• Anonym (Sex)

Är killar kåtare än tjejer?

Generellt sett.

• Svar på tråden Är killar kåtare än tjejer?
  • Anonym (Hög lust)
    Anonym (Isa45) skrev 2025-01-24 13:05:08 följande:

Upp till en viss ålder ? ja. Numera när jag är 40+ finns nog ingen man i min egen ålder som håller jåmna steg med mig. Inte ens de som är tio år yngre tyvärr (av erfarenhet). 

Jag är en man runt din ålder och har aldrig träffat på någon som matchar min lust, varken i unga år eller på senare tid.
    Min egen lust har definitivt inte minskat med åren, snarare tvärtom.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Nix knickedix!) skrev 2016-05-27 17:01:07 följande:
    Hahaha... Bra skrivet! Jag tror att många män måste lära sig att tolka lite mer subtila tecken. En rolig uppgift kanske?
    Hon slickar sig om läpparna. Hon dröjer kvar med blicken i hans. Hon stryker bort en hårslinga.
  • Anonym (Dr Larsson)

En genusforskare sa en gång att kvinnor uppfostras att knipa med benen, män uppfostras att bli sexuellt inkontinenta.

Att jämföra med djur är knepigt. Men hanen kan sprida sin säd och vinner fördelar med det. En kvinna kan bara föda ett barn i taget och måste försäkra sig om att just den här hanen kommer att skydda henne och hjälpa till med matförsörjningen.

Sen lagras det där på socialt under historien. Men det speciella med människodjuret är att vi faktiskt kan påverka vårt beteende och utvecklas.

Traditionella män ska ha många kvinnor, det ger status. Traditionella kvinnor ska hålla på sig och i värsta fall använda sitt kön som påtryckningsmedel. "Diska så får du ligga", typ. (Obs! Skämt!)

Häradsbetäckare kontra madrass.

• Anonym (Nike Tusan)

Läste något någonstans att kvinnor i matriarkala samhällen vill ha sex mer än männen. 

Det kanske handlar om kultur då. Gissar att när man själv har makten att bestämma när sexet ska ske baserat på ens egen lust, att ens egen lust är styrande så skapas även en lust att ha mer sex.

• Anonym (Självklart)

Män onanerar mer, tänker mer på sex, köper sex, konsumerar porr, förgriper sig, vill ha samlag oftare etc.
    Så svaret är otvivelaktigt ja.

• Mayjel
    Anonym (Dr Larsson) skrev 2025-01-24 14:57:58 följande:

En genusforskare sa en gång att kvinnor uppfostras att knipa med benen, män uppfostras att bli sexuellt inkontinenta.

Lite märklig ekvation det där. Hur ska varje man kunna få sex med många kvinnor och sprida sin säd om kvinnor i allmänhet  uppmanas hålla ihop benen?
    Logiken går inte ihop.
  • Anonym (Nike Tusan)
    Mayjel skrev 2025-01-25 22:55:44 följande:
    Är killar kåtare än tjejer?Lite märklig ekvation det där. Hur ska varje man kunna få sex med många kvinnor och sprida sin säd om kvinnor i allmänhet  uppmanas hålla ihop benen?
    Logiken går inte ihop.
    Det är en kultur tror jag. En kvinna riskerar att förlora sitt anseende om hon ligger runt för mycket, då vi lever i ett patriarkalt samhälle. Handlar väl mest om kontroll över kvinnors sexualitet.
  • Mayjel
    Anonym (Nike Tusan) skrev 2025-01-25 23:07:38 följande:
    Det är en kultur tror jag. En kvinna riskerar att förlora sitt anseende om hon ligger runt för mycket, då vi lever i ett patriarkalt samhälle. Handlar väl mest om kontroll över kvinnors sexualitet.
    Då kan det ju samtidigt vara en god idé att inte uppmana män att de ska ligga med många kvinnor. Då hjälper de ju till att förstöra kvinnans anseende, om de ska ligga runt allihop.
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel
    Anonym (T) skrev 2025-01-25 23:15:15 följande:
    Men kvinnor gillar ju inte oskulder. 

Om de själva är oskulder så är det nog ingen fara. 

En kvinna med normal erfarenhet av relationer kommer nog att vilja ha en man som matchar henne dock. Man söker sin like. 

Svar på tråden Är killar kåtare än tjejer?