• Anonym (Less)

Sur för att jag inte vill ta mer ansvar.

För ett tag sen berättade jag för min sambo att jag inte alltid orkar med bonusen och allt ansvar runt omkring som lämning/hämtning. Jag har kämpat med min psykiska hälsa länge och behövde avlastning från att känna mig "tvungen" att ställa upp.

Imorgon så börjar sambon arbeta 6.30 och hans pappa ska komma hit och lämna bonus på förskolan så jag får sova. Jag jobbar nätter den här veckan så har jättesvårt att gå upp tidigt så jag lät honom lösa det på det sättet.

Men sen kom kommentaren "du bryr dig ju ändå inte om "barnet".

Blir så less. :/

• Svar på tråden Sur för att jag inte vill ta mer ansvar.
  • Anonym (--)
    Anonym (Less) skrev 2016-05-25 23:26:56 följande:

Jag har sagt det men det händer ändå att såna kommentarer kommer fram. Förra gången var när en av våra vänner kallade mig för bonusmamma då kom kommentaren "man måste vara intresserad av sitt bonusbarn för att bli kallad det".

Gången innan så då han också till våra vänner "hon skulle väl helst önska att han dog eller inte fanns".

Blir jätteledsen när han säger så. Gillar ju bonus och vi har egentid med simhallen, bio etc cirka 2-3 gånger i månaden. Visst har han sidor jag inte gillat men i det stora hela har vi en nära relation.

Om han ens misstämkte att du gick och önskade livet ur hans barn och ändå fortsatte en relation med dig är han ju sjuk i huvudet!

Som andra sagt, han försöker ge dig skuldkänslor. Nästa gång han säger något inför era vänner, fråga dom vad dom tycker om en farsa som är ihop med en kvinna som han tror vill att hans unge ska dö.
  • BioBonus

Skulle min man ta sig rätten att säga en så nedlåtande sak om mig inför andra, skulle han inte vara min man särskilt länge till.

• Anonym (Less)
    Anonym (A) skrev 2016-05-26 10:14:58 följande:

"Sköter det mesta kring barnet". Bra snubbe. Fett bra pappa liksom som tar ansvar för sitt barn. Han ska ta allt ansvar. Inte du.Varför gör du det? Inte din uppgift.

Han sköter allt, jag hoppar in när det passar mig nu typ. Med bonusen alltså.
  • Anonym (Less)
    BioBonus skrev 2016-05-26 14:40:33 följande:

Skulle min man ta sig rätten att säga en så nedlåtande sak om mig inför andra, skulle han inte vara min man särskilt länge till.

Det värsta är att han inte fattar hur nedlåtande det är. :/
  • LauraPalmer

Jag bryr mig om personer som ger mig något tillbaka oavsett ålder. Varför ska man så självklart bry sig om någon bara för att denne är ett barn?

• Anonym (X)
    Anonym (Less) skrev 2016-05-26 20:53:15 följande:
    Han sköter allt, jag hoppar in när det passar mig nu typ. Med bonusen alltså.
    Hur går det ihop med din TS?
    Anonym (Less) skrev 2016-05-25 22:10:04 följande:

För ett tag sen berättade jag för min sambo att jag inte alltid orkar med bonusen och allt ansvar runt omkring som lämning/hämtning. Jag har kämpat med min psykiska hälsa länge och behövde avlastning från att känna mig "tvungen" att ställa upp.

• Anonym (!)

Jag har en bonusson och sa direkt från början att jag vägrar lämna på morgnarna, utom om maken är sjuk. Det har inte med min kärlek till bonus att göra utan för att jag inte är en morgonmänniska, jag är skitgrinig. Detta accepterades. Jag tar det ansvar jag vill för bonus och har ganska mycket ensamtid med bonus när maken jobbar. Helt ok! Men det ska alltid vara för att jag VILL inte för att jag måste. Till TS: Släng ut din dumma karl! Usch!

• Anonym (Less)
    Anonym (X) skrev 2016-05-26 22:29:03 följande:

Hur går det ihop med din TS?

Ja jag behöver inte göra något längre.
  • Anonym (Less)
    Anonym (!) skrev 2016-05-26 22:55:32 följande:

Jag har en bonusson och sa direkt från början att jag vägrar lämna på morgnarna, utom om maken är sjuk. Det har inte med min kärlek till bonus att göra utan för att jag inte är en morgonmänniska, jag är skitgrinig. Detta accepterades. Jag tar det ansvar jag vill för bonus och har ganska mycket ensamtid med bonus när maken jobbar. Helt ok! Men det ska alltid vara för att jag VILL inte för att jag måste. Till TS: Släng ut din dumma karl! Usch!

Jag var naiv i början och tog MYCKET ansvar...
  • Anonym (X)
    Anonym (Less) skrev 2016-05-26 23:03:43 följande:
    Ja jag behöver inte göra något längre.
    Men då är han ju ingen toppenfarsa.
    Och pikarna mot dig kom redan innan du sagt ifrån?
Svar på tråden Sur för att jag inte vill ta mer ansvar.