackars dessa sambos. Det är tur att dom står ut.
  • Sops
    hoppas 2014 skrev 2016-06-04 22:11:01 följande:
    Tack! 5 befruktades så det blev långtidsodling o insättning på tisdag av 2st små (om någon klarar sig t dess).
    Håller tummarna! Berätta gärna hur det gått
  • Plaztiq
    hoppas 2014 skrev 2016-06-04 22:11:01 följande:
    Grattis vad kul ! Håller tummarna :)
  • Plaztiq
    Sops skrev 2016-06-05 22:41:28 följande:
    Tog ägglossningssprutan idag, så nu finns det ingen återvändo :D Haha, stackars dessa sambos. Det är tur att dom står ut.
    Wiho :) sen är den en jäkla väntan. Den måste ju va värst haha
  • Emmybear

Jag fick en fem dagars blasto insatt i lördags, testdag är 15nde. Till min dumma fråga, vilken ruv-dag är nu på?

• Plaztiq
    Emmybear skrev 2016-06-06 18:08:08 följande:

Jag fick en fem dagars blasto insatt i lördags, testdag är 15nde. Till min dumma fråga, vilken ruv-dag är nu på?

Oj hm , borde va 2? Kanske finns nån som vet bättre här :)
  • Filli89
    Emmybear skrev 2016-06-06 18:08:08 följande:

Ja hade insättning förra måndag så är på dag 8 nu om man räknar efter tolv och ja har test dag 12 då borde du vara på rd 5 eftersom du har td tre dagar efter mig.
Svar på tråden Ivf juni