• Nathalie9105

Kontorist

Hej!

Jag jobbar som kontorist på en trafikskola.

Jag undrar vad en kontorist uppgifter ska vara.

I mitt avtal står det endast kontorsuppgifter..

Jag själv anser inte att städning ska ingå i det. Just nu känns det nämligen som att mina chefer lägger över väldigt mycket städ på mig..

Vill inte ringa och gnälla hos facket för varje fråga jag har.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Kontorist
  • sportpappa

Viss städning kan ingå. Att du håller ordning på din arbetsplats och dina utrymmen, ditt skrivbord, tömmer din papperskorg och liknande. Det innebär inte att du städar andras kontor, toaletter, kök etc.
    På mindre arbetsplatser kan det vara så att det inte finns någon städpersonal utan att de anställda får sköta det, men då bör det finnas ett roterande schema så att alla hjälps åt. Typiskt ett "köksschema" där en person har ansvar en vecka och sen byter man till nästa person.

Alternativt så bör det läggas till i din arbetsbeskrivning med löneförhöjning som följd.

• Birgitta02

På en mycket liten arbetsplats kan en hel del ingå. Inkl städa toalett. Men det bör vara lika för alla. Dvs du tar en dag med städning, nån annan tar dag två osv.

• Nathalie9105