• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • Timoteja
    nokitus skrev 2016-07-04 15:48:44 följande:

Min lilla tjej kom ut med en vansinnig fart i fredas....:)

Grattis till er lilla prinsessa!
  • Timoteja

För mig känns det som om det är låååångt kvar innan bebisen vill komma ut. 9 dagar kvar till bf och inga förvärkar eller annat som tyder på att nåt är på gång. Var hos bm igår och bebisen har fixerat sig nu iaf. Alla mina värden var bra, hjärtljuden var jättebra och magen har växt 2 cm på en vecka. Idag ska jag börja dricka hallonbladste, hoppas det påskyndar det hela lite. :)

• Lillknodd
    Moorii skrev 2016-07-04 23:25:44 följande:

Vet inte direkt om det är nåt på gång här heller, men har fått ondare när jag går nu, kan känna ett väldigt tryck neråt ibland. Det är dock också allt som är annorlunda tyvärr.. Vem vet när denna lilla plutt behagar titta ut!

Åh denna väntan! Jobbigt att du fått ännu ondare, hoppas att det inte är allt för långt kvar.
  • Moorii
    Lillknodd skrev 2016-07-05 13:32:46 följande:

Åh denna väntan! Jobbigt att du fått ännu ondare, hoppas att det inte är allt för långt kvar.

Hoppas jag med, för oss alla! Sitter och dricker hallonbladste nu iallafall, man får göra det man kan ;)
  • Lillknodd
    Timoteja skrev 2016-07-05 09:18:37 följande:

För mig känns det som om det är låååångt kvar innan bebisen vill komma ut. 9 dagar kvar till bf och inga förvärkar eller annat som tyder på att nåt är på gång. Var hos bm igår och bebisen har fixerat sig nu iaf. Alla mina värden var bra, hjärtljuden var jättebra och magen har växt 2 cm på en vecka. Idag ska jag börja dricka hallonbladste, hoppas det påskyndar det hela lite. :)

Skönt att allt ser bra ut! Jag ska till bm imorgon. Det känns avlägset här med, lite mensvärk som kommer ibland bara. Men tror bebisen börjar borra sig neråt för fått lite strålningar ut i vänster ljumske-höft så hen trycker väl på lite nerver.

Hade svårt att sova inatt och två morgnar i rad har jag mått illa vid tandborstningen, lika som i början av graviditeten. Hormoner som spökar?
  • Lillknodd
    Moorii skrev 2016-07-05 13:36:13 följande:

Hoppas jag med, för oss alla! Sitter och dricker hallonbladste nu iallafall, man får göra det man kan ;)

Haha ja precis! Hur många dagar kvar till BF? Jag har haft ganska liten mage både med sonen och den här gången, men sonen var stadig på 4170g så är lite rädd för att det blir en stor bebis om jag går över mycket.. men 5 dagar till BF så än borde den inte bli allt för övergödd ;)
  • Timoteja
    Lillknodd skrev 2016-07-05 13:39:54 följande:
    Skönt att allt ser bra ut! Jag ska till bm imorgon. Det känns avlägset här med, lite mensvärk som kommer ibland bara. Men tror bebisen börjar borra sig neråt för fått lite strålningar ut i vänster ljumske-höft så hen trycker väl på lite nerver.

Hade svårt att sova inatt och två morgnar i rad har jag mått illa vid tandborstningen, lika som i början av graviditeten. Hormoner som spökar?
    Jag har mått illa varje morgon de senaste dagarna. I morse spydde jag två ggr efter frukost. Men vid lunchtid försvinner illamåendet som tur är.
  • Moorii
    Lillknodd skrev 2016-07-05 13:45:22 följande:

Haha ja precis! Hur många dagar kvar till BF? Jag har haft ganska liten mage både med sonen och den här gången, men sonen var stadig på 4170g så är lite rädd för att det blir en stor bebis om jag går över mycket.. men 5 dagar till BF så än borde den inte bli allt för övergödd ;)

14 dagar kvar idag! Hade varit skönt om jag bara behövde gå en vecka till. Min man tror det händer i helgen, men jag vet inte jag. Han är inte ens fixerad än :/ Jaså, ojdå! Har en gammal klasskompis från gymnasiet som fick sitt andra nyss, hon hade också liten mage, men ut kom en klump till pojke, så pass att barnmorskan undrade vart hon gömt honom :P

Men hoppas såklart på att liten vill komma snart, så du slipper oroa dig! När kom din son?
  • Lillknodd
    Timoteja skrev 2016-07-05 14:36:55 följande:

Jag har mått illa varje morgon de senaste dagarna. I morse spydde jag två ggr efter frukost. Men vid lunchtid försvinner illamåendet som tur är.

Nej men fy! Mådde du mycket illa i början? Jobbigt att behöva spy!
  • Lillknodd
    Moorii skrev 2016-07-05 15:24:12 följande:

14 dagar kvar idag! Hade varit skönt om jag bara behövde gå en vecka till. Min man tror det händer i helgen, men jag vet inte jag. Han är inte ens fixerad än :/ Jaså, ojdå! Har en gammal klasskompis från gymnasiet som fick sitt andra nyss, hon hade också liten mage, men ut kom en klump till pojke, så pass att barnmorskan undrade vart hon gömt honom :P

Men hoppas såklart på att liten vill komma snart, så du slipper oroa dig! När kom din son?

Hoppas din man har rätt då ;) håller tummarna att det max är 2 veckor kvar för dig!

Haha ja, man bär ju så olika! Min kompis som är bm undrade också vart jag hade gömt honom, haha.

Han kom 2 dagar efter BF, men det satte igång på rätt datum så kändes inte som att jag gick över. Men var lika för syrran med hennes första, sen gick hon över 6 dagar med andra om jag inte minns fel. Så jag försöker att inte ha för höga förhoppningar att bebis kommer i tid.

Men jag vet inte hur mycket storleken har med smärtan att göra, hört att det behöver inte göra mindre/mer ont för att bebis är liten/stor. Börjar bli nervös faktiskt, så funderar på att köpa boken "föda utan rädsla" nu så här i sista stund ;) har presentkort på akademibokhandeln som bara ligger ändå.
Svar på tråden nedräkning till bf