Ångest över flickväns bal.
Hej, jag hoppas att jag inte postar i fel område.
Jag har en undran om mina känslor är märkliga?
Min flickvän ska snart gå på balen eftersom hon nu går ut gymnasiet vilket är väldigt roligt med firande osv, men saken är den att hon inte går med mig på balen utan någon annan. Anledningen enligt henne är att man inte få gå med någon annan än någon som går på skola, endast familj i sådana fall. Hon blev tillfrågad utav en kille och hon tackade ja. Detta ger mig nästan hjärtklappning.
Jag tror inte att hon kommer att vara otrogen men känslan av att hon ska fotas och synas, dansa i hennes otroligt vackra klänning och hålla om en annan man och festa med en "dejt"...det är något jag tänker på konstant. Det känns som att jag kommer stå på sidan och ta någon bild på henne för att sedan se den där killen tar iväg henne som om han var hennes(jag vet att det kanske låter löjligt). Känslan att jag vet att han kommer kolla på henne och troligen vela göra saker med henne. Jag är väldigt cynisk av mig och dessutom ganska stolt som person, jag ser framför mig i mitt huvud att han tar på hennes rumpa och försöker något. Det gör inte saken enklare att hon inte brukar prata med han, endast om vad dom ska ha på sig osv, hon har med andra ord aldrig sagt att hon har pojkvän.
Det är ju lite utav en dröm att få gå på en bal med någon man älskar också, någon jag inte kunde då jag gick på en skola med nästan endast killar för några år sedan. Så jag såg fram emot att få gå på den med henne, senare fick jag reda på ovanstående att man inte fick gå med någon utanför skolan eller icke familj. Jag vet bara att jag skulle krigat för att få gå med min flickvän om det var omvänt, jag hade inte accepterat ett nej, och om det nu mot förmodan inte gick så hade jag aldrig gått med någon annan än min flickvän utan med mina vänner.
Saken är den att min flickväns vänner har baldejter och hon har inte så många vänner på skolan, så hon skulle i princip gå helt ensam utan baldejt. Det är ju inte så att jag kan "förbjuda henne" usch, sån är inte jag och absolut inte eftersom hon inte har några vänner. Med andra ord är jag inte en psykopatisk pojkvän som tänker försöka få henne att inte ens gå på balen, jag kommer låtsas vara glad för hennes skull, men med ett hjärta som gör ont ;(
MVH