• Anonym (Göraabort)

Abort

Är oplanerat gravid. Sitter i ett helvete där abort är enda utväg. Behöver stöd, råd osv. Är endast i v 5. Någon som kan berätta hur det är när hela kroppen inte vill och ångesten inför det äter upp mig men något som måste göras?

• Svar på tråden Abort
  • Anonym (Göraabort)
    eessica skrev 2016-07-03 19:40:06 följande:

Hej!

Jag vet precis vad du pratar om, jag gjorde en mediskinsk abort i mars,Och det var inte tillfälle för oss att skaffa barn av många olika orsaker. Men nu i efter hand så ändrade vi oss väldigt mycket att vi gjortde det. Vi var 3 månader på väg när vi gjorde abort. Men är man inte redo eller för av andra orsaker så är det upp till var och en, men bara var säker på att du verkligen vill gå igenom det.Det kommer att vara tuft både psykiskt/fysiskt för kroppen.

Lycka till:)

Vilken vecka var du i och vilken abort gjorde du?
  • eessica
    Anonym (Göraabort) skrev 2016-07-03 20:39:41 följande:
    Vilken vecka var du i och vilken abort gjorde du?
    Jag var i v.10 när jag gjort mediskinsk abort. Då måste du vara hemma och gå igenom allt själv med att ta tabletter.
  • Anonym (?)

Varför känner du ångest inför en abort?

• Anonym (Göraabort)
    Anonym (?) skrev 2016-07-03 21:32:47 följande:

Varför känner du ångest inför en abort?

Mest för att jag är rädd tror jag. Rädd att ångra mig, få ångest och samvete osv. Inte så rädd för smärtan och så för det tror jag att jag klarar, men rädd för själva det faktumet att det är ngn annans liv som jag beslutar om och kommer må dåligt över. Det känslomässiga så att säga.
  • Anonym (?)
    Anonym (Göraabort) skrev 2016-07-03 21:41:46 följande:
    Mest för att jag är rädd tror jag. Rädd att ångra mig, få ångest och samvete osv. Inte så rädd för smärtan och så för det tror jag att jag klarar, men rädd för själva det faktumet att det är ngn annans liv som jag beslutar om och kommer må dåligt över. Det känslomässiga så att säga.
    Jag tycker att du ska tänka på dig själv. Passar det med ett barn i ditt liv nu? Är pappan lämplig och delaktig osv. 
  • eessica
    Anonym (Göraabort) skrev 2016-07-03 21:41:46 följande:
    Om det är en sådan känsla du har så tycker jag att du inte skall göra abort, det var precis så jag kände mig. Och jag ångrar mig verkligen att jag gjortde det för att jag visste att jag kunna klara det och för jag kände som du gör nu.
  • Anonym (Göraabort)
    Anonym (?) skrev 2016-07-03 21:47:26 följande:

Jag tycker att du ska tänka på dig själv. Passar det med ett barn i ditt liv nu? Är pappan lämplig och delaktig osv. 

Pappan är inte delaktig. Vi separerade precis efter en längre relation.
  • Anonym (Göraabort)
    eessica skrev 2016-07-03 21:51:04 följande:

Om det är en sådan känsla du har så tycker jag att du inte skall göra abort, det var precis så jag kände mig. Och jag ångrar mig verkligen att jag gjortde det för att jag visste att jag kunna klara det och för jag kände som du gör nu.

Ångrar du din abort?
  • eessica
    Anonym (Göraabort) skrev 2016-07-03 22:18:53 följande:
    Ångrar du din abort?
    Ja det gör jag verkligen, och jag gör aldrig en abort igen (det var fruktansvärt).
    Så vi kommer nog prova att få en liten om ett år iallafall. Den känslan att du vet att du kunde haft en liten och att jag ville men inte han, det är inte kul. Så va verkligen säker innan du gör något så du inte ångrar dig.
  • Anonym (Göraabort)
    eessica skrev 2016-07-03 22:30:22 följande:

Ja det gör jag verkligen, och jag gör aldrig en abort igen (det var fruktansvärt).

Så vi kommer nog prova att få en liten om ett år iallafall. Den känslan att du vet att du kunde haft en liten och att jag ville men inte han, det är inte kul. Så va verkligen säker innan du gör något så du inte ångrar dig.

Vad tråkigt att höra, verkligen

Här är situationen annorlunda eftersom vi just brutit upp
Svar på tråden Abort