• Silmation

IVF Augusti 2016

Hej alla!
    Efter - på första försöket startar jag ett nytt forum inför försök nr2.
    Kommer förhoppningsvis bli frysförsök nr 1 när läkarna är tillbaka från semestern i Augusti.
    Har en hemlig grupp på Facebook med just nu 40 underbara medlemmar som delar med sig av sina resor och stöttar varandra.
    Maila till ivfswe@gmail.com om du är intresserad av att vara med.
    Mvh Silmation

• Svar på tråden IVF Augusti 2016
  • FruHolmli
    Filli89 skrev 2016-08-22 18:23:30 följande:

Hej jag hoppar gärna in i denna tråd. Är med i september tråden men de ligger nog lite efter mig och jag vill gärna dela symptom osv. Jag är på rd2 ET färskförsök. Hur går det för alla här inne?

Välkommen! :)

Första försöket för er?
  • Filli89
    FruHolmli skrev 2016-08-22 18:40:48 följande:

Välkommen! :)

Första försöket för er?

Hej.

Nej jag har gjort två ET och två fet. Två ET som blivit graviditet en tidigt och en ganska sen (v11) och fet som inte blivit något båda gångerna.

Detta är tredje ET blastocyst. Själv då?
  • FruHolmli
    Filli89 skrev 2016-08-22 18:56:21 följande:
    Hej.

Nej jag har gjort två ET och två fet. Två ET som blivit graviditet en tidigt och en ganska sen (v11) och fet som inte blivit något båda gångerna.

Detta är tredje ET blastocyst. Själv då?
    Detta är vårat första FET, en 6 dagar blasto fick vi tillbaka! :)
    Vårat ET gjordes i maj. Negativt resultat.
    Detta är vårat sista tillbaka annars blir det omstart!
  • Filli89
    FruHolmli skrev 2016-08-22 19:20:12 följande:

Detta är vårat första FET, en 6 dagar blasto fick vi tillbaka! :)

Vårat ET gjordes i maj. Negativt resultat.

Detta är vårat sista tillbaka annars blir det omstart!

Okee hoppas de blir av denna gång för oss båda då! Har du känt några symtom för övrigt? Du har fått pluss på Stickan va?
  • FruHolmli
    Filli89 skrev 2016-08-22 22:26:34 följande:
    Okee hoppas de blir av denna gång för oss båda då! Har du känt några symtom för övrigt? Du har fått pluss på Stickan va?
    Jag fick plus på billigt test redan Ruvdag 4! Sedan digitala clearblue dag 7 och igen fortsatt dag 9! (Man blir lite testnojjig när det visat plus så tidigt!)
  • FruHolmli
    Filli89 skrev 2016-08-22 22:26:34 följande:
    Det var pga symptomen jag testade, jag kände mig övertygat gravid.
    Slitningar, ilningar neråt livmoder, sendragsliknande i livmodertrakten så fort jag vred mig eller nös.
    Jag bara kände mig helt annorlunda än vid ET. Då var det klassiska lutinussymptom som också är liknande graviditet såklart.. Men som sagt, helt annorlunda denna gång.

Nu På fredag har jag TD.
  • Filli89
    FruHolmli skrev 2016-08-23 08:19:36 följande:

Det var pga symptomen jag testade, jag kände mig övertygat gravid.

Slitningar, ilningar neråt livmoder, sendragsliknande i livmodertrakten så fort jag vred mig eller nös.

Jag bara kände mig helt annorlunda än vid ET. Då var det klassiska lutinussymptom som också är liknande graviditet såklart.. Men som sagt, helt annorlunda denna gång.

Nu På fredag har jag TD.

Okej låter lovande. Fick du insatt blasto lr 2.3 dagars tänker på att du plussade så tidigt. Jag är på rd3 igår hade jah mensvärk idag har d avtagit. Har du alltid värk lr varierar det för dig. När jag var gravid kände ja inte så mkt mensvärk dock endast när Mf satte igång kände jag en hel del smärta men annars inget och illamåendet kom v7 så vet inte om man behöver känna massa nödvändigtvis.
  • FruHolmli
    Filli89 skrev 2016-08-23 18:00:31 följande:
    Okej låter lovande. Fick du insatt blasto lr 2.3 dagars tänker på att du plussade så tidigt. Jag är på rd3 igår hade jah mensvärk idag har d avtagit. Har du alltid värk lr varierar det för dig. När jag var gravid kände ja inte så mkt mensvärk dock endast när Mf satte igång kände jag en hel del smärta men annars inget och illamåendet kom v7 så vet inte om man behöver känna massa nödvändigtvis.
    6 dagars blasto.
    Har haft mensliknande från dag 3 och än idag. Tillochfrån.
    Sendragsliknande är också kvar.
    Idag fick jag ömma bröst.

Jag har inget illamående
  • miamarina84
    FruHolmli skrev 2016-08-22 13:21:03 följande:

Verkar lite segt i augustitråden, kanske för alla haft stängt en stund! :)

Jag är iaf på RD 9.

Jag testade på RD 4 för jag var så klar i kroppen på att den var gravid. Och jag fick positivt trots så tidig.

Tog sedan digitalt clearblue på RD 7. Samma positiva svar.

På fredag har jag min testdag egentligen, så det blir att testa då o hoppas det ökat i styrka! :)

Hej. Är på ruvardag åtta idag med ett tvådagars ..shit har du redan testat :/ nu blev jag nervös. Men grattis till dig :) hur känner du dig då? Mina symtom har Jsg kvar från mina sprutor.
  • Redcat

Hej alla underbara människor har inte vart här inne på familjeliv sen jag gjorde mitt första ivf försök i april, som inte tog sig. Va tvungen att vänta tills augusti så jag vart lite deppig eftersom hela våran procedur tog nästan ett år för oss att ens börja med ivf, vet inte om de är vanligt men de va väldigt krävande för mig att allt gick så sakta..

Gjorde en insättning med ett fryst ägg nu i augusti och ska ta test i morgon, men min sambo kunde inte hålla sig (hadde bmi i måndags) eftersom mensen inte märkts av över huvudtaget. Så han övertala mig att ta ett test idag på eftermiddagen så jag höll mig i 3 timmar och jag fick ett plus! jag är så glad och så chockad att jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag har bara fått plus en gång i mitt liv innan (fick missfall 2 dagar efter). jag började gråta när jag såg resultatet, jag han inte ens starta tidtagaruret på mobilen innan plusset lös stark, min sambo trodde att något hade gått fel eftersom jag kom ut ur badrummet stor bölande hahah

Svar på tråden IVF Augusti 2016