Anonym (Less) skrev 2016-05-25 23:26:56 följande:
Jag har sagt det men det händer ändå att såna kommentarer kommer fram. Förra gången var när en av våra vänner kallade mig för bonusmamma då kom kommentaren "man måste vara intresserad av sitt bonusbarn för att bli kallad det".
Gången innan så då han också till våra vänner "hon skulle väl helst önska att han dog eller inte fanns".
Blir jätteledsen när han säger så. Gillar ju bonus och vi har egentid med simhallen, bio etc cirka 2-3 gånger i månaden. Visst har han sidor jag inte gillat men i det stora hela har vi en nära relation.
Dessa kommentarer skulle få mig att avsluta denna relation. Dels för att det är elaka kommentarer och dels för att han är respektlös mot dig när han säger detta till era vänner.
Jag tror han inser att du gillar bonus, om du inte gjord det skulle du inte vilja ha egentid med honom och ni har en bra relation men tror att han säger detta för att såra dig så att du ska fortsätta med att ta hand om bonusbarnet.
Om du vill relationen en chans skulle jag fråga i neutral ton: Vad menade du med att jag inte är intresserad av mitt bonusbarn och vad menar du med att jag inte vill att det ska finnas eller att han skulle dö? Och sedan se hur han svarar. Och då inte falla i fällan att försvara dig, du behöver inte visa för honom att du gillar ditt bonusbarn.
Om han visar tecken på ånger så skulle jag i detta fall ge honom en chans till men att han då också ska visa det, inga fler elaka kommentarer.