Till Jenina;
Helt riktigt! Under dessa sista år då vi varit gifta har jag sett det som en självklarhet att dela med mig av mitt kapital. Jag har tagit pengar till investeringar i huset, bergvärme, stenläggning på framsidan etc. Saker som på sikt och vid en försäljning höjer husets värde. Huset är en gemensam tillgång och ger honom mer i fickan vid skilsmässa. Har inte diskuterat det. Som jag skrev längre upp i ett inlägg; då vi diskuterade att gifta oss för många år sedan och det kom upp att mitt framtida arv var enskilt och min man menade att "då är det ingen idé att vi gifter oss", tyckte jag att han gott kunde skriva sitt kommande arv som enskilt också. För balans och rättvisa helt enkelt.
Jag är inte snål men litegrann måste du se om ditt hus och det är viktigt för mig att de pengarna blir mina barns. Senare år har han visat tydliga tendenser på att ha ett bedrägligt beteende och det har gjort att mina varningsklockor har ringt. Hade någon ställt frågan för 10 år sedan hade jag nog känt annorlunda
Till Sextiotalist;
Tack för ditt inlägg/ sammanfattning! Det handlar om att jag inte litar på honom. Han blir värre och värre hela tiden. Vad det gäller att skilja mig så har jag övervägt det i åtminstone två år, mest på grund av supandet.
Det kanske kan uppfattas som att vi har pengar på hjärnan båda två, men då är det inte. Rätt ska vara rätt , och återigen av respekt för mina föräldrar, har jag velat få ordning på ekonomin. Ska denna bedrägliga typ ha rätten till dem?
Naturligtvis skiljer jag mig nu men tar en sak i taget . Och framkommer det dessutom att fin man och fina barns far medvetet försöker blåsa dig , ja då blir jag inte generösare. Som sagt, hade han vart hygglig då hade jag inte ens suttit här nu