• LMKL

Hur stor är man i vecka 18?

Hej! Jag förstår att det är väldigt individuellt såklart hur stor man blir men tänkte ändå försöka samla in lite erfarenheter av er. När ni var gravida första gången hur stora var ni då i vecka 18? Jag gifter mig i oktober och är i vecka 6-7 nu så borde vara i vecka 18 då. Jag är normalviktig annars och detta är som sagt första graviditeten för mig. Vill mest veta om jag ska satsa på att hitta en "gravid-klänning" till bröllopet. 

Kram och tack på förhand! <3

• Svar på tråden Hur stor är man i vecka 18?
  • Jennymariaa

V.18 behövde jag gravidkläder i samma storlek som jag hade innan dvs S. Nu i vecka 33 så behöver jag M i gravidkläder :)

• MammAmma

Svårt att säga hur stor man var, men gravidkläder var en absolut nödvändighet för mig i den veckan, fick mage ganska tidigt.

• LMKL
    Jennymariaa skrev 2016-07-14 10:17:32 följande:

V.18 behövde jag gravidkläder i samma storlek som jag hade innan dvs S. Nu i vecka 33 så behöver jag M i gravidkläder :)

Ok hur funkar det med gravidkläder? Bygger storlekar där på vilken storlek man har annars, dvs om man har S i vanliga fall så har man S i gravidkläder eller ändras det? Kanske svår fråga, storlekar är ju så himla konstiga och kan variera massor efter märke etc
  • LMKL
    MammAmma skrev 2016-07-14 10:23:12 följande:

Svårt att säga hur stor man var, men gravidkläder var en absolut nödvändighet för mig i den veckan, fick mage ganska tidigt.

Ja jag förstår enligt min syster och svägerska så var det väldigt olika en gick upp mycket i början och