• Anonym (Hejsvejs)

Ångest över flickväns bal.

Hej, jag hoppas att jag inte postar i fel område.

Jag har en undran om mina känslor är märkliga?

Min flickvän ska snart gå på balen eftersom hon nu går ut gymnasiet vilket är väldigt roligt med firande osv, men saken är den att hon inte går med mig på balen utan någon annan. Anledningen enligt henne är att man inte få gå med någon annan än någon som går på skola, endast familj i sådana fall. Hon blev tillfrågad utav en kille och hon tackade ja. Detta ger mig nästan hjärtklappning.

Jag tror inte att hon kommer att vara otrogen men känslan av att hon ska fotas och synas, dansa i hennes otroligt vackra klänning och hålla om en annan man och festa med en "dejt"...det är något jag tänker på konstant. Det känns som att jag kommer stå på sidan och ta någon bild på henne för att sedan se den där killen tar iväg henne som om han var hennes(jag vet att det kanske låter löjligt). Känslan att jag vet att han kommer kolla på henne och troligen vela göra saker med henne. Jag är väldigt cynisk av mig och dessutom ganska stolt som person, jag ser framför mig i mitt huvud att han tar på hennes rumpa och försöker något. Det gör inte saken enklare att hon inte brukar prata med han, endast om vad dom ska ha på sig osv, hon har med andra ord aldrig sagt att hon har pojkvän.

Det är ju lite utav en dröm att få gå på en bal med någon man älskar också, någon jag inte kunde då jag gick på en skola med nästan endast killar för några år sedan. Så jag såg fram emot att få gå på den med henne, senare fick jag reda på ovanstående att man inte fick gå med någon utanför skolan eller icke familj. Jag vet bara att jag skulle krigat för att få gå med min flickvän om det var omvänt, jag hade inte accepterat ett nej, och om det nu mot förmodan inte gick så hade jag aldrig gått med någon annan än min flickvän utan med mina vänner. 

Saken är den att min flickväns vänner har baldejter och hon har inte så många vänner på skolan, så hon skulle i princip gå helt ensam utan baldejt. Det är ju inte så att jag kan "förbjuda henne" usch, sån är inte jag och absolut inte eftersom hon inte har några vänner. Med andra ord är jag inte en psykopatisk pojkvän som tänker försöka få henne att inte ens gå på balen, jag kommer låtsas vara glad för hennes skull, men med ett hjärta som gör ont ;(

MVH

• Svar på tråden Ångest över flickväns bal.
  • fae
    Ordinär Man skrev 2016-06-08 16:11:02 följande:

Just därför undrar jag varför det är så viktigt att dejten ska behöva veta varför tjejen har pojkvän?

Kan man undra ja? Men detta är tonåringar, de tänker inte på samma sätt som vuxna.
  • Ordinär Man
    fae skrev 2016-06-08 15:34:14 följande:

Vi har nog tolkat saken olika, jag ser inte hur det rimligen är stalking att messa ett par gånger i timmen, i synnerhet om han nu känner sig så orolig, men givetvis inte för att flåsa henne i nacken. Förutsätter att de brukar ha kontakt under tiden de är ifrån varandra alltså.

TS har visat ett osunt kontrollbehov. Hur tycker du han ska reagera om hon inte svarar honom en gång i kvarten?
  • fae
    Ordinär Man skrev 2016-06-08 16:44:02 följande:

TS har visat ett osunt kontrollbehov. Hur tycker du han ska reagera om hon inte svarar honom en gång i kvarten?

Jag kan inte avgöra utifrån inlägget om han har ett kontrollbehov eller är osäker och omogen. Kan du det alltså?

Ingen aning, hon har nog inte tid att svara en gång i kvarten om hon ska ha roligt och vara social samtidigt. Kräver han det menar du?
  • Ordinär Man
    fae skrev 2016-06-08 16:13:49 följande:

Kan man undra ja? Men detta är tonåringar, de tänker inte på samma sätt som vuxna.

Det är samma för vuxna. TS anser sig ha paxat henne, och att det är han och ingen annan som nyper henne i baken. Vad hon tycker i frågan, vem hon går på bal med, och ifall hon vill ha 10 SMS eller inte under kvällen är uppenbart underordnat.
  • Anonym (D'archangel)

Ok. Ponera att en snubbe tar en tjej till balen och avstår från att berätta att han har flickvän. Hon surnar till. Har hon ett överdrivet kontrollbehov?

Att inte berätta att man har partner är att hålla dörrar öppna. Herregud, det fattar väl alla.

• Ordinär Man
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-06-08 17:28:44 följande:

Ok. Ponera att en snubbe tar en tjej till balen och avstår från att berätta att han har flickvän. Hon surnar till. Har hon ett överdrivet kontrollbehov?

Att inte berätta att man har partner är att hålla dörrar öppna. Herregud, det fattar väl alla.

Varför det? Det är en bal som sagt. Ser ingen anledning till att hen ska berätta allt.

Om hon sen vill hålla lite dörrar öppna är det inte hans sak. De är tonåringar och lär knappast hålla ihop resten av livet. Hans kontrollbehov lär inte göra saken bättre, utan gör honom mer obehaglig än vad han framstår här i tråden.
  • Anonym (D'archangel)
    Ordinär Man skrev 2016-06-08 17:56:49 följande:

Varför det? Det är en bal som sagt. Ser ingen anledning till att hen ska berätta allt.

Om hon sen vill hålla lite dörrar öppna är det inte hans sak. De är tonåringar och lär knappast hålla ihop resten av livet. Hans kontrollbehov lär inte göra saken bättre, utan gör honom mer obehaglig än vad han framstår här i tråden.

Ok, du utgår från att hon ändå snart dumpar honom. Då förstår jag varför du tänker som du gör.

Jag tror inte att jag oavsett ålder skulle ha accepterat en flickvän som låtsas vara singel när jag inte är med.
  • Johannesmannen

100 % säker på att hon kommer suga sektens kuk innan kvällen är över. Hon vill lämna dig och det här är första steget. Tyvärr, jag vet vad jag talar om.

• Anonym (Pah)

Ta det lugnt och skicka inte en massa sms till henne flera gånger i timmen. Det kommer inte spela någon roll vad du skriver, du kommer bara framstå som fruktansvärt needy.

• Anonym (Hejsvejs)

Tack för alla svar. Jag hoppas inte jag är en psykopat, jag har inte visat något för henne om hur jag känner förutom omtanke och kärlek, även om hon nog kunnat se på mig att det varit tufft. Detta är mitt problem och min ensak, och så får det förbli. Har nyss kysst henne hejdå och jag passade på att hälsa och var trevlig emot hennes baldejt iallafall.  

En sak som är säker är att jag är en ung och osäker person, behövde bara få skriva av mig anonymt eftersom jag inte vill prata om detta med någon annan, känner mig som ett freak.

MVH

Svar på tråden Ångest över flickväns bal.