Min man gömde testamentet
Det stämmer Arbetsmyran..
Nu har det visat sig att det även är mera grejer på jobbet. Inget konstigt alls, det fattades väl bara dettA liksom
Det stämmer Arbetsmyran..
Nu har det visat sig att det även är mera grejer på jobbet. Inget konstigt alls, det fattades väl bara dettA liksom
Det som är det obehagliga i det hela är att han verkar ha tappat förmågan att se de där gränserna , som de flesta av oss ser. Jag jämför nu och tio år sedan. Idag fifflar han på jobbet, han är oärlig i ekonomin här hemma, han kör bil med alkohol i kroppen osv. Jag tror att alkoholen är boven faktiskt, eller åtminstone en starkt bidragande faktor.
Hej Hmmm..!
Helt riktigt. Det är slöseri med både tid och energi. Exempel på en sak helt nyss; vi åt middag för en timme sen. Han har druckit några öl och tungan har lossnat. Han är jävlig i vanliga men värre när han är påverkad. Vi har två hundar, varav den ena är barnens och den andra är min. Han är inte ett dugg intresserad. Utan förvarning ryter han åt hunden som sitter snällt på golvet och sedan ryter han åt sonen och menar att han inte betalar för hunden. Pojken blev hur paff som helst och jag med för det har aldrig varit tal om. Då säger min man: om du inte betalar för den så är den min för jag betalar mest här. Vad ska du ha hunden till? Undrar jag. Skära halsen av den för det är en vandrande utgift. Jag är fortfarande skakig. Han är sjuk i huvudet
Arbetsmyran!
Ja han tjänar mer än mig. Upplägget jobb kontra hushållssysslor är ett sedan länge överenskommen grej! Vi har gemensamt bra ställt och han har dessutom att vänta en högre pension.
Det ger honom dock inte rätten att gömma undan ett testamente för att tjäna pengar på det själv.
Jag har tex valt att betala av topplånet vilket gör stor skillnad varje månad. Ett exempel. Hur vi har lagt upp ekonomin är överenskommet och inget vi egentligen aldrig bråkar om.
Han har gömt testamentet för att det saknas en skruv på honom. Han såg profit i det helt enkelt
Skrämmande!
Jag spelar in massor med saker. Det jag har chans att spela in...
Sedan skickar jag vidare till en kompis som lägger in det på datorn. Det är allt från regelrätta hot till kränkningar och faktiskt ett erkännande om hur han stjäl på jobbet
Precis spm du säger - man kan behöva det
Jag har redan bytt lösen på min digipass. Han kan inte gå in där som innan. Dessutom bad jag banken kolla om han har gjort konstiga uttag de senaste 4 åren. Nej det har han inte.
Exempel på ekonomififfel med lönen. Jag kom av en slump på att han inte alltid uppger rätt lön i vårt gemensamma noteringshäfte. Vi skriver in bägges inkomster och gemensamma utgifter där. Det kom sig som så att jag hittade en bunt med lönespecar i hans namn - han är inte så ordningsam fast har ändå märkligt nog koll? Ögonen fastnade på en av specarna där jag fick se att han hade haft en lön på över 50.000 en månad!! Det hade jag kommit ihåg kan jag lova.
Jag blev nyfiken och gick tillbaka cirka två år och jämförde med vad han hade skrivit in i häftet som lön. Sex tillfällen hade han skrivit in lägre löner och på en summa på över 60 tusen.
Jag konfronterar givetvis och får som svar att han hade satt in det på vårt buffertkonto. Ok sa jag men diskuterar vi inte det?
Jag begärde att få kolla det kontot i flera dagar , han vägrade med motiveringen att det var hans lön och att jag måste lita på honom. Till slut gav jag upp...
Tidigare om åren har han spelat och vunnit utan att berätta , köpt aktier och lånat till saker utan att diskutera. Argument- han tjänst ju mer- och han tycker därför att han har rätt att råda över ekonomin
Hustru
Han har haft tillgång till mina konton. Alltså genom digipass osv.
Han gör inget som han inte vinner något på själv och därför VET jag att hans engagemang i mina aktier och dess tillväxt bara handlar om att han tjänar på det själv. Det vill säga att även om vi skiljer oss trots enskild egendom så har han tyvärr rätten till hälften av mina vinster. Det som tillkommit efter arvet ... Min bankman kommenterade hans engagemang när jag var där. Hon sa att hon tycker att han är för på och att han puttat undan mig. Det är sant, jag får inte en syl i vädret. Vissa ggr har jag sagt till honom efteråt för jag skäms ibland. Han är riktigt otrevlig när vi sitter där. Egen vinning. Mm precis
Han är totalt osocial. Saknar vänner har inte en enda. Svår människa. Ingen kontakt med föräldrar och syskon . Dricker och skäller på folk. Som barn var han familjens syndabock. Det är han fortfarande. Idag är vår äldste hans syndabock. Vår son är skötsam och nykter tränar o har vänner och flickvän. Nu är han vuxen (20) men bor hem pga studier. Han har ansökt till Polishögskolan och min man har sagt att han kan ställa till det för honom om han inte är kompis m honom. Känner folk inom polisen. Sonen slutade prata med honom efter det. Jag förstår bår son.
För två år sedan bestämde jag mig. Får jag ordning på ekonomin flyttar jag. Nu kan jag det och den tanken får mig att må bättre än jag gjort på evigheter.
Jag ska boka tid för samtal hos lån kurator eller liknande. Jag behöver det för jag har levat i en dysfunktionell relation så länge nu att jag behöver få ordning på vem jag är.
Barnen ska gå också
Vi måste försöka komma så långt bort från den mannen som det vara är möjligt. Funderar på att flytta från stan
Skrämmande !
Tyvärr hjälper inte det nog inte...Det räknas som en inkomst och har skett under äktenskapets gång. Bankmannen skulle titta på det så kanske hon kan göra något, men hon var rädd för att det tyvärr blir så
Redan kontrollerat! Det råder inga tvivel om hur mycket arvet var värt när jag tog över det och det kommer han inte åt.... Produkten däremot - vinsten - kan jag bli tvungen att dela. Själv har han inte något enskilt.. Det betyder att jag har rätt till hans tillgångar. Iofs tänker jag inte åberopa dem utan kvitta mitt mot hans.
Två uttag har jag gjort i syfte att höja husets värde. Bankmannen sa att om kvitto finns blir han tvungen att lämna tillbaka lite där eftersom det gynnar honom om huset får ett högre värde. Det är bra