Bli inte arga nu, utan säg vad ni tycker!
Frågan gäller sex mellan styvsyskon! Jag vet att det kan uppfattas stötande, äckligt och onormalt mm! Men jag tror att det förekommer! Vad tror ni?absolut NoNoNo?
Frågan gäller sex mellan styvsyskon! Jag vet att det kan uppfattas stötande, äckligt och onormalt mm! Men jag tror att det förekommer! Vad tror ni?absolut NoNoNo?
Ni är inte släkt med varandra.Så det är ok.såklart ni är över 16 år och båda vill det.
Jag tycker att det beror lite på. Om man har bott tillsammans sen man var små, och växt upp som syskon tycker jag spontant att det känns betydligt värre än om man träffats först när man typ är i tonåren.
Håller med föregående. Har man växt upp tillsammans som syskon är det inte särskilt trevligt. Har man inte det ser jag inget konstigt. Vet en som blev tillsammans med sitt nya "styvsyskon" när dem var 15 år. Föräldrarna träffades dock bara ett par år så ungdomarnas förhållande höll längre.
Det beror på, t ex tonåringar som tussas ihop under samma tak och förväntas plötsligt se varandra som styvsyskon är jag inte ett dugg förvånad över om de finner annat intresse för varandra än bara vänskapligt. Och det ser jag inget fel med heller. Styvsyskon som vuxit upp med varandra från ung ålder som syskon, är lite gränsfall dock.
Är det ett normalt och icke-uppseendeväckande form av relation?
Vågar jag sträcka mig lite längre och fråga om det finns såna som sätter på sin styvförälder med, av nästan samma förklaring som i fallet med styvsyskon?
Vågar jag sträcka mig lite längre och fråga om det finns såna som sätter på sin styvförälder med, av nästan samma förklaring som i fallet med styvsyskon?
Woody allen gifte sig väl med sin styvdotter?
Helt okej i min bok så länge de är vuxna nog men sedan har jag inte så mycket emot helsyskon i den situationen heller då länge jag slipper :)
Jag har en kompis som är tillsammans med sin styvbror, förlovade och allt. Jag tycker på ett sätt de känns lite konstigt men samtidigt är de inte släkt, har aldrig bott ihop osv. Han bodde inte hemma hos sina föräldrar när hans mamma träffade kompisens pappa och hon skulle precis flytta hemifrån själv. Jag håller nog med ovanstående om att man får se till relationen man har mer än att stirra sig blint på att "man trots allt inte är släkt ". Har man växt upp och bott ihop så tycker jag de hade känts lite märkligt men träffas man när båda två flyttat hemifrån eller om man bara bor ihop under en kort tid är det mer förståeligt. Svårt att svara på utan att själv befinna sig i situationen, har bara styvsystrar själv och är inte lagd på de hållet :p. Hade nog mer tyckt de va jobbigt om de tagit slut och man skulle behövt fortsätta träffas på släktkalas typ :)