• Gert

Nu blir det Swexit!

Nu när England har röstat om sin självständighet är det hög tid att Sverige gör detsamma. 

Grattis Brexit! 

Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nu blir det Swexit!
  • Gert
    Lord Hans skrev 2016-06-25 08:17:41 följande:
    Alltså förstår du verkligen inte att om EU faller och man återgår till nationalstaterna så är Putin den största segraren? Då kan han välja och vraka och vi får en ny järnridå.
    Har du tittat in i spåkulan?
    Give ´em Hell!
  • Ewald01
    Gert skrev 2016-06-24 06:21:05 följande:

Nu när England har röstat om sin självständighet är det hög tid att Sverige gör detsamma. 

Grattis Brexit! 

Men Brittarna verkar vilja bromsa. EU vill att de ska förhandla snabbt om Brexit nu, men de verkar inte vlja göra det .... och "kasta ut" kan man dem inte. 

Hoppas att de lämnar EU snart!
  • Lord Hans
    misil skrev 2016-06-25 00:55:42 följande:

Väldigt märkligt att det finns personer som på fullaste allvar menar att det protestant dominerade Nordirland skulle rösta för att ansluta sig till det katolska Irland,kan man ingenting om Nordirlands historia?

41,5% är protestanter och 41% katoliker. De övriga (andra religioner och ateister) är direkt avgörande i frågan. Och eftersom grupperingen ateister är överrepresenterade bland högutbildade (ofta vänligt inställda till EU) så är det inte alls orimligt att Nordirland skulle söka sig emot Irland.
  • Gert
    Zombie von Rymmen skrev 2016-06-25 06:22:11 följande:

Ska vi rösta om medlemsskap säg vart 10:e år kanske tycker du? 
    Låter som en bra idé. Omröstningen vart 10:e år är väl inte för mycket begärt om man säger sig stå upp för demokrati och allas människors lika värde.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Ewald01 skrev 2016-06-25 08:23:32 följande:
    Men Brittarna verkar vilja bromsa. EU vill att de ska förhandla snabbt om Brexit nu, men de verkar inte vlja göra det .... och "kasta ut" kan man dem inte. 

Hoppas att de lämnar EU snart!
    Det är väl David Cameron och stannasidan som vill bromsa processen. De har till och med skrivit på en namnunderskrifter för att försöka utlysa ett nyval. Lämnasidan vill ut ur EU så fort som möjligt. 
    Give ´em Hell!
  • Lord Hans
    Gert skrev 2016-06-25 08:23:28 följande:
    Har du tittat in i spåkulan?
    Nej, jag har däremot läst en hel del historia. Mönster som upprepat sig flera gånger tidigare under 1900-talet är att de tre utmanarna Ryssland, Storbritannien och Frankrike samarbetat för att få stop på den nya uppstickaren och stormakten i Europa: Tyskland. EU leds av Tyskland, vad tror du egentligen Brexit handlar om? Det handlar om makt och inflytande kan jag informera dig om, inte några jävla flyktingkvoter.
  • Lord Hans
    Gert skrev 2016-06-25 08:26:23 följande:
    Låter som en bra idé. Omröstningen vart 10:e år är väl inte för mycket begärt om man säger sig stå upp för demokrati och allas människors lika värde.
    Varför får man inte som individ rösta för medlemskap i Sverige då? Själv skulle jag gärna lägga en nej röst där, det tycker jag Sverige kan bjuda på om de säger sig stå för demokrati.
  • Gert
    Lord Hans skrev 2016-06-25 08:33:21 följande:
    Varför får man inte som individ rösta för medlemskap i Sverige då? Själv skulle jag gärna lägga en nej röst där, det tycker jag Sverige kan bjuda på om de säger sig stå för demokrati.
    Du kan ju avsäga dig ditt svenska medborgarskap, du kan flytta. Det är ingen som tvingar dig att bo i Sverige.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Lord Hans skrev 2016-06-25 08:30:27 följande:
    Nej, jag har däremot läst en hel del historia. Mönster som upprepat sig flera gånger tidigare under 1900-talet är att de tre utmanarna Ryssland, Storbritannien och Frankrike samarbetat för att få stop på den nya uppstickaren och stormakten i Europa: Tyskland. EU leds av Tyskland, vad tror du egentligen Brexit handlar om? Det handlar om makt och inflytande kan jag informera dig om, inte några jävla flyktingkvoter.
    Så länder kan inte samarbeta på något annat sätt? EU är det enda alternativet som finns för samarbete?
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Nu blir det Swexit!