• josanl

Lekar till 30årsfest

Efterlyser de bästa lekarna till 30årsfesten i sommar!

• Svar på tråden Lekar till 30årsfest
  • Duckan

sextiotalist, håller med dig här. Inte nåt jag hade uppskattat alls eller ens deltagit i.

• Anonym (^^)

Jag avskyr lekar när det är vuxna människor det handlar om.

Det enda som jag skulle kunna tänka mig vara med i är frågesport eller musikquiz.

Får panik när folk vill göra roliga lekar eller ska ha roliga attiraljer till snapsvisor eller liknande.

• Bibbidi
    Anonym (B) skrev 2016-06-17 02:40:57 följande:

En rolig men väldigt vuxen och lagom lek är när alla får ett uppdrag som man ska utföra så diskret som möjligt under hela kvällen. Det kan vara tokiga saker som att typ skälla som en hund varje gång någon reser sig upp osv... :) man vinner om man klarar av sitt uppdrag utan att någon fattar vad det är.

Neeeeeeeeeeej. Möjligt att jag har en pinne i röven men alla lekar där man gör bort sig är bara tråkiga. Var med om en liknande lek på ett bröllop som jag var på förra året. Man fick en lapp med "hemliga uppdrag". Urtrist och stelt var bara var det var. Inget äggknäckande på huvudet eller att man ska bröla som ko eller låta som en hund. Nej nej nej. Alla gillar inte sådana lekar, jag är en av dem.

Musikquiz, tipsrundor eller Tows drinkblandar-lek tycker jag låter bra. Tror inte det finns någon som inte "står ut" med sådana lekar. =)
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Physalis
    sextiotalist skrev 2016-06-17 09:48:32 följande:

Jag ogillar lekar. Men en sådan frågesport. Det hade varit så illa att jag hade funderar på att lämna festen. I mina ögon är det på samma nivå som att på tavlan i en klass skriva upp vem som är populärast och vem som är minst populär.

Att hitta på lekar för att få folk bortgjorda eller på annat sätt blotta folk är illa.

Bör väl tillägga att jag är den som bjussar på mig själv, jan göra små galna upptåg. Men jag skulle aldrig utsätta någon i en situation (medvetet i varje fall) som de är obekväm med

Jag var väldigt tveksam till den har leken när den introducerades för mig, men jag blev glatt överraskad när del två av leken kom.

Alla är ju såklart olika, den här leken var ok för mig, den leken som nämnts där man ska utföra ett hemligt uppdrag utan att bli upptäckt låter som en mardröm för mig.

På vilket sätt blir man bortgjord eller utblottad menar du?

Del ett är till för att skrämmas lite att det är en sådan lek. Del två ska vara en avslappnad lättnad då man inser att man inte just har pekat ut vem man tror ger bäst oralsex, utan man har omedvetet gissat vem som vinner en harmlös tävling.

Det är inte heller någon press på att man ska vinna tävlingen eller frågesporten, eftersom man inte vinner något på att vinna själva tävlingen och frågesporten är en slump om man valt rätt person.

Jag kände mig aldrig bortgjord eftersom vi var ett lag som valde svaren i frågorna. Inte heller under tävlingarna eftersom de var snabba och enkla och man var bara med under en tävling.

Jag hatar också när man ska tvingas prestera eller göra saker man inte är bekväm med, och man anses tråkig om man inte vill vara med.

Men just den här leken fungerade för mig, därför delar jag med mig av den.

Ts efterfrågade ju lekar, ska man alltså inte svara i tråden för att hindra henne ifrån att utsätta hennes vänner för dem sedan?

Vänner som hon känner och antagligen vet att de gillar att leka lekar.

Man kan ju dessutom anpassa leken så att vänner som inte är så bekväma hamnar i rätt lag och får en enkel tävling.

Min tävling när jag lekte den här leken var att pussla ihop ett sönderrivet A4 papper, minns dock inte hur frågan löd.
  • Duckan

Du skrev "Vem suger bäst" som en av frågorna och så ska man sitta och peka på en av sina vänner och i tron att det är snusk och utnämna denne till en bra kuksugare?? Skulle aldrig falla mig in.
  • sextiotalist
    Physalis skrev 2016-06-17 10:52:25 följande:
    Jag var väldigt tveksam till den har leken när den introducerades för mig, men jag blev glatt överraskad när del två av leken kom.

Alla är ju såklart olika, den här leken var ok för mig, den leken som nämnts där man ska utföra ett hemligt uppdrag utan att bli upptäckt låter som en mardröm för mig.

