• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • Moorii

Det går segt här.. Har lite kraftigare sammandragningar nu, ibland gör de lite ont, det sticker lite i magen. Händer dock ingenting alls :/ hur mår du annars?

Imorgon är näst sista inbokade mötet med bm, eller ja, beror ju på om jag går över eller inte, men hoppas på att det är det allra sista!

• juulimamma
    Moorii skrev 2016-07-11 06:15:07 följande:

Det går segt här.. Har lite kraftigare sammandragningar nu, ibland gör de lite ont, det sticker lite i magen. Händer dock ingenting alls :/ hur mår du annars?

Imorgon är näst sista inbokade mötet med bm, eller ja, beror ju på om jag går över eller inte, men hoppas på att det är det allra sista!

Vi får hoppas att dom där sammandragningarna gör någonting ändå fast man inte tror det. Jag har med bmtid snart, på onsdag. Hade inte förväntat mig nehöva gå på den men det verkar så nu.

Har ni någon plan inför mötet? Hinnsvepning eller så? Tror inte min bm kommer göra något nytt jag gick ju över en vecka sist o hon föreslog inget då.

Jag fick hudbristningar på magen när jag överbar min dotter hade inget v 40 och nu samma sak lite mer o mer för var dag jag går över tiden med den här. Vet att det inte ska vara hela världen men det gör mig ledsen att se att min kropp förfaller lite mer för varje dag som går när ungen ligger färdigbakad i magen och vägrar komma ut :(
  • Moorii
    juulimamma skrev 2016-07-11 09:01:30 följande:

Vi får hoppas att dom där sammandragningarna gör någonting ändå fast man inte tror det. Jag har med bmtid snart, på onsdag. Hade inte förväntat mig nehöva gå på den men det verkar så nu.

Har ni någon plan inför mötet? Hinnsvepning eller så? Tror inte min bm kommer göra något nytt jag gick ju över en vecka sist o hon föreslog inget då.

Jag fick hudbristningar på magen när jag överbar min dotter hade inget v 40 och nu samma sak lite mer o mer för var dag jag går över tiden med den här. Vet att det inte ska vara hela världen men det gör mig ledsen att se att min kropp förfaller lite mer för varje dag som går när ungen ligger färdigbakad i magen och vägrar komma ut :(

Så tråkigt :/ hur många dagar över är du nu, tre?

Nä, tror inte dom gör hinnsvepning på mvc i Göteborg, tydligen har det att göra med någon incident. Så enda chansen att få det är på sjukhus, av en läkare. Går jag över så kanske jag får höra av mig till sjukhuset. Du kan ju alltid fråga om det?

Åh, låter inte roligt :/ jag har inga ännu, men är rädd att få nu på slutet, eller att de kommer efter. Förstår att det är frustrerande när bebis hade kunnat vara här nu :/ Håller tummarna för att liten tittar ut väldigt snart!
  • Grodanboll187

Hej alla! jag gjorde en hinnsvepning i fredags, men det har inte hänt nått alls än.. och ändå uttryckte min BM att jag kommer nog komma igång samma dag eller lördag, ja och nu är det ju måndag ;) nu är jag i vecka 41+1 JÄTTE drygt..

Grattis Lillknodd :)

• Timoteja

Jag har bf på torsdag och har inga sammandragningar, inga förvärkar och det känns som om förlossningen ligger långt borta just nu.
    Igår kväll från kl 20.30 och fyra timmar framåt så var bebisen oerhört livlig, den rörde sig konstant utan minsta paus. Redan efter två timmar kände jag mig helt mörbultad av alla sparkar och andra gymnastiska övningar. Den har aldrig varit så livlig förut och jag tänkte att det kanske är ett tecken på att den försöker att ta sig ut. Men det hände inget i natt. Idag har den varit lugnare även om jag känt att den varit vaken därinne. Jag vill ha bebis nu!!! Längtar!

• juulimamma

Jag har gått över 4 dagar, blir 5 nu efter midnatt då. Gick över 6 dagar med dottern och jag kände på mig att det skulle bli mindre den här gången men jag verkar haft fel. Skönt för dig moorii att du sluppit bristningar hittills. Kliar massor!!

Ang hinnsvepning så har jag lite fobi för allt vad som har med gynundersökningar o göra. Kan verka jättekonstigt eftersom jag fött barn o ska göra det igen snart men då har man liksom inget val. Då tar jag emot all hjälp jag kan få utan problem. Så jag tror inte det blir någon hinnsvepning för mig om inte min barnmorska skulle insistera att det verkligen skulle vara det bästa för barnet.

Grodanboll187 vad jobbigt att du fått gå över så länge, hoppas verkligen det drar igång snart för dig.

Timoteja: hoppas att det är tecken att det är på g snart. Någon sa till mig idag att hennes varit väldigt lugna precis innan det dragit igång. Att de vilar o samlar krafter. Låter logiskt. Min kan ha sånna marathon med i magen vissa kvällar. Man blir nästan illamående

• Med dinosaurie

Väntan, väntan, väntan... Segt! Min slempropp lossnar i småbitar sedan i torsdags och mycket tryck nedåt. Annars är det lugnt, inga förvärkar längre. Men jag kommer faktiskt inte ihåg några förvärkar sista veckorna innan förlossning förra gången, det var tidigare, så kanske inte är obligatoriskt.

Juulimamma, jag håller med dig om hinnsvepning, det skrämmer mig lite grand och inget jag skulle vilja vara med om så länge det inte är viktigt för barnet. Men kanske inte är så läskigt egentligen, men vågar inte ta reda på det!

• Grodanboll187

Hinnsvepning är inte läskigt alls de tar bara in fingrarna o rör runt, dets har du filt över dig så det ät liksom ingen som står o glor in där om de var så ni mena..

12/7 kl 1150 föddes min son. Började med att vattnet sippra kl 0630 sen starta värkarna intensivt direkt med 2-3 mins mellanrum. Valde att ta epidural kl 1135 var den insatt, men kl 1140 började redan Mina krystvärkar så de var helt onödigt och min pojke kom ut på 4 krystar. Gjorde mycket mer ont än första men skönt att de gick så fort

• Moorii
    Grodanboll187 skrev 2016-07-13 03:42:23 följande:

Hinnsvepning är inte läskigt alls de tar bara in fingrarna o rör runt, dets har du filt över dig så det ät liksom ingen som står o glor in där om de var så ni mena..

12/7 kl 1150 föddes min son. Började med att vattnet sippra kl 0630 sen starta värkarna intensivt direkt med 2-3 mins mellanrum. Valde att ta epidural kl 1135 var den insatt, men kl 1140 började redan Mina krystvärkar så de var helt onödigt och min pojke kom ut på 4 krystar. Gjorde mycket mer ont än första men skönt att de gick så fort

Äntligen, grattis!! :D hur mår ni?
  • Timoteja
    Grodanboll187 skrev 2016-07-13 03:42:23 följande:

Grattis till er son!
Svar på tråden nedräkning till bf