• Plaztiq

Ivf juni

Nån här som ska starta sin ivf i början av juni?
    Vi var inne idag i Uppsala och blev godkända direkt! Lyckan är total, men ser inte fram emot sprutorna haha

• Svar på tråden Ivf juni
  • Filli89

Hej tack alla fina. Det gick bra de ringde inte imorse och vi fick tillbaka en 6 dagars blastocyst fick även se när den knäcktes ur sitt skal på skärmen innan de satte in den, hur coolt som helst. Hon sa att blastocyster fäster samma dag lr dagen efter så vi får se hur det går denna gång. Även om ja blir gravid kommer oron vara maximal hur som helst på grund av de som hänt. Ruvar dag 1 imorn test dag 1e juni.

• Filli89

Kläcktes ska de stå och test dag kan ju inte vara 1 juni haha utan 12 juni.

• Plaztiq
    Filli89 skrev 2016-05-30 17:07:22 följande:

Hej tack alla fina. Det gick bra de ringde inte imorse och vi fick tillbaka en 6 dagars blastocyst fick även se när den knäcktes ur sitt skal på skärmen innan de satte in den, hur coolt som helst. Hon sa att blastocyster fäster samma dag lr dagen efter så vi får se hur det går denna gång. Även om ja blir gravid kommer oron vara maximal hur som helst på grund av de som hänt. Ruvar dag 1 imorn test dag 1e juni.

Oh vad kul! Nu håller jag alla tummar för er!
    Klart oron kommer va där, men tänk framåt! Det kommer va eran tur nu! Du får uppdatera oss :) kram!
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-05-30 17:07:22 följande:

Vad spännande! 

Jag var på vul idag och det såg bra ut, många äggblåsor men lite små än så länge
  • Plaztiq
    Sops skrev 2016-06-01 16:08:07 följande:
    Vad spännande! 

Jag var på vul idag och det såg bra ut, många äggblåsor men lite små än så länge
    Ska du få fortsätta med sprutorna eller blir det äp snart? :)
  • hoppas 2014

Hej

Hoppar in här om jag får.

Vi gjorde äggplock i Falun idag. Tok öm nu efter men nöjd över att de fick ut 10 ägg. Får se imorgon imorgon hur många som befruktas.

Detta är vårt 3e äggplock men 4e försök (IVF1; 3 ägg 1 t mig ingen t frysen-minus, IVF2; 5 ägg befruktade överstimulerad så totalfrys av 2st 6 dagars o 1st 5 dagars, IVF3a; svarade inte på behandlingen så FET av 2 st 6 dagars -Plus men MA som upptäcktes i v8).

Har varit tufft i höst o framför allt i vår med missfallet. Hoppas innerligt på att det är vår tur nu.

Håller tummarna för er andra med

• Plaztiq
    hoppas 2014 skrev 2016-06-02 19:23:23 följande:

Hej

Vi gjorde äggplock i Falun idag. Tok öm nu efter men nöjd över att de fick ut 10 ägg. Får se imorgon imorgon hur många som befruktas.

Detta är vårt 3e äggplock men 4e försök (IVF1; 3 ägg 1 t mig ingen t frysen-minus, IVF2; 5 ägg befruktade överstimulerad så totalfrys av 2st 6 dagars o 1st 5 dagars, IVF3a; svarade inte på behandlingen så FET av 2 st 6 dagars -Plus men MA som upptäcktes i v8).

Har varit tufft i höst o framför allt i vår med missfallet. Hoppas innerligt på att det är vår tur nu.

Du är så välkommen hit!
    Vilken resa ni varit med om, vilka kämpar! Hoppas allt går för sig denna gång och 10ägg är ju super! :)
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-02 15:11:31 följande:
    Ska du få fortsätta med sprutorna eller blir det äp snart? :)
    Jag fortsätter med sprutorna till på lördag och så blir det äp på tisdag! Var på vul idag igen och de varnade för att jag eventuellt kommer att bli överstimulerad (15äggblåsor på vardera sida). Känns sådär men tydligen behövde äggen vara "väldigt mogna" som läkaren uttryckte när man använder sig av frysta spermier.
    Hur går det för dig? Har du fått komma på vul än?
  • Sops
    hoppas 2014 skrev 2016-06-02 19:23:23 följande:

Hej

Välkommen hit! Förstår att ni har haft en tuff resa och hoppas att det tar sig nu. Har ni fått svar på hur många som blev befruktade?
  • Plaztiq
    Sops skrev 2016-06-03 12:41:35 följande:
    Jag fortsätter med sprutorna till på lördag och så blir det äp på tisdag! Var på vul idag igen och de varnade för att jag eventuellt kommer att bli överstimulerad (15äggblåsor på vardera sida). Känns sådär men tydligen behövde äggen vara "väldigt mogna" som läkaren uttryckte när man använder sig av frysta spermier.
    Hur går det för dig? Har du fått komma på vul än?
    Jaha se där, hur känns de då? Har du fått nå biverkningar?
    Jag var där idag, jag har väldigt ont i nedre delen av magen och svullnar upp och svårt o andas när jag jobbar men han kunde inte se varför det blir så. Jag hade inte så många äggblåsor så ska fortsätta tills på onsdag..
Svar på tråden Ivf juni