Del ett är till för att skrämmas lite att det är en sådan lek. Del två ska vara en avslappnad lättnad då man inser att man inte just har pekat ut vem man tror ger bäst oralsex, utan man har omedvetet gissat vem som vinner en harmlös tävling.

Det är inte heller någon press på att man ska vinna tävlingen eller frågesporten, eftersom man inte vinner något på att vinna själva tävlingen och frågesporten är en slump om man valt rätt person.

Jag kände mig aldrig bortgjord eftersom vi var ett lag som valde svaren i frågorna. Inte heller under tävlingarna eftersom de var snabba och enkla och man var bara med under en tävling.

Jag hatar också när man ska tvingas prestera eller göra saker man inte är bekväm med, och man anses tråkig om man inte vill vara med.

Men just den här leken fungerade för mig, därför delar jag med mig av den.

Ts efterfrågade ju lekar, ska man alltså inte svara i tråden för att hindra henne ifrån att utsätta hennes vänner för dem sedan?

Vänner som hon känner och antagligen vet att de gillar att leka lekar.

Man kan ju dessutom anpassa leken så att vänner som inte är så bekväma hamnar i rätt lag och får en enkel tävling.

Min tävling när jag lekte den här leken var att pussla ihop ett sönderrivet A4 papper, minns dock inte hur frågan löd.
    Jag ser inget egenvärde att skämmas. Ja, jag ogillar sådant, jag ser inget roligt alls i detta.
    Jag hade vägrat att vara med och hade (om mitt namn var med) strukit det och gjort klart för en ev lekledare att jag inte vill bli indragen i detta på något sätt, så illa tycker jag om det.
  • Physalis

Hehe ^^

Ok ts, uppenbarligen finns det en risk att mitt lekförslag inte uppskattas.

Du känner ju dina vänner så du vet ju vad som går hem hos dem, vilken typ av humor de har osv.

Hoppas att ni för det roligt och att du hittar ett gäng roliga lekar som uppskattas av alla.

Jag ville bara dela med mig av en lek som jag tyckte var rolig och trotts att jag annars inte brukar gilla vuxenlekar.

Hoppas du uppskattar förslaget mer än vad sextiotalist och duckan gjorde

• josanl

Gillar då det finns lite underhållning, speciellt då många av gästerna inte känner varann. Blir det stelt kan man ju ordna fram en aktivitet :)

• Bibbidi
    Physalis skrev 2016-06-17 10:52:25 följande:

text text text text
    Men innan del 2 på leken kommer så sitter man ju och ska gissa tex vem man tror ger best oralsex/är sexigast/är surast osv? Man vet ju aldrig hur en "vinnare" i någon av kategorierna som du skrev om innan (innan man hört del 2 på leken) faktiskt reagerar på en sådan "seger". Och även efter del 2 så har man ju hört att folk faktiskt tyckte det eller det om en.

"Jaså det är så de tror om mig.... bara för att jag har plastikbröst" typ.

Del 2 på leken är väl ganska okej, men del 1..... nej aldrig i livet. Då är det bättre att skippa del 1 överhuvudtaget. Att sitta och gissa vems om man tror ger best oralsex m.m kan bara bli obehaglig stämning av, och någon kanske blir ledsen av vad den hör folk tror om en. Kanske inte visar det just under festen men kanske fortfarande tänker på det när man kommit hem. Kan ju bli dumt. Man vet ju att vissa är känsligare än andra och vissa har dåligt självförtroende.

Svårt att förklara.  
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Physalis
    Bibbidi skrev 2016-06-17 21:04:30 följande:

Men innan del 2 på leken kommer så sitter man ju och ska gissa tex vem man tror ger best oralsex/är sexigast/är surast osv? Man vet ju aldrig hur en "vinnare" i någon av kategorierna som du skrev om innan (innan man hört del 2 på leken) faktiskt reagerar på en sådan "seger". Och även efter del 2 så har man ju hört att folk faktiskt tyckte det eller det om en.

"Jaså det är så de tror om mig.... bara för att jag har plastikbröst" typ.

Del 2 på leken är väl ganska okej, men del 1..... nej aldrig i livet. Då är det bättre att skippa del 1 överhuvudtaget. Att sitta och gissa vems om man tror ger best oralsex m.m kan bara bli obehaglig stämning av, och någon kanske blir ledsen av vad den hör folk tror om en. Kanske inte visar det just under festen men kanske fortfarande tänker på det när man kommit hem. Kan ju bli dumt. Man vet ju att vissa är känsligare än andra och vissa har dåligt självförtroende.

