Inlägg från: Trippelmamma76 |Visa alla inlägg
  • Trippelmamma76

Problem med svärföräldrar

Stackare!

Lämna inte din man! Han är ett offer i detta, ännu mer än du, till och med. Tänk på att han har behövt växa upp med dessa föräldrar. Då är det verkligen inte lätt att se vad som är rätt och fel eller rimligt och orimligt... Jag tycker han gör ett rätt gott jobb under omständigheterna. Ni behöver hålla dessa människor ifrån er tycker jag. Men framför allt: se till att gå i parterapi och prata massor om vad hans föräldrar gör med ER relation, så att ni kan hålla ihop och stötta varandra!

• Trippelmamma76

Känner de inte varandra?! 8 år... Du verkar ju onekligen ha en speciell syn på relationer...

Birgitta02 skrev 2016-05-20 13:59:16 följande:

Du har ju ingen aning om vilken jargong mor och son haft genom alla år? Så där hade jag också kunnat säga till min son, med glimten i ögat. Nu har han bra klädsmak, så jag har aldrig fått nån anledning. Men hur man bemöter varandra beror ju på jargongen som troligen är befäst sedan många år tillbaka. Men det verkar som om folk måste tassa lite på tå för dig, för att inte du skall gå i taket.

Herregud, ni två känner ju inte ens varandra. Och ändå har ni gått i clinch. I min värld beter sig alla människor respektfullt mot varandra. Känner man varandra väl, som din son och hans mor, så kanske man kan ta sig vissa friheter. det verkar som om sonen tycker det är helt okey. Och det är ju faktiskt HANS mamma. Ja ja.

• Trippelmamma76

Jag är helt med dig. Här finns det vissa som alltid bara vill säga emot, oavsett hur dumt det blir...

Och nej, även svärmödrar ska vara respektfulla! Min egen är för övrigt underbar på alla sätt och vis. Det är på intet sätt normalt att bete sig som din gör!

Inu skrev 2016-05-20 15:13:06 följande:

Jag var ju där och jag är inte socialt missanpassad eller socialt okänslig så jag tror att jag kan avgöra vad som sägs med glimten i ögat och ej... dessutom så råkar jag veta att även min sons bror har haft problem med sin mor då hon inte kan sluta lägga sig i saker som angår honom. 

Folk behöver verkligen inte tassa på tå för mig... men däremot så har jag gränser (som alla andra). Jag tycker verkligen att det är att passera gränsen när man tar sig friheten att kränka andra. Men det är bara så som jag fungerar. Jag brukar inte säga saker för att medvetet såra någon annan. Men som sagt tidigare, du har aldrig träffat min svärmor så du vet varken på vilket sätt hon beter sig eller på vilket sätt hon säger saker.

Att vi inte känner varandra är ju lustigt att du skriver då jag skrev ovan att jag och min man varit tillsammans i åtta år, men allt är ju relativt.

Varför skulle det vara okej att som svärmor ta sig vissa friheter?? Bara för att det är min mans mor? Är det då ok att bete sig hur som helst och styra och ställa? Vad är det som gör att det är ok för just svärmödrar? Alla är människor och vi är alla lika mycket värda och vi måste alla behandla varandra med respekt! Och hon behandlar varken mig eller min man med respekt. Hon tar sig friheter utöver alla andra!! Men hur skulle det se ut om jag kom hem till dig och började flytta på saker o ting och säga åt dig vad du ska göra och inte göra?? Det är inte mer OK att göra så för att man är svärmor.

Svar på tråden Problem med svärföräldrar