• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • juulimamma

Stort grattis grodanboll187!! Vad kul att höra att allt gått bra, äntligen :D bra att det gick fort också, hur stor är er pojk? Ni får ha det så mysig nu med massa babygos! Tack för stöd ang hinnsvepning.

Jag var ju hos mvc idag och barnmorskan insisterade att vi skulle göra hinnsvepning så jag gick motvilligt med på det. Det var inte så farligt som jag förväntat mig. Nu går vi o väntar för o se om de gav någon effekt. Har haft lite mensvärk under dagen men inte mycket och lite mer tryck neråt. Hoppas att det hjälper nu. Mitt sfmått är nu 41 cm, någon annan som har eller haft så stort? Bebisen är nu fixerad, det var den inte sist.

• juulimamma
    Med dinosaurie skrev 2016-07-12 16:35:11 följande:

Väntan, väntan, väntan... Segt! Min slempropp lossnar i småbitar sedan i torsdags och mycket tryck nedåt. Annars är det lugnt, inga förvärkar längre. Men jag kommer faktiskt inte ihåg några förvärkar sista veckorna innan förlossning förra gången, det var tidigare, så kanske inte är obligatoriskt.

Juulimamma, jag håller med dig om hinnsvepning, det skrämmer mig lite grand och inget jag skulle vilja vara med om så länge det inte är viktigt för barnet. Men kanske inte är så läskigt egentligen, men vågar inte ta reda på det!

Det låter ju väldigt positivt att slemproppen börjat lossna. Hoppas allt drar igång snart :)

Ang hinnsvepningen så var det inte så farligt. Min bm övertalade mig till o göra det som sagt. Jag fick inte ha någon filt på mig som grodanboll187 sa men barnmorskan tittade o pratade med mig hela tiden. Kändes inte alls som en gynundersökning som jag förväntat mig. Nu väntar vi för o se om det hjälpte, har inte haft så mycket effekt än tyvärr.
  • Med dinosaurie

Juulimamma hoppas det hjälper snabbt och drar igång! Anledningen att jag tycker det berkar så otäckt är att jag har hört eller kanske läst någonstans att det är med en stor "virknål" bm tar hål på hinnan, men det kanske inte stämmer? Har också hört att det gör väldigt ont. Dock kommer jag inteihåg källan till påståendena... Hur långt över har du gått nu?

• Timoteja

Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.

• juulimamma
    Med dinosaurie skrev 2016-07-13 21:39:58 följande:

Juulimamma hoppas det hjälper snabbt och drar igång! Anledningen att jag tycker det berkar så otäckt är att jag har hört eller kanske läst någonstans att det är med en stor "virknål" bm tar hål på hinnan, men det kanske inte stämmer? Har också hört att det gör väldigt ont. Dock kommer jag inteihåg källan till påståendena... Hur långt över har du gått nu?

Men vad konstigt. Jag svarade på ditt inlägg men nu verkar det vara borta. Det du beskriver låter mer som när man ska få vattnet att gå. Det ska tydligen vara väldigt obehagligt. Hinnsvepningen gjorde hon med fingrarna. Jag tyckte det var lite obehagligt men det gjorde inte ont. Jag är på dag 6 över nu. 7 snart. Vilken dag är du på nu?
  • Mal Mal
    Timoteja skrev 2016-07-13 23:02:49 följande:

Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.

Gravid & Baby-appen är gratis och innehåller numera en värktimer. Har inte provat den än dock. Köpte en förra graviditeten så har två.
  • Grodanboll187

förra gången använde jag mig av denna, jag hade det liksom som en startsida uppe i telefonen.. prövade någon gratis men tyckte inte om den.. så använde denna ist. www.blimamma.se/varktimer

Tack så mycket alla.. allt går bra här hemma..

4105 gram och 50 cm lång så han var inte liten hehe..

Hoppas nu det går bra för er alla andra också!! tänker på er!!

• Med dinosaurie

Juulimamma, aha, jag har faktiskt inte fattat förrän nu att det är olika saker! ????

Jag har envecka kvar idag till bf så upp till 3 veckor antar jag... Jag var hos bm idag och bebis är tydligen fortfarande ruckbar, men så långt nedsjunken att den inte gärna kan komma längre ned, så den kanske inte kommer fixera sig antar jag. Hon lyckades känna på näsan på bebisen, haha...

Grodanboll187 oj, stor liten kille! Grattis igen och hoppas ni har det lugnt och mysigt hemma!

• juulimamma

Stort grattis grodanboll till er lille grabb! :) hoppas ni mår bra och att funkar bra!

Vi fick en stor fin tjej igår morse på 4.7 kg, så i mitt fall så stämde stort sfmått med stort barn som jag befarade innan. Men allt gick jättebra, jag vaknade på morgonen av en värk, 3 timmar senare var hon ute. Men jag fortsätter gärna och följer tråden , är nyfiken på hur det går för er andra :) lycka till!

Svar på tråden nedräkning till bf