Svårt att förklara.  

Jag fattar och nej absolut ska man inte leka leken om man vet med sig att någon är känslig eller tar åt sig av skämten. Man är väl ingen mobbare heller..

Passar leken inte ens umgänge vet man nog det bäst själv.

Gillar man del två kan man ju formulera om frågorna eller leka vanlig 5 kamp.

Jag kan bara upprepa att jag brukar hata lekar där man tvingas göra pinsamma saker, men den här leken fungerade för mig och det var första gången jag hade roligt när jag "utsattes" för sån här lek.
  • Anonym (B)
    Holma skrev 2016-06-17 07:37:42 följande:

Inte alls , aktiviteter har vi oxå haft men inte lekar

Vad har ni haft för aktiviteter?
  • Anonym (B)
    Bibbidi skrev 2016-06-17 10:01:02 följande:

Neeeeeeeeeeej. Möjligt att jag har en pinne i röven men alla lekar där man gör bort sig är bara tråkiga. Var med om en liknande lek på ett bröllop som jag var på förra året. Man fick en lapp med "hemliga uppdrag". Urtrist och stelt var bara var det var. Inget äggknäckande på huvudet eller att man ska bröla som ko eller låta som en hund. Nej nej nej. Alla gillar inte sådana lekar, jag är en av dem.

Musikquiz, tipsrundor eller Tows drinkblandar-lek tycker jag låter bra. Tror inte det finns någon som inte "står ut" med sådana lekar. =)

Ja men det är ju självklart inget tvång? På mina fester så har vi alltid olika aktivitet så att ingen behöver känna sig tvingad att delta i något. Alla brukar ha superkul, vissa sitter och chillar och vissa leker.
  • Anonym (B)
    sextiotalist skrev 2016-06-17 11:16:32 följande:

Jag ser inget egenvärde att skämmas. Ja, jag ogillar sådant, jag ser inget roligt alls i detta.

Jag hade vägrat att vara med och hade (om mitt namn var med) strukit det och gjort klart för en ev lekledare att jag inte vill bli indragen i detta på något sätt, så illa tycker jag om det.

Exakt. Och en bra värd har lekar men lyckas också få människor som inte gillar lekar att trivas :)
  • Anonym (B)
    Physalis skrev 2016-06-17 09:31:05 följande:

Jag brukar inte gilla lekqr men denna utsattes jag för och det var riktigt roligt.

"Vem är" tror jag att den heter.

Först så delas folk in i lag på det vis som fungerar för antalet gäster du har.

Du ber lagen följa en tipsrunda. Frågorna är 1-x-2 frågor.

Frågan kan lyda såhär

1. Vem suger bäst?

1. Linda (dina gästers namn)

X. Peter

2. Stina

2. Vem är sexigast?

1. Namn

X. Namn

2. Namn

3. Vem är bäst med munnen?

4. Vem är surast?

Osv frågorna ska formuleras så att det kännas lite jobbigt att peka ut folk med, innan man vet vad leken egentligen går ut på. De ska alltså anspela på sex eller dåliga egenskaper som deltagarna måste peka ut att en personen har.

När alla gått klart tipsrundan så kommer del två av leken. Då läser du upp fråga 1 och ber linda, Peter och Stina att komma fram. De ska nu tävla om vem som suger bäst. Alla får ett glas med sugrör och valfri dryck. Glaset skall drickas upp och ställas upponer på huvudet sen ropar man klar. Först vinner.

Lek nr 2 går ut på att slå så många 6or på en tärning på x antal försök.

Lek nr 3 är vem som kan äta en sockermunk utan att slicka sig runt munnen fortast. Slickar man sig runt munnen diskas man.

Lek nr 4 är vem som kan äta en citron fortast.

Det finns massor med frågor/ tävlingar om man googlar lite, annars kan man komma på egna. Tävlingarna ska vara enkla och roliga. Alla deltagare ska vara med under en tävling minst.

Sen när tävlingarna är klara så vinner det lag som har flest rätt.

Detta är ju dock en lek som jag aldrig skulle utsätta mina gäster för. Riktigt otrevlig och den bidrar inte alls till god stämning...
  • Anonym (Mamman)

[quote=76716345][quote-nick]josanl skrev 2016-06-16 13:08:37 följande:[/quote-nick]Efterlyser de bästa lekarna till 30årsfesten i sommar![/

"Byta fru" den hör leken brukar alltid vara uppskattad.

"Lämna bort alla barn" lite senare på kvällen funkar denna lek bra.

Svar på tråden Lekar till 30årsfest