• Anonym (Sex)

Är killar kåtare än tjejer?

Generellt sett.

• Svar på tråden Är killar kåtare än tjejer?
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel
    Anonym (T) skrev 2025-01-25 23:25:45 följande:
    Det är det visst det. Du vet väl att kvinnor söker äldre..?
    Nej, det tror jag inte det minsta på. De flesta par är inte heller åldersblandade utan snarare i ungefär samma åldersspann. 
  • Anonym (Nike Tusan)
    Mayjel skrev 2025-01-25 23:12:05 följande:
    Då kan det ju samtidigt vara en god idé att inte uppmana män att de ska ligga med många kvinnor. Då hjälper de ju till att förstöra kvinnans anseende, om de ska ligga runt allihop.
    Man ska nog agera framförallt på sin lust (med samtycke naturligtvis) 

Det som spelar en större roll när det gäller kvinnors sexualitet handlar nog om en jämlik fördelning av föräldraansvar och rättvisa löner som inte relativt låga för kvinnoyrken. Säkerställa att kvinnor får trygga förhållanden och relationer med män 

med andra ord: Ge kvinnan möjligheter att också agera på sin egen lust i stället för att kvinnan måsta räkna in en massa andra faktorer i det hela
  • Mayjel
    Anonym (Nike Tusan) skrev 2025-01-25 23:54:43 följande:
    Man ska nog agera framförallt på sin lust (med samtycke naturligtvis) 

Det som spelar en större roll när det gäller kvinnors sexualitet handlar nog om en jämlik fördelning av föräldraansvar och rättvisa löner som inte relativt låga för kvinnoyrken. Säkerställa att kvinnor får trygga förhållanden och relationer med män 

med andra ord: Ge kvinnan möjligheter att också agera på sin egen lust i stället för att kvinnan måsta räkna in en massa andra faktorer i det hela
    Jag tycker att dessa män, med sitt ologiska tänk kring kvinnlig sexualitet, borde lära sig att tänka mer konsekvent och även agera därefter. 
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Nike Tusan) skrev 2025-01-24 15:07:23 följande:

Läste något någonstans att kvinnor i matriarkala samhällen vill ha sex mer än männen. 

Det kanske handlar om kultur då. Gissar att när man själv har makten att bestämma när sexet ska ske baserat på ens egen lust, att ens egen lust är styrande så skapas även en lust att ha mer sex.

Intressant
  • Anonym (ABC)
    Mayjel skrev 2025-01-26 00:03:44 följande:
    Jag tycker att dessa män, med sitt ologiska tänk kring kvinnlig sexualitet, borde lära sig att tänka mer konsekvent och även agera därefter. 
    Det tycker jag också.
  • Anonym (Nike Tusan)
    Mayjel skrev 2025-01-26 00:03:44 följande:

Undvika saker som gör att regelverk (kontroll) sätts för kvinnors sexualitet är nog viktigare.

(föräldraansvar, trygghet, ekonomisk trygghet)

Ligger sånt på plats så blir även attityder runt kvinnors sexualitet annorlunda.

• Mayjel
    Anonym (Nike Tusan) skrev 2025-01-26 00:40:06 följande:

Undvika saker som gör att regelverk (kontroll) sätts för kvinnors sexualitet är nog viktigare.

Vilket dessa sexister till män med sin knaslogik också är ansvariga för. 
  • Anonym (Nike Tusan)
    Mayjel skrev 2025-01-26 00:57:13 följande:
    Vilket dessa sexister till män med sin knaslogik också är ansvariga för. 
    Tror de är frukten av en rådande kultur.

Det är de grundläggande (ojämlika) förhållanden som behöver förändras så att alla är kapabla att kunna reagera på sin egen lust, utan förbehåll. (Med samtycke förstås)

Attityden till föräldraansvar, löner för kvinnor och trygghet för kvinnor behöver förändras först. Sen kommer attityder runt kvinnors sexualitet att förändras.
  • Mayjel
    Anonym (Nike Tusan) skrev 2025-01-26 01:28:17 följande:
    Tror de är frukten av en rådande kultur.
    Snarare är de upphovet till en sådan kultur. Det är inte kvinnor som hävdar att runtpippande män är några kungar precis. Tvärtom så kan jag säga att såna män sjunker i aktning. Män som ser kvinnor likt leksaker att "förbruka" och sedan kasta bort. Det är en riktigt sjuk syn att att ha på kvinnor. Misogynt så det bara skriker om det. 
Svar på tråden Är killar kåtare än tjejer?