Ivf juni
Nån här som ska starta sin ivf i början av juni?
Vi var inne idag i Uppsala och blev godkända direkt! Lyckan är total, men ser inte fram emot sprutorna haha
Nån här som ska starta sin ivf i början av juni?
Vi var inne idag i Uppsala och blev godkända direkt! Lyckan är total, men ser inte fram emot sprutorna haha
Nu är äggplocket klart! Det blev hela 36st ägg så det blir ingen ET denna gång. Hoppas att många blir befruktade och klarar sig till frysen så blir det ET efter sommaren istället. Mådde superbra efter äggplocket men såhär ett par timmar senare känner jag mig inte riktigt lika kaxig tyvärr.
Sops; hoppas du inte kommer må allt för dåligt. För mig var 1a dygnet värst när ja blev överstimulerad men va dålig i 1 v ungefär. Det positiva är ju antalet ägg såklart så vi håller tummarna för många bra o starka att frysa.
Vi har precis kommit hem från Falun där vi har gjort insättning av 2st fina blastisar. De 3 andra odlas vidare t imorgon för att se om de kan frysas.
Nu är äggplocket klart! Det blev hela 36st ägg så det blir ingen ET denna gång. Hoppas att många blir befruktade och klarar sig till frysen så blir det ET efter sommaren istället. Mådde superbra efter äggplocket men såhär ett par timmar senare känner jag mig inte riktigt lika kaxig tyvärr.
Dom avbröt min behandling nyss, då jag bara hade en äggblåsa.
Vill bara skrika rakt ut och gå härifrån. Blir ny behandling i augusti.
Dom avbröt min behandling nyss, då jag bara hade en äggblåsa.
Vill bara skrika rakt ut och gå härifrån. Blir ny behandling i augusti.
Har hållt mig undan alla forum mest läst men inte skrivit nå. Har gjort 3 lastnings finansierade försök. 3 ,ET 2 Fet
1:a ivf långa, suprecur, menopur 225, pregnyl 10 ägg 6 befruktade 1 tvådagars till mig, ingen till frys, neg
2:a ivf långa, suprecur, menopur 225, pregnyl 4 ägg 3 befruktade 1 tredagars till mig, ingen till frys, neg
3:e ivf långa, suprecur, menopur 300, pregnyl, 6 ägg 5 befruktade 1 tvådagars till mig, två till frys, neg
1:a FET 1 tvådagars neg
2:a FET 1 tvådagars neg
Har bytt till kvinnoläkarna i Västerås, får inte köpa paket då de visat sig att jag har lågt AMH 0,26, jag är 36år. Sprayar nu med Synarela ska börja ev med sprutor i morgon, Gonal F 300 och Menopur 150, sen Ovitrielle, plock och isättning sker på Linne som sköter allt. Detta försök får vi betala själva. Gjorde UL och tog blodprov i dag, de vill se att jag är helt ned reglerad. Har spraya sen 22/5 hade beräknad mens 31/5 men den blev lite senare 4/6.
Vad mer ska man säga, hoppet är de sista som över ger en ??
Jag blir både glad och ledsen när man läser allas inlägg, hoppas så innerligt att det ska ta sej. Själv ska vi in imorgon på vårat första besök inför ivf, så min resa ska snart börja. Men jag antar att man inte kör igång förrens till hösten med tanke på sommaren aom synd är.
Väntar på att de ska ringa och säga blodprovet var bra, håll tummarna för sprut start i dag. Tankarna snurrar, de har aldrig odlat mina till blastocyst, undrar om de skulle va bättre? Å nu kommer midsommar, de har öppet å plockar på midsommar 24/6, sista i sättning 27/6 innan semester. Hoppas jag får plock tidigare än midsommar då. Men jag vet ju inte ens hur länge de kommer odla... Tänkte pröva akupunktur i dag, man griper i varje halmstrå, jag är dock stick rädd.. ????
Jag gjorde just min första återföring idag, känns spännande och är så glad att det blev av idag. Vi fick ut många fler ägg än de hade trott, hela 21 st, det hade inte alls sett ut som så många på UL så läkarna var förvånade. Men de var oroliga för överstimulering så de var tveksamma till att sätta tillbaka ett idag. Så jag har gått och oroat mig ända till jag kom dit idag, ville ju inte behöva vänta till efter deras sommarstängning med återföring.
Men läkaren tyckte det såg bra ut och jag har knappt ont alls idag, så det blev återföring av ett fint litet embryo. Av mina 21 ägg var 20 mogna och 15 befruktades, så det kändes ju ändå väldigt bra.
Vi har försökt i ca 2 år nu, var redo att börja med IVF i december då jag plötsligt blev spontangravid. Fick dock ett missfall i v. 13 (MA, fostret hade varit dött sedan v 9) så det var ett tungt slag. Vi försökte några månader själva igen, men det var tungt psykiskt så vi bestämde oss för att börja med IVF nu därför. De har inte hittat någon förklaring till vår barnlöshet.
Nu får vi se om det blir något till frysen. Läkaren sa att utsikter iaf såg goda ut eftersom det var så många som hade befruktats, så vi hoppas på det, men ännu mer hoppas vi såklart att den här rackaren behagar fästa och bli en bebis.