• Anonym (Helst inte)

Måste jag träffa biomamman?

Hej allihop!

Utan att gå in på för mycket detaljer. Biomamman har sagt till min blivande sambo att hon gärna skulle vilja träffa mig. Vid en lämning eller hämtning bara. Säga hej och se ett ansikte på den som kommer att spendera mycket tid med barnen.

Min kille tycker inte alls om henne. Hon börjar ofta bråka om vem som betalar vad, att hon tycker att han jobbar för länge och att han har barnvakt för ofta. Såna saker som hon inte vet någonting om egentligen. Min kille mår ofta dåligt efter mötena med henne och vill inte ha med henne att göra. Han tror att hon bara vill träffa mig för att hitta mer saker att klaga på.

Och efter detta så vill jag såklart inte alls träffa henne. Måste jag det?

• Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?
  • Anonym (Helst inte)
    Miss Skywalker skrev 2016-07-05 20:09:52 följande:

Fast om han tror att hon bara vill träffa dig för att klaga varför ska du då göra det om du ändå inte vill? Överlåt hennes klagande till honom.

Fast jag är rädd att han säger så bara för att han inte vill "visa upp mig". Hon är verkligen jättevacker. Smal, lång och naturligt tjockt fint hår. Jag är lite småtjock och har överlag inte alls det utseendet. Mycket födelsemärken i ansiktet, får lätt finnar, kort, platt hår som ser ovårdat ut bara det kommer en vindpust.

Jag vet att min kille älskar mig och säger att jag är vackrast i världen. Men ibland tror jag att han skäms. Vi har taggat varandra på facebook och vi är ett par för varandras vänner och familjer men vi har inte ändrat statusen på facebook än.

Jag är för övrigt 27, min sambo 26 och biomamman 23.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Helst inte) skrev 2016-07-05 20:15:31 följande:
    Fast jag är rädd att han säger så bara för att han inte vill "visa upp mig". Hon är verkligen jättevacker. Smal, lång och naturligt tjockt fint hår. Jag är lite småtjock och har överlag inte alls det utseendet. Mycket födelsemärken i ansiktet, får lätt finnar, kort, platt hår som ser ovårdat ut bara det kommer en vindpust.

Jag vet att min kille älskar mig och säger att jag är vackrast i världen. Men ibland tror jag att han skäms. Vi har taggat varandra på facebook och vi är ett par för varandras vänner och familjer men vi har inte ändrat statusen på facebook än.

Jag trodde det handlade om en jobbig biomamma inte en skönhetstävling..
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Helst inte) skrev 2016-07-05 11:38:41 följande:

Han har alltid lämnat och hämtat hittills så jag har inte behövt följa med. Han brukar inte vara hemma på söndagarna så lämning/hämtning sker i förbifarten. Min kille tycker bäst om det upplägget och mamman har inte klagat.

Jag förstår att jag låter löjlig. Men det är ju så mycket känslor som gror. Hon är jättevacker. Barnen blir så himla glada när hon ringer.  Självklart kommer de alltid att äälska sin mamma mest men jag vill ju ha vår lilla familj. Och det är jobbigt ibland att han redan har barn med en annan. Han fick allt det med henne. Av någon anledning känns det bättre när han pratar illa om henne och jag får en liten känsla av avsky än när han säger bra saker. Usch, jag vet att jag borde skämmas som säger så. Men jag kan inte rå för det..

Du låter omogen.
  • Anonym (Uh)

Ärligt talat!!

Du är verkligen inte redo att träffa någon som har barn.

Skärp dig!!Det handlar inte om dig o din dåliga självkänsla utan om två små barn.

• FuckGoggleAskMe

Sällar mig till skaran som säger, ja, du borde säga hej till henne, visa ditt ansikte och ge henne 5 minuter av ditt liv. Naturligtvis vill hon veta vem hennes barn träffar så mycket. Jag sa till min son för ett tag sedan, att jag skulle skicka en inbjudan till en snabb kopp kaffe till hans pappas flickvän. Sonen berättade det för henne och hon sa tydligen, spelar ingen roll, ok. Fast sen verkade det som om det var slut, så blev ingen kaffeinbjudan. Det kändes väldigt fånigt att en del av min sons kompisars föräldrar sett henne, men inte jag. Själv hade jag en gång i tiden en biomamma, och jag var väldigt förvånad att min biomamma inte ville träffa mig, mer än att en gång säga hej, under en tid då hennes son var tillsammans med mig varje helg, och sedan åkte vi bort två veckor till Sverige med sonen, och han var bara 4 år. Efter ett antal år förstod jag, när mamman och jag blivit vänner. Hon hade varit lite rädd för min dåvarande sambo. Hon hade egentligen velat prata med mig och varna mig för honom, men tordes inte. Fast tur att vi inte träffades då, för då hade jag gjort slut, och inte haft min underbare son nu. Men, det finns ingen lag som säger att du måste säga hej till henne, så du kan naturligtvis göra som du vill.

