• Anonym (Hejsvejs)

Ångest över flickväns bal.

Hej, jag hoppas att jag inte postar i fel område.

Jag har en undran om mina känslor är märkliga?

Min flickvän ska snart gå på balen eftersom hon nu går ut gymnasiet vilket är väldigt roligt med firande osv, men saken är den att hon inte går med mig på balen utan någon annan. Anledningen enligt henne är att man inte få gå med någon annan än någon som går på skola, endast familj i sådana fall. Hon blev tillfrågad utav en kille och hon tackade ja. Detta ger mig nästan hjärtklappning.

Jag tror inte att hon kommer att vara otrogen men känslan av att hon ska fotas och synas, dansa i hennes otroligt vackra klänning och hålla om en annan man och festa med en "dejt"...det är något jag tänker på konstant. Det känns som att jag kommer stå på sidan och ta någon bild på henne för att sedan se den där killen tar iväg henne som om han var hennes(jag vet att det kanske låter löjligt). Känslan att jag vet att han kommer kolla på henne och troligen vela göra saker med henne. Jag är väldigt cynisk av mig och dessutom ganska stolt som person, jag ser framför mig i mitt huvud att han tar på hennes rumpa och försöker något. Det gör inte saken enklare att hon inte brukar prata med han, endast om vad dom ska ha på sig osv, hon har med andra ord aldrig sagt att hon har pojkvän.

Det är ju lite utav en dröm att få gå på en bal med någon man älskar också, någon jag inte kunde då jag gick på en skola med nästan endast killar för några år sedan. Så jag såg fram emot att få gå på den med henne, senare fick jag reda på ovanstående att man inte fick gå med någon utanför skolan eller icke familj. Jag vet bara att jag skulle krigat för att få gå med min flickvän om det var omvänt, jag hade inte accepterat ett nej, och om det nu mot förmodan inte gick så hade jag aldrig gått med någon annan än min flickvän utan med mina vänner. 

Saken är den att min flickväns vänner har baldejter och hon har inte så många vänner på skolan, så hon skulle i princip gå helt ensam utan baldejt. Det är ju inte så att jag kan "förbjuda henne" usch, sån är inte jag och absolut inte eftersom hon inte har några vänner. Med andra ord är jag inte en psykopatisk pojkvän som tänker försöka få henne att inte ens gå på balen, jag kommer låtsas vara glad för hennes skull, men med ett hjärta som gör ont ;(

MVH

• Svar på tråden Ångest över flickväns bal.
  • Milie

Bit ihop och vänta tills det är över. Typ. Balen spelar ingen roll när den väl är över. Det är inte värt att börja diskutera kring det.

MEN. Jag kan tycka det är märkligt att hennes baldejt inte vet om att hon har en pojkvän. Troligtvis kommer väl det att komma upp under kvällen, men ändå.

Vi hade förövrigt samma regler kring utomstående. Jag hade en "utomstående pojkvän" (som jag fortfarande, 10 år senare har) och jag valde att gå tillsammans med en tjejkompis som var singel. Tror fasiken jag hade gått med henne ändå, även om jag hade möjlighet att ta med killen. Hehe.

• Anonym (..)

Bit ihop och skicka inte en massa sms under kvällen som de andra tipsar om.  Jag fick inte heller gå på bal med min kille när jag gick på gymnasiet för han gick inte heller på den skolan så jag gick med några kompisar istället, och jag störde mig som fasiken på att han hela tiden skulle vara "gullig" och höra av sig under kvällen. Bara skrev avundsjuka och kontrollbehov av att göra så - så gör inte så är mitt tips till dig! 

Lyckaönska henne innan hon åker iväg och skicka henne kanske ett sms under kvällen där du skriver att du hoppas hon har superkul och att du saknar henne, och sen låter du det vara. 

Hon kommer att gå på bal med en annan kille för att hon inte ville gå ensam, de kommer sitta brevid varandra och äta och kanske dansa någon dans tillsammans, sen kommer hon dansa disco med sina kompisar. Så hade vi det, första dansen var "findans", resten var disco och då skuttade man runt med sina kompisar.

Oroa dig inte ts. Sluta grubbla. Koppla ner på "stoltheten" och kontrollen och låt henne ha roligt. Du får lita på henne helt enkelt.

• Anonym (..)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-06-08 11:55:19 följande:

Om jag fattar det rätt så har inte tjejen berättat för sin baldejt att hon har pojkvän. Det är inte ok.

Skulle jag gått på bal med en annan tjej än min flickvän skulle jag fått försäkra på längden och tvären att min baldejt känner till spelreglerna.

Milie skrev 2016-06-08 12:20:03 följande:

MEN. Jag kan tycka det är märkligt att hennes baldejt inte vet om att hon har en pojkvän. Troligtvis kommer väl det att komma upp under kvällen, men ändå.

