• Anonym (kl)

Efter förlossningen kunde du då få på dig dina gamla byxor?

Jag har fött 2 barn varav första var jag normalviktig, gick jag upp 20 kg (samla mycket vätska i slutet)
    Andra så var jag överviktig, gick upp 8 kg, men efter förlossningen så vägde jag 3 kg mindre än vid inskrivningen. 

Båda gångerna så kunde jag få på mig de byxor som jag hade innan jag blev gravid. 

• Svar på tråden Efter förlossningen kunde du då få på dig dina gamla byxor?
  • Anonym (Nej)

Nej, det kan jag inte efter fyra månader o då väger jag ändå mindre nu

• Anonym (C)

Jag gick upp 8 resp 9 kg mina grav.
    Efter någon vecka (vägde då 6-7 kg mindre än då jag vart gravid) kunde jag ha mina vanliga kläder även om de satt lite löst.
    Det var just över magen som det tog någon vecka för livmodern att krympa helt.

PS) Mådde kroniskt illa HELA mina grav vilket är orsaken till viktförlusten..

• BeautifulMoments

Graviditet nr 1 kunde jag då jag vägde mindre direkt efter förlossning än innan.

Graviditet nr 2 med tvillingar tog det några månader innan jag kunde ta på mig mina vanliga byxor

My life, My choice!
  • Anonym (Anna)

Nej, jag kunde inte få på mig mina gamla byxor direkt efter förlossningen. Hade en jättemage under graviditeten och det tog ett tag innan den försvann. Svärmor frågade någon dag efter förlossningen om de glömt en bäbis där inne....

Nu några år senare väger jag minde än innan graviditeten men kan ändå inte ha mina gamla byxor och kjolar. Tydligen så har jag blivit större runt höfterna.

• MammAmma

Jag har haft jättestor mage under alla mina fyra graviditeter, så även fast jag kanske kom i mina gamla byxor efter förlossningarna så kunde jag absolut inte knäppa dem.

• Voodoodoll

Det tog nog 2 veckor innan det var möjligt första graviditeten. Gick upp 20 kg. Andra graviditeten tog det många månader.

• Anonym (Grof)

Jag gick upp mååånga kilo alla graviditeter, från att ha varit pinnsmal före, så nej. Men det försvann efter drygt ett halvår varje gång.

• elyse

Så snart jag kunde använda byxor igen, ja. Jag var så trasig att jag inte kunde använda något åtsittande på ca en månad. Då låg jag bara några kilon från vikten vid inskrivningen på MVC.

• sextiotalist

Jag gick upp en storlek på byxor efter jag varit gravid (höfterna ändrade form), så inga av mina byxor i strl 32 kunde jag använda längre. Jag fick slänga de flesta av mina byxor som var tighta efteråt, även en hel del skor, eftersom jag blivit bredare om fötterna.
    Men om man frånser detta, så kunde jag använda i princip alla andra kläder inom en månad.

• Åsa

Nej. Hade jättemage kvar, trots att vikten rätt snabbt blev lägre än innan graviditeten.

• Kvinna30plus
    Anonym (kl) skrev 2016-05-23 12:32:41 följande:

Jag har fött 2 barn varav första var jag normalviktig, gick jag upp 20 kg (samla mycket vätska i slutet)
    Andra så var jag överviktig, gick upp 8 kg, men efter förlossningen så vägde jag 3 kg mindre än vid inskrivningen. 

Båda gångerna så kunde jag få på mig de byxor som jag hade innan jag blev gravid. 

En vecka efter förlossning kunde jag ha mina gamla byxor. 
  • Anonym (Jo men)

Det kunde jag efter båda men tyckte inte det kändes skönt med tajta jeans vid underlivet. Jag körde mest på leggins.

• Topcom

Nej, de går typ inte ens över benen. Har inte vägt mig men har troligtvis några kilo kvar att gå ner efter senaste graviditeten. Hehe

• tulip79

Jag har två barn på 2 o 4 år. Har samma byxor som innan graviditeterna. Gick upp 23 kg första gången o 18 kg andra gången. Gjorde inget för att gå upp i vikt o inget för att gå ner, kilona försvann bara (ammade).

Svar på tråden Efter förlossningen kunde du då få på dig dina gamla byxor?