• Anonym (Ines)

Det är jobbigt att bli ihop med en man som har barn sedan innan, du kommer t.ex. Aldrig komma i första hand - det gör hans barn och deras mamma kan lägga sig i vad ni gör hemma hos er t.ex. tider och när man ska komma hem från semester!

Men det finns fördelar också :) Min mans dotter är en superhärlig och omtyckt storasyster.

Vi blev ihop när hon va 4 år. Biomamman ville aldrig träffa mig!! Antar att hon skyller deras uppbrott på mig, och jag va den slutgiltiga anledningen men de hade det dåligt långt innan (säger mannen, hans vänner o familj)

Efter några år va det ibland jag som hämtade men inte ens då kom hon ner till gatan/bilen för att hälsa! Biomamman skickade min bonusdotters adoptivbror att hjälpa till med väskorna!!?

Redan då och särskilt nu när jag har egna barn kan jag inte förstå hur hon kunde välja att skicka i väg sitt barn med "en främling". Det krävs inte mycket - bara en handskakning och ett ansikte.

12 år senare har vi fortfarande aldrig mötts. Vid enstaka tillfällen har jag svarat i mannens telefon och tagit ett meddelande men det va säkert fem år sen sist då dottern numera sköter sig själv med tider och har en egen telefon.

Hur kan du ens bry dig om hennes utseende? Hon vill ju bara veta vem barnen är med, de pratar säkert om dig inför henne. Det handlar med största sannolikhet bara om barnen och deras trygghet.

Som flera skrivit låter du hemskt omogen. Du behöver verkligen fundera på om du orkar med "en begagnad man". Det är som jag skrev inledningsvis inte alltid en dans på rosor ;) men bland det positiva är att du ser hur mannen är med barn, vilka värderingar han har, hur han vill uppfostra...

• Anonym (Pumis)

I mitt fall är det precis tvärtom. Jag är bonusmamma till två härliga killar, varit tillsammans med min sambo i två och ett halvt år och bott ihop med dem i ett år drygt. Jag och min sambo fick en gemensam son för tre månader sedan. Pojkarnas mamma har aldrig träffat mig, eller på något sätt visat en önskan om att träffa mig eller frågat om mig. Konstigt tycker jag då jag spenderar så pass mkt tid med hennes barn. Men det får vara hennes beslut. Kanske litar hon på min sambos omdöme och att jag är en bra människa. De har fortfarande bra kontakt tack och lov.
    Jag träffar henne gärna när/om hon vill. Nu när jag är mamma själv skulle jag absolut vilja veta vem som bor med mitt barn halva tiden.
    Jag tycker du ska träffa henne och låta henne förvissa sig om att du är en helt ok person.

• Anonym (S)

Du låter som 14. Klart att biomamman vill träffa den som har hand om hennes SMÅ barn. Det säger väl sig självt.
  • Ego Lovers

Alltså titta henne djupt in i ögonen och säg hej! Sedan tittar du henne alltid i ögonen. Då har man övertaget. Hon må kanske skryta att han bytt ner sig men skönheten sitter inte i det yttre när insidan är ful och det kanske är den fula insidan han har lämnat till förmån för en vacker insida med en normal utsida som inte enbart är ytlig
  • FrökenKanSjälv
    Ego Lovers skrev 2016-07-06 00:38:13 följande:
    Alltså titta henne djupt in i ögonen och säg hej! Sedan tittar du henne alltid i ögonen. Då har man övertaget. Hon må kanske skryta att han bytt ner sig men skönheten sitter inte i det yttre när insidan är ful och det kanske är den fula insidan han har lämnat till förmån för en vacker insida med en normal utsida som inte enbart är ytlig
    Men varför skulle biomamman skryta över att hennes ex har bytt ner sig?? Hon är väl bara en helt normal mamma som gärna vill ha ett ansikte på den person som ska bo ihop med hennes barn halva tiden.
Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?