• Anonym (-.-)

Skjuta fram rättegång?

Kanske fel ställe jag lagt tråden , men hoppas ändå någon kan svara mig.

Min sambo har blivit tillkallad till tingsrätten den 26 maj för grov olovlig körning.

Min sambos mammas bror ( hans morbror ) har gått bort utomlands och begravningen är just den 26 maj, alltså samma dag som rättegången.

Hur ska man göra nu? Kan han ringa in och säga att vi ska på begravning just den dagen? Eller är det inte ett giltigt skäll? Någon som vet hur det går till?

• Svar på tråden Skjuta fram rättegång?
  • Anonym (-.-)
    Anonym (:)) skrev 2016-05-18 15:12:17 följande:
    Men då hade han inte körkort om det är indraget. Körkort har man inte på datorn. Fast det är klart. Man kanske kan fotokopiera körkortet och ha hemma. Ifall mitt körkort blir indraget så har jag ju en kopia
    Men polisen kunde inte se om det var indraget eftersom det var norskt. Bilden på laptopen var inte falsk, den var riktig, han blev av med det !
  • Anonym (-.-)
    Anonym (!!) skrev 2016-05-18 15:12:52 följande:
    Vilken tingsrätt ?
    Göteborg tingsrätt. Den 26 maj.
  • Anonym (:))
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 15:06:21 följande:
    Åh du förstår inte.

Han hade ett norskt körkort som blev taget av polisen av någon anledning som jag inte känner till. När vi blev stoppade så visade han detta körkort på sin laptop som han hade med sig.

Denna polismannen sa att han inte accepterar det så han åkte på grov olovlig körning.

Jag VAR DÄR så jag vet vad som hände.
    Men det handlade inte om körkort.
    Han körde en oskattad bil som har körförbud och hade dessutom knark i bilen.
    Och polisen släpper iväg honom?
    Är du galen - ingen polis skulle släppa iväg en sådan bil just därför att den är oförsäkrad. Enbart det gör att bilen skulle beslagtagits, och bortforslad av bärgningstjänst.

Lägg ner TS.
  • Anonym (!!)
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 15:14:33 följande:
    Göteborg tingsrätt. Den 26 maj.
    Ska ringa o kolla vilka rättegångar dom har då
  • Anonym (-.-)
    Anonym (:)) skrev 2016-05-18 15:14:48 följande:
    Men det handlade inte om körkort.
    Han körde en oskattad bil som har körförbud och hade dessutom knark i bilen.
    Och polisen släpper iväg honom?
    Är du galen - ingen polis skulle släppa iväg en sådan bil just därför att den är oförsäkrad. Enbart det gör att bilen skulle beslagtagits, och bortforslad av bärgningstjänst.

Lägg ner TS.
    Polisen släppte inte iväg honom med knarket, DOM TOG DET !!!!

Jag vet att bilen är oskattad/obesiktad eller vad det nu kallas...!
  • Anonym (:))
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 15:17:27 följande:
    Polisen släppte inte iväg honom med knarket, DOM TOG DET !!!!

Jag vet att bilen är oskattad/obesiktad eller vad det nu kallas...!
    Jag pratar om bilen. Inte knarket. De skulle aldrig släppa iväg en sån bil eftersom den är oförsäkrad. Såna är förbjudna på svenska vägar. Av kända orsaker.
  • Anonym (-.-)
    Anonym (:)) skrev 2016-05-18 15:21:59 följande:
    Jag pratar om bilen. Inte knarket. De skulle aldrig släppa iväg en sån bil eftersom den är oförsäkrad. Såna är förbjudna på svenska vägar. Av kända orsaker.
    Då har polisen gjort fel!!

Jag LOVAR dig det hände! Vi åkte iväg, polisen körde åt det andra hållet och vi körde vidare.
  • Maria 434
    Anonym (-.-) skrev 2016-05-18 15:01:40 följande:

Och säg mig gärna varför jag ska hitta på något sånt här? Vad får jag ut av det?

Det hände så som jag har beskrivit, så det är mitt fel också att polisen släppte iväg oss?

Jag har undrat flera gånger precis som ni , VARFÖR TAR INTE POLISEN BILEN IFRÅN HONOM? Han får sin jävla nyckel tillbaka gång på gång , men han lär sig inte sin läxa.

Hahaha och inte du heller tydligen som fortsätter åka med honom och tror att man kan visa en laptop-kopia på sitt körkort.

Bättre lycka med en ny historia på fredag.
  • Anonym (!!)

Har precis ringt tingsrätten o det finns ingen rättegång ang detta bokat den 26/5 så ni kan lugnt åka på begravningen som inte existerar

• Anonym (-.-)
    Anonym (!!) skrev 2016-05-18 15:31:37 följande:

Har precis ringt tingsrätten o det finns ingen rättegång ang detta bokat den 26/5 så ni kan lugnt åka på begravningen som inte existerar

Då får jag väl ta kort på brevet och skicka till dig, vill du det?
Svar på tråden Skjuta fram rättegång?