Var läser ni det någonstans? Att hon inte har berättat att hon har pojkvän? 
    Jag kan bara läsa att hon har blivit tillfrågad av en kille om att gå på balen tillsammans, det kan man ju bli ändå även om den andra vet att man redan är upptagen. Man kan ju gå som kompisar... 

• Milie
    Anonym (..) skrev 2016-06-08 12:45:01 följande:
    Milie skrev 2016-06-08 12:20:03 följande:

Var läser ni det någonstans? Att hon inte har berättat att hon har pojkvän? 
    Jag kan bara läsa att hon har blivit tillfrågad av en kille om att gå på balen tillsammans, det kan man ju bli ändå även om den andra vet att man redan är upptagen. Man kan ju gå som kompisar... 

I trådstarten så klart.
    Anonym (Hejsvejs) skrev 2016-06-07 16:33:10 följande:

Hej, jag hoppas att jag inte postar i fel område.

Jag har en undran om mina känslor är märkliga?

Min flickvän ska snart gå på balen eftersom hon nu går ut gymnasiet vilket är väldigt roligt med firande osv, men saken är den att hon inte går med mig på balen utan någon annan. Anledningen enligt henne är att man inte få gå med någon annan än någon som går på skola, endast familj i sådana fall. Hon blev tillfrågad utav en kille och hon tackade ja. Detta ger mig nästan hjärtklappning.

Jag tror inte att hon kommer att vara otrogen men känslan av att hon ska fotas och synas, dansa i hennes otroligt vackra klänning och hålla om en annan man och festa med en "dejt"...det är något jag tänker på konstant. Det känns som att jag kommer stå på sidan och ta någon bild på henne för att sedan se den där killen tar iväg henne som om han var hennes(jag vet att det kanske låter löjligt). Känslan att jag vet att han kommer kolla på henne och troligen vela göra saker med henne. Jag är väldigt cynisk av mig och dessutom ganska stolt som person, jag ser framför mig i mitt huvud att han tar på hennes rumpa och försöker något. Det gör inte saken enklare att hon inte brukar prata med han, endast om vad dom ska ha på sig osv, hon har med andra ord aldrig sagt att hon har pojkvän.

Det är ju lite utav en dröm att få gå på en bal med någon man älskar också, någon jag inte kunde då jag gick på en skola med nästan endast killar för några år sedan. Så jag såg fram emot att få gå på den med henne, senare fick jag reda på ovanstående att man inte fick gå med någon utanför skolan eller icke familj. Jag vet bara att jag skulle krigat för att få gå med min flickvän om det var omvänt, jag hade inte accepterat ett nej, och om det nu mot förmodan inte gick så hade jag aldrig gått med någon annan än min flickvän utan med mina vänner. 

Saken är den att min flickväns vänner har baldejter och hon har inte så många vänner på skolan, så hon skulle i princip gå helt ensam utan baldejt. Det är ju inte så att jag kan "förbjuda henne" usch, sån är inte jag och absolut inte eftersom hon inte har några vänner. Med andra ord är jag inte en psykopatisk pojkvän som tänker försöka få henne att inte ens gå på balen, jag kommer låtsas vara glad för hennes skull, men med ett hjärta som gör ont ;(

MVH

• Ordinär Man
    fae skrev 2016-06-08 10:07:56 följande:

Jag tror att det är du som inte är klok här. Förslaget att ta det lugnt och ha kul på egen hand, att INTE stå utanför lokalen med en kamera som ett psykfall, och att låta tjejen ha en kul kväll men höras av under kvällen är knappast en uppmuntran till stalking. I övrigt får jag inga direkta hederskulturvibbar av TS, snarare bilden av en osäker ung kille. Han växer väl också upp.

Jag avsåg förslaget att skicka en massa SMS. Nu är det i och för sig inte han som kom med ett förslaget. Med bara idén att normalisera det sånt beteende är farligt.
  • fae
    Ordinär Man skrev 2016-06-08 14:09:45 följande:

Jag avsåg förslaget att skicka en massa SMS. Nu är det i och för sig inte han som kom med ett förslaget. Med bara idén att normalisera det sånt beteende är farligt.

Vi har nog tolkat saken olika, jag ser inte hur det rimligen är stalking att messa ett par gånger i timmen, i synnerhet om han nu känner sig så orolig, men givetvis inte för att flåsa henne i nacken. Förutsätter att de brukar ha kontakt under tiden de är ifrån varandra alltså.
  • fae

Däremot tycker jag det är sjukt överdrivet att denna tråd ligger under Otrohet. Tjejen ska på skolfest, inte knullparty på Ibiza.

• Anonym (wet wet wet)

Det kliar outhärdligt mycket i fittan på unga tjejer... 

• Ordinär Man
    fae skrev 2016-06-08 15:36:25 följande:

Däremot tycker jag det är sjukt överdrivet att denna tråd ligger under Otrohet. Tjejen ska på skolfest, inte knullparty på Ibiza.

Just därför undrar jag varför det är så viktigt att dejten ska behöva veta varför tjejen har pojkvän?
Svar på tråden Ångest över flickväns bal.