Abort
Är oplanerat gravid. Sitter i ett helvete där abort är enda utväg. Behöver stöd, råd osv. Är endast i v 5. Någon som kan berätta hur det är när hela kroppen inte vill och ångesten inför det äter upp mig men något som måste göras?
Är oplanerat gravid. Sitter i ett helvete där abort är enda utväg. Behöver stöd, råd osv. Är endast i v 5. Någon som kan berätta hur det är när hela kroppen inte vill och ångesten inför det äter upp mig men något som måste göras?
Hej!
Jag vet precis vad du pratar om, jag gjorde en mediskinsk abort i mars,Och det var inte tillfälle för oss att skaffa barn av många olika orsaker. Men nu i efter hand så ändrade vi oss väldigt mycket att vi gjortde det. Vi var 3 månader på väg när vi gjorde abort. Men är man inte redo eller för av andra orsaker så är det upp till var och en, men bara var säker på att du verkligen vill gå igenom det.Det kommer att vara tuft både psykiskt/fysiskt för kroppen.
Lycka till:)
Varför känner du ångest inför en abort?
Varför känner du ångest inför en abort?
Jag tycker att du ska tänka på dig själv. Passar det med ett barn i ditt liv nu? Är pappan lämplig och delaktig osv.
Om det är en sådan känsla du har så tycker jag att du inte skall göra abort, det var precis så jag kände mig. Och jag ångrar mig verkligen att jag gjortde det för att jag visste att jag kunna klara det och för jag kände som du gör nu.
Ja det gör jag verkligen, och jag gör aldrig en abort igen (det var fruktansvärt).
Så vi kommer nog prova att få en liten om ett år iallafall. Den känslan att du vet att du kunde haft en liten och att jag ville men inte han, det är inte kul. Så va verkligen säker innan du gör något så du inte ångrar dig.