• Anonym (Helst inte)

Måste jag träffa biomamman?

Hej allihop!

Utan att gå in på för mycket detaljer. Biomamman har sagt till min blivande sambo att hon gärna skulle vilja träffa mig. Vid en lämning eller hämtning bara. Säga hej och se ett ansikte på den som kommer att spendera mycket tid med barnen.

Min kille tycker inte alls om henne. Hon börjar ofta bråka om vem som betalar vad, att hon tycker att han jobbar för länge och att han har barnvakt för ofta. Såna saker som hon inte vet någonting om egentligen. Min kille mår ofta dåligt efter mötena med henne och vill inte ha med henne att göra. Han tror att hon bara vill träffa mig för att hitta mer saker att klaga på.

Och efter detta så vill jag såklart inte alls träffa henne. Måste jag det?

• Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?
  • Anonym (H)

I ditt fall tycker jag absolut att du ska träffa henne, vad tror du ska hända?

Min mans ex tyckte inte om mig från första början, då menar jag till och med innan hon och jag ens hade träffat varandra! När hon och jag väl möttes när hon skulle hämta barnet så gick jag fram, tog i hand och presenterade mig iaf. Hon tog i hand men tittade samtidigt åt andra hållet. Väldigt charmigt haha. Det är tur att jag inte är så känslig. Jag fortsatte heja när hon hämtade barnet och hon sa väl hej nån gång om jag hade tur.

Vi jobbade dessutom på samma sjukhus och även om det är väldigt stort så lyckades vi stöta på varandra ibland. Jag hälsade, hon tittade åt andra hållet.
    Hon verkar fortfarande inte, efter 5 år, ha mkt till övers för mig men hon hälsar iaf ;)

Jag hade ju 100 gånger hellre haft det så att hon ville att vi skulle träffas och presentera oss för varandra, än att hon betedde sig som att jag hade spetälska hehe.

• Anonym (Helst inte)

Han har alltid lämnat och hämtat hittills så jag har inte behövt följa med. Han brukar inte vara hemma på söndagarna så lämning/hämtning sker i förbifarten. Min kille tycker bäst om det upplägget och mamman har inte klagat.

Jag förstår att jag låter löjlig. Men det är ju så mycket känslor som gror. Hon är jättevacker. Barnen blir så himla glada när hon ringer.  Självklart kommer de alltid att äälska sin mamma mest men jag vill ju ha vår lilla familj. Och det är jobbigt ibland att han redan har barn med en annan. Han fick allt det med henne. Av någon anledning känns det bättre när han pratar illa om henne och jag får en liten känsla av avsky än när han säger bra saker. Usch, jag vet att jag borde skämmas som säger så. Men jag kan inte rå för det..

• BioBonus

Precis som andra säger - träffas och hälsa tycker jag nog. Du lever med hennes barn, och din mans barn lever med henne så det är väl helt naturligt att man åtminstone sagt hej :) Sen behöver ni inte umgås eller har kontakt, utan det kan du ju lämna till föräldrarna.

• Anonym (99)

det är väl klart du kan hälsa, ta i hand och le litet. mer behövs inte. Du behöver inte bli kompis med henne eller svara i tfn när hon ringer. Jag är både bio och bonus. Skulle kännas konstigt att aldrig ha hälsat på biobarnens mamma och jag skulle tyckt det var konstigt om min nya hade vägrat hälsa på mina barns pappa. Vi umgås inte med något av eden men normal vanlig artighet är ju bara bra. 

• Anonym (Hej)

Vem skulle inte vilja träffa den som kommer spendera tid med ens barn? Det är naturligt. Hur gammal är du?

• Anonym (Hej)
    Anonym (Helst inte) skrev 2016-07-05 11:38:41 följande:

Han har alltid lämnat och hämtat hittills så jag har inte behövt följa med. Han brukar inte vara hemma på söndagarna så lämning/hämtning sker i förbifarten. Min kille tycker bäst om det upplägget och mamman har inte klagat.

Jag förstår att jag låter löjlig. Men det är ju så mycket känslor som gror. Hon är jättevacker. Barnen blir så himla glada när hon ringer.  Självklart kommer de alltid att äälska sin mamma mest men jag vill ju ha vår lilla familj. Och det är jobbigt ibland att han redan har barn med en annan. Han fick allt det med henne. Av någon anledning känns det bättre när han pratar illa om henne och jag får en liten känsla av avsky än när han säger bra saker. Usch, jag vet att jag borde skämmas som säger så. Men jag kan inte rå för det..

Han har valt dig nu och inte henne. Han kommer alltid ha ett förflutet och sina barn. Du valde en man med barn. Glöm inte hur vacker hon är så är det dig han är med :) Barnen kommer alltid finnas där oavsett om du vill eller ej.
  • cupcakemom

Hälsa tycker jag också... Jag har hälsat och småpratat med sambons ex jag har helt enkelt varit otroligt trevlig.. Nu valde mamman att ändå snacka skit och säga att jag verkar så sur? Men, men det får stå för henne.. Nu för tiden håller jag mig undan dock för jag blev rejält sur när hon inte kan låta bli att snacka skit... Men jag ville själv bilda mig en uppfattning om henne och nu vet jag ju... (sambon berättar om problem och tjafs hon fortfarande håller på med men snackar aldrig skit däremot har jag hört en hel del negativt från andra människor som känner henne)

• Anonym (:))

Allt beror ju på.. Hur gamla är barnen? Första flickvännen xet hade ville jag säga hej till.. Just för att se vem som umgicks med mitt barn... Barnet var då ca 6år... Men efter det har jag inte brytt mig om att träffa de ny... För jag litar på att xet väljer partner som inte gör illa vårt barn. Jag har nu ett nytt barn med ny man, jag har inte träffat hans x som han har barn med och han har inte träffat mitt.. Vi har varit tillsammans i 4år. Det funkar bra endå ;)... Om dom nu bara bråkar varför gör dom inte byten på dagis/fritis? Så slipper dom träffas... Som sakt det är svårt, beror på hur gamla barnen är och hur barnen känner osv... Lycka till :)

• Anonym (Helst inte)

Barnen är knappt 2 och 5 år gamla. Dem bråkar ju inte varje gång. Men det händer då och då att mamman drar upp saker hon inte gillar. Äsch, jag vet inte.

• Miss Skywalker

Fast om han tror att hon bara vill träffa dig för att klaga varför ska du då göra det om du ändå inte vill? Överlåt hennes klagande till honom.

Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?