• strösocker

Försöker bli gravid med första barnet, fler?

Jag 27 år och min sambo 28 år har precis gjort vårt första försök för att bli gravid med första barnet. Jag har massor av funderingar och känslor kring detta jag gärna skulle vilja prata med andra om, som också försöker med första barnet. 

Jag tänker att vi ska försöka utan ägglossningstest och annat då jag har ganska bra koll på min ägglossning ändå. Känner som en svag mensvärk, och jag får en geleaktig flytning när det är dags. Detta hade jag igår och idag, och vi har haft oskyddat flera gånger denna veckan. 

Min mens beräknas komma 15 juli så nu är det bara att vänta... SÅ jobbigt!! Trodde inte jag skulle känna såhär men nu när man väl börjat längtar man så otroligt mycket efter det där plusset. 

Ni som försöker med första barnet, hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Vilka metoder använder ni? Hur står ni ut i väntan? Haha. Glad

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?
  • andem8491
    VeronicaJansson93 skrev 2017-04-03 10:47:04 följande:

5 dagar sen så Bim+5?

Ja precis, ja då är vi i samma sits! Blir spännande att följa dig!
  • VeronicaJansson93
    andem8491 skrev 2017-04-03 14:43:42 följande:
    Ja precis, ja då är vi i samma sits! Blir spännande att följa dig!
    desamma till dig! Glad
  • kvinna29årskåne

ingen mens i sikte. pms deluxe. har känts som att mensen skulle vara på väg i en vecka nu men har inte kommit än. tog ett test idag. tycker mig se ett litet plus där men är väldigt vagt. Får ta ett nytt senare och se om det visar tydligare. men är väl bara inbillning som vanligt. Demon

• BIMerskan

Jag hoppar gärna in i den här tråden också.

Jag och min fästman har bara försökt i två månader än så länge och jag är redan frustrerad, haha. Jag har tagit väldigt hårt att det inte tagit sig fast jag är väl medveten om att det kan ta lång tid. Har BIM om 5 dagar men testade negativt idag med ett early-test (Abblo Pharma som känner av redan vid 5 mlU/mL). Så med största sannolikhet har det inte tagit sig denna månad heller :(

Men nu hoppas jag stenhårt på ett plus i maj, har alltid varit min favoritmånad så vi får hoppas på ett mirakel.

• Zia29
    BIMerskan skrev 2017-04-04 13:41:49 följande:

Jag hoppar gärna in i den här tråden också.

Jag och min fästman har bara försökt i två månader än så länge och jag är redan frustrerad, haha. Jag har tagit väldigt hårt att det inte tagit sig fast jag är väl medveten om att det kan ta lång tid. Har BIM om 5 dagar men testade negativt idag med ett early-test (Abblo Pharma som känner av redan vid 5 mlU/mL). Så med största sannolikhet har det inte tagit sig denna månad heller :(

Men nu hoppas jag stenhårt på ett plus i maj, har alltid varit min favoritmånad så vi får hoppas på ett mirakel.

Åh, känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag och min fästman har också bara försökt i 2 månader, men jag blev så ledsen när stickan visade negativt. Haha har inte världens bästa tålamod heller för den delen, men min fästman har det så han försöker lugna ner mig. Hade BIM i slutet av mars, trodde jag, men mensen kom 1a april istället. 6 dagar sen. Snacka om frustration! Men nu är det nya tag och förhoppningsvis tar det sig den här gången, har ÄL 15/4 så hoppas hoppas!

Vad tråkigt att det inte blev något den här gången, men håller tummarna för att det blir ett fint + i maj!
  • Sara2017

Hej hej!
    Första försöket, prickade in ÄL rätt bra tror jag (testade med ÄL sticka).
    27 respektive 32 år...
    Bim på fredag eller lördag, inga positiva tester än (måste sluta testa).

Har periodvis känt av symptom typ svullna bröst, molvärk, små små finnar.
    Idag har jag inga symptom förutom att jag tycker brösten är fortsatt svullna (min sambo tycker inte riktigt det) Igår kväll svullnade vårtorna upp, men det syns inte idag.

Känns som att det rinner idag och att jag är kissnödig mer än vanligt, nästan som urinvägsinfektion, men det är det inte.

Rempar med NC, bifogar bild på grafen, ser inte så ljust ut känner jag :(

Hur går det för er andra?

• XAHHA92
    Sara2017 skrev 2017-04-19 11:36:13 följande:

Hej hej!
    Första försöket, prickade in ÄL rätt bra tror jag (testade med ÄL sticka).
    27 respektive 32 år...
    Bim på fredag eller lördag, inga positiva tester än (måste sluta testa).

Har periodvis känt av symptom typ svullna bröst, molvärk, små små finnar.
    Idag har jag inga symptom förutom att jag tycker brösten är fortsatt svullna (min sambo tycker inte riktigt det) Igår kväll svullnade vårtorna upp, men det syns inte idag.

Känns som att det rinner idag och att jag är kissnödig mer än vanligt, nästan som urinvägsinfektion, men det är det inte.

Rempar med NC, bifogar bild på grafen, ser inte så ljust ut känner jag :(

Hur går det för er andra?

Är på vårt 12.e försök & har bim 3/5. Hoppas på ett plus den här gången men har inga höga förväntningar :( Första barnet för både mig och min sambo.
    Jag har också problemet att alltid ta gravtest för tidigt haha, det är sjukt med pengar man har lagt ner på alla dyra ägglossningstest och gravtest. Men det är väl värt i slutändan :)

Lycka till! Håller tummarna för oss alla
  • Sara2017
    HannaPanna92 skrev 2017-04-19 12:50:26 följande:

Är på vårt 12.e försök & har bim 3/5. Hoppas på ett plus den här gången men har inga höga förväntningar :( Första barnet för både mig och min sambo.

Jag har också problemet att alltid ta gravtest för tidigt haha, det är sjukt med pengar man har lagt ner på alla dyra ägglossningstest och gravtest. Men det är väl värt i slutändan :)

Lycka till! Håller tummarna för oss alla

Förlåt om det upplevs som någon taskig/dum fråga. Men hur överlever man flera försök? Jag överlever knappt nu....

Håller tummarna för er <3
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?