Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Hur ofta behöver man köpa en ny Ipad?

Dvs, hur långt är ett snöre? Nej, det jag egentligen undrar är, om en Ipad 4 inköptes för 3-4 år sedan, används väldigt mycket, och nu har problem att laddas upp (man måste ta ut laddaren och sätta i den igen ett antal ggr för att det ska funka) samt att det tar en lång tid att ladda, finns det då någon räddning i form av lagning eller borde man helt enkelt köpa en ny? Ser ju inte direkt fram emot att skaffa en ny och anpassa den, försöka föra över en massa spel etc (det är sonens padda) - är det svårt för en normalt tekniskt begåvad människa (eller kanske lite under snittet, ha-ha)? Det är inte riktigt kostnaden för att köpa en ny som är det stora problemet, jag har råd, men vill inte köpa prylar i onödan. Tacksam för lite hjälp beträffande detta!

• Svar på tråden Hur ofta behöver man köpa en ny Ipad?
  • FuckGoggleAskMe
    v i r r a skrev 2016-07-13 20:24:23 följande:
    Du har säkert testat men... kan det vara själva laddaren som är på väg att ta slut..?

Jo har prövat olika laddare, men tack ändå.
  • FuckGoggleAskMe
    Ellie skrev 2016-07-13 22:14:01 följande:
    Det är inte svårt att få in gamla spel i en ny ipad. Bara att leta upp dem på nytt och ladda ner utan kostnad (eftersom ni redan betalt för dem). Vet inte hur mycket specialanpassningar ni har i övrigt, men för oss som är okunniga på sånt här har det fungerat bra när vi köpte en ipad till (hade en ipad 3 och nu även en ipad air). Jag kan inte hjälpa dig med problemet, mer än att det brukar gå lite snabbare att ladda i flygplansläge.

Tack, ska testa det där med flygplansläge!
Svar på tråden Hur ofta behöver man köpa en ny Ipad?