• Silmation

IVF Augusti 2016

Hej alla!
    Efter - på första försöket startar jag ett nytt forum inför försök nr2.
    Kommer förhoppningsvis bli frysförsök nr 1 när läkarna är tillbaka från semestern i Augusti.
    Har en hemlig grupp på Facebook med just nu 40 underbara medlemmar som delar med sig av sina resor och stöttar varandra.
    Maila till ivfswe@gmail.com om du är intresserad av att vara med.
    Mvh Silmation

• Svar på tråden IVF Augusti 2016
  • Jazzgirl76

Hej, jag hoppar gärna också in här om det är OK. Jag ska göra mitt andra ivf-försök i augusti efter misslyckat färsk ET och misslyckat FET. Tänkte försöka själv nu under sommaren trots att det inte kommer gå. Det har det ju inte gjort under mer än 10 år. Jag har kört med ÄL-stickor nu sedan dag 8 men nu på dag 15 visar de ff ingenting. Brukar ju ha en cykel på 28-33 dagar så det känns väldigt märkligt, borde ju haft ÄL nu. Har under en veckas tid satsat på viktnedgång nu med motionscykel en mil om dagen och drar ner på kalorierna i maten. Hoppas d kan hjälpa mig (trots att det inte hjälpt tidigare när jag gått ned i vikt) men nu gör jag allt för att öka mina chanser.
    Ha en fin sommar och hoppas alla lyckas nu i augusti!

• Goo

Jag går också gärna med i gruppen! Har mailat dig!

Vi gör vår första FET i slutet av augusti, efter att vår första ET misslyckades nu i juni. Vi kommer också försöka på egen hand över sommaren, vi har lyckats en gång, nu i vintras, men det slutade med MA. Känner mig dock inte så hoppfull då vi har försökt i över två år. Men jag vet ju att det finns en liten chans eftersom det har gått. 
    Vi har iaf fyra blastocyster i frysen på IVF-kliniken i Sthlm, så hoppas att minst ett av dem kan tänka sig att stanna i min mage i 9 månader.

• Tevira

Hej! Jag vill också gärna vara med i gruppen! :)

Ska göra första ivf i augusti förhoppningsvis.

• Marre22

Jag har jätteproblem med att gå med i gruppen. Stackars Silmation måste bli tokig på mig snart. När fått inbjudan så står det att jag redan är inbjuden, är med eller har gått ur gruppen.

Men så är det ju inte...

Blir tokig på det, och det var jag som strulade med att skriva från jobbets mailadress, som jag bjöds in till. Men jag har ju fb kopplat till min privata mailadress.

Hoppas någon vet varför det blir så och att ni bjuder in mig på nytt!

• Silmation
    Marre22 skrev 2016-07-09 11:06:05 följande:

Jag har jätteproblem med att gå med i gruppen. Stackars Silmation måste bli tokig på mig snart. När fått inbjudan så står det att jag redan är inbjuden, är med eller har gått ur gruppen.

Men så är det ju inte...

Blir tokig på det, och det var jag som strulade med att skriva från jobbets mailadress, som jag bjöds in till. Men jag har ju fb kopplat till min privata mailadress.

Hoppas någon vet varför det blir så och att ni bjuder in mig på nytt!

Lyckats lösa problemet och du är nu med i gruppen Marre22.
    Välkommen!:) <3
  • Emmet1976

Är det bara jag som fått inbjudan via mejl till gruppen, men inte via aviseringar i fb-appen? Klickar jag på gå med i grupp i mejlet, så händer ingenting. Inte heller hittar jag gruppen, så klart då den är hemlig, när jag söker på gruppnamnet.... :)
    Bugg eller är det jag som missar något?

• Silmation
    Emmet1976 skrev 2016-07-09 14:09:06 följande:

Är det bara jag som fått inbjudan via mejl till gruppen, men inte via aviseringar i fb-appen? Klickar jag på gå med i grupp i mejlet, så händer ingenting. Inte heller hittar jag gruppen, så klart då den är hemlig, när jag söker på gruppnamnet.... :)
    Bugg eller är det jag som missar något?

Hej Emmet,
    Flera har fått inbjudan via mail, men det verkar som att inte heller det verkar fungera för alla.
    Om du istället mailar ivfswe@gmail.com så jag vet vem det är som har problem ska jag försöka återgälda det så snart som möjligt.
    Mvh Silmation
  • Sops

Vi gör vår första FET efter sommaruppehållet då det blev en totalfrys i juni. Har också mailat om att få gå med i gruppen!

• Silmation
    Sops skrev 2016-07-09 18:14:25 följande:

Vi gör vår första FET efter sommaruppehållet då det blev en totalfrys i juni. Har också mailat om att få gå med i gruppen!

Du är tillagd Sops, Välkommen!:) mvh Silmation
Svar på tråden IVF Augusti 2016