• Anonym (-.-)

Skjuta fram rättegång?

Kanske fel ställe jag lagt tråden , men hoppas ändå någon kan svara mig.

Min sambo har blivit tillkallad till tingsrätten den 26 maj för grov olovlig körning.

Min sambos mammas bror ( hans morbror ) har gått bort utomlands och begravningen är just den 26 maj, alltså samma dag som rättegången.

Hur ska man göra nu? Kan han ringa in och säga att vi ska på begravning just den dagen? Eller är det inte ett giltigt skäll? Någon som vet hur det går till?

• Svar på tråden Skjuta fram rättegång?
  • Anonym (:))
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 14:58:09 följande:
    Jag sa upprepande gånger att vi låter bli bilen men han ville inte lyssna så vi chansade och tog bilen till flygplatsen, och vi blev stoppade.
    Snälla TS. Ingen polis i det här landet skulle släppt iväg en bil med körförbud. Så lägg ner nu. Du får fila på historien och återkomma

För att inte tala om att han var körkortslös. Och hade narkotika på sig :). Hehehe.

• Anonym (-.-)
    Anonym (!!) skrev 2016-05-18 14:59:03 följande:
    Du är för ung för att kunna skriva en trovärdig tråd
    Och säg mig gärna varför jag ska hitta på något sånt här? Vad får jag ut av det?

Det hände så som jag har beskrivit, så det är mitt fel också att polisen släppte iväg oss?

Jag har undrat flera gånger precis som ni , VARFÖR TAR INTE POLISEN BILEN IFRÅN HONOM? Han får sin jävla nyckel tillbaka gång på gång , men han lär sig inte sin läxa.
  • Anonym (!!)
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 15:01:40 följande:
    Och säg mig gärna varför jag ska hitta på något sånt här? Vad får jag ut av det?

Det hände så som jag har beskrivit, så det är mitt fel också att polisen släppte iväg oss?

Jag har undrat flera gånger precis som ni , VARFÖR TAR INTE POLISEN BILEN IFRÅN HONOM? Han får sin jävla nyckel tillbaka gång på gång , men han lär sig inte sin läxa.
    Fast det sker inte i detta land .

Vad du får ut av att sitta o ljuga ihop denna väldigt genomskinliga historia vet inte jag men antar du är 14 år o söker uppmärksamhet
  • Anonym (-.-)
    Anonym (:)) skrev 2016-05-18 14:59:38 följande:
    Snälla TS. Ingen polis i det här landet skulle släppt iväg en bil med körförbud. Så lägg ner nu. Du får fila på historien och återkomma
    Åh du förstår inte.

Han hade ett norskt körkort som blev taget av polisen av någon anledning som jag inte känner till. När vi blev stoppade så visade han detta körkort på sin laptop som han hade med sig.

Denna polismannen sa att han inte accepterar det så han åkte på grov olovlig körning.

Jag VAR DÄR så jag vet vad som hände.
  • Anonym (-.-)
    Anonym (!!) skrev 2016-05-18 15:04:06 följande:
    Fast det sker inte i detta land .

Vad du får ut av att sitta o ljuga ihop denna väldigt genomskinliga historia vet inte jag men antar du är 14 år o söker uppmärksamhet
    Men DET HÄNDE !!!! jag sitter inte och ljuger för att få din uppmärksamthet. Så irriterande att man blir anklagad för att ljuga när man talar sanning ....!
  • Anonym (!!)
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 15:07:34 följande:
    Men DET HÄNDE !!!! jag sitter inte och ljuger för att få din uppmärksamthet. Så irriterande att man blir anklagad för att ljuga när man talar sanning ....!
    Vart i landet är detta så ska jag kolla upp om det är sant
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 15:06:21 följande:
    Åh du förstår inte.

Han hade ett norskt körkort som blev taget av polisen av någon anledning som jag inte känner till. När vi blev stoppade så visade han detta körkort på sin laptop som han hade med sig.

Denna polismannen sa att han inte accepterar det så han åkte på grov olovlig körning.

Jag VAR DÄR så jag vet vad som hände.
    Men då hade han inte körkort om det är indraget. Körkort har man inte på datorn. Fast det är klart. Man kanske kan fotokopiera körkortet och ha hemma. Ifall mitt körkort blir indraget så har jag ju en kopia
  • Anonym (-.-)
    Anonym (!!) skrev 2016-05-18 15:09:44 följande:
    Vart i landet är detta så ska jag kolla upp om det är sant
    Göteborg blev vi stoppade, ganska nära hjalmar brantingplatsen, det hände den 14 oktober 2015
  • Anonym (!!)
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 15:12:22 följande:
    Göteborg blev vi stoppade, ganska nära hjalmar brantingplatsen, det hände den 14 oktober 2015
    Vilken tingsrätt ?
Svar på tråden Skjuta fram rättegång?