• Anonym (Anonym123)

Min man har gått över gränsen!!!

Hej!

Vet inte var jag ska börja men för att ni ska orka läsa så kommer jag skriva så kort som möjligt.

Varit tillsammans med min sambo i 6år.

Jag fick ganska snabbt reda på att han missbrukar marijuana.

Gjorde ALLT för att få honom ajtt sluta verkligen allt. Han har "slutat" några gånger och då verkligen varit en helt annan människa(hans riktiga jag).

För 1,5 år sedan så blev jag gravid, han lovade och svor att han skulle sluta röka vilket han gjorde ungefär ett halvår.

Han började sedan röka med "måtta" alltså kanske 2ggr/månaden och då berättade han det för mig.

I februari i år så började det gå överstyr och vardagen nu är så hemsk!

Vår son är 8månader, min man har varit hemma med honom i 4månader då jag blev erbjuden ett drömjobb.

Vardagen ser ut som så att jag jobbar till 16, kommer hem och tar över sonen och då drar min man ut och kommer hem kanske vid 22-00 då jag i stort sätt lägger mig.

Vi har haft sex 1gång sen jag födde, han tillfredsställer sig själv men är 150%säker på att han inte är otrogen.

Vi bråkar hela jäkla tiden om att han aldrig är hemma, han aldrig är med mig osv osv...

Senaste månaden så har han vid 2 tillfällen tappt kontrollen när vi bråkat. 1gång hade vi båda panik då sonen gallskrek och vi förstod inte varför så började vi bråka av någon anledning och när jag försökte ta vår son så slog han bort min hand(ja jag fick ont) sen i morse satt vår son bredvid sängen på golvet och grät och jag satte mig vid honom och kollade argt på min man för att han inte gick upp ur sängen och då hände något i hans hjärna så han skrek "varför kollar du sådär på mig!!!!???" Och sparkade till mig, gjorde absolut inte ont och det var inte hårt det var med en 'flytta på dig knuffspark' men det var såååååå över min gräns!

Vet inte vad jag ska göra nu, måste sätta en gräns. Helst vill jag säga "ut härifrån!" Men det är inte så lätt då han är pappaledig och jag jobbar...

• Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:09:09 följande:

Och hur gick det?

Du måste ju ha förstått att det skulle bli så, att risken var stor att han skulle börja igen.

Nej det förstod jag inte!
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 22:09:58 följande:
    Just NU så påverkas inte barnet av det. Men i framtiden kan han mkt väl göra det, därför jag ber om råd.

Vill ju självklart mitt barns bästa!
    Då lämnar du honom.
  • Anonym (H)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 22:09:58 följande:
    Just NU så påverkas inte barnet av det. Men i framtiden kan han mkt väl göra det, därför jag ber om råd.

Vill ju självklart mitt barns bästa!
    Barnet påverkas inte? Du har ju skrivit att ni vråkar och knuffas och håller på framför barnet och dessutom när han redan är ledsen
  • klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 22:04:52 följande:
    Det har inte funkat tidigare då vi kom överens om "röka 1ggn/veckan".
    Största problemet är ju att han inte är närvarande i vår relation.
    Han är världens bästa mot sonen! Men jag finns inte längre med i bilden för där är missbruket istället..

Lägg förslaget, skapa det som ett ultimatum.
    Och följs det inte på det stora hela, så får man verkställa ultimatumet.
    Dock ställ inga ultimatum, som du kanske inte sen följer.
    För den dagen tar han aldrig dig på allvar.

Det kan även vara smart och ta flera steg, en ett enda.
    För risken att det går åt skogen är större vid stora steg.

• klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:04:36 följande:
    Det skulle du tänkt på innan du skaffade barn med honom...

Usch så enkelt en del gör det för sig.
    Står där med hela handen och pekar.

• Anonym (Lena)
    klyban skrev 2016-06-01 22:46:05 följande:

Usch så enkelt en del gör det för sig.
    Står där med hela handen och pekar.

Ja, hade fler kvinnor tänkt till innan de skaffade barn, så hade inte så många barn farit illa.

Och inte ens nu, när barnet är fött och han fortfarande röker på, inte ens då lämnar TS.
  • klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:49:57 följande:
    Ja, hade fler kvinnor tänkt till innan de skaffade barn, så hade inte så många barn farit illa.

Och inte ens nu, när barnet är fött och han fortfarande röker på, inte ens då lämnar TS.

Hade fler män tänk det samma, så dito.

Finns inget som säger att cannabisen i sig själv ska orsaka det allra minsta problem
    Dock när man bråkar om det på detta sätt, så blir det en högljudd tillvaro.
    Som inte är direkt fördelaktig.

• klyban
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-01 22:49:57 följande:

Jo, beteendet att stå där med hela handen och nedvärdera någon.
    Är ett beteende som är förkastligt, och till NOLL hjälp.

• AnnSAs

Tycker Lena ska använda sin egna underbara förmåga att se in framtiden och döma sina medmänniskor någon annan stans. Ex. som telefonsierska och lämna ts ifred. Misstänker att rätt många barn och vuxna kan fara illa av att lyssna till människor på fl. Angående t.s problem tror jag att du förstorar risken för omplacering av barn. Framförallt om du är drogfri och har ok ordning på dig själv. Vet att barn har lagstadgad rätt till sina föräldrar. Men passa på sambon... en del män testar putta eller "slå löst" innan de vågar slåss på riktigt......

• FuckGoggleAskMe

Han har alltså tappat kontrollen när ni bråkat, och misshandlat dig. Han vill inte vara tillsammans med dig, utan föredrar att vara borta med andra. Barnet mår inte bra av ert bråk, och naturligtvis inte du heller. Om du vill ditt barns och ditt bästa, och om du har lite självrespekt, så lämna honom. Det har inte ens något att göra med om han röker eller inte, situationen är som den är för dig och ditt barn. En man som inte vill tillbringa tid med dig och som gör dig illa? Lämna honom!

Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!