Hes92 skrev 2016-10-26 11:19:29 följande:
Hej, hoppar också in här efter mycket "smyg" läsande.
Jag är så redo för barn och har varit ett tag så jag nästan kryper ur skinnet. Vi försöker inte aktivt ännu, men denna månaden hade vi oskyddat sex mitt på ägglossningsdagen ( använder NC) Förra månaden var min mens nästan en vecka sen, efter att alltid ha kommit punktligt och denna månaden kom den 3 dagar sent, men jag blödde otroligt lite dag 1. knappt en halv tampong. inget på natten, och lite dag två igen, inget natten mellan dag två och tre heller och dag tre kom inget alls. idag (4) har det kommit lite brunaktig flytning typ. Jag har känt mig mer trött än vanligt, hungrig konstant/ eller sugen på mat, och ett lätt illamående som kommer och går lite ( är i vanliga fall aldrig illamående och det är inte inbillning är jag säker på! ) . magen känns uppblåst. Men det gör den iof ibland ändå. men ibland så går det liksom ner och molvärker lite längre ner och enstaka gång har det liksom huggit till i ryggen.
Jag vill egentligen inte ta ett test eftersom jag inte orkar bli besviken, eftersom jag inte vågar hoppas att jag skulle kunna vara gravid.
Men ändå, kan det vara något? Någon annan som varit med om något liknande?
Vi har kämpat med att bli gravida i nästan 8 månader nu utan resultat. Tro mig, du kan vara skengravid utan att "det inte är inbillning". Jag har varit skengravid 2 gånger på dessa månader och det är psykiskt jobbigt. Ändå försöker jag säga till mig själv att det inte är något. Att jag ska sluta tänka så mycket på det. Men när jag va fejkgravid så va magen svullen,ömma bröst,illamående (aldrig illamående annars så detta va helt sjukt), trötthet osv! Tog test men såklart negativt. Du har ju i tankarna att du kan vara gravid med tanke på tidpunkt för sex på ägglossningsdagen osv. Då går din hjärna in i mode för att eventuellt vara gravid. Då börjar kroppen tro det, men inte du själv. Din kropp lurar sinnet. Men sen så kan du ju såklart också vara gravid! :) Vilken tur om det skulle ta sig på första försöket. Lyx :) oavsett så är det bara att ta ett gravtest runt BIM för att få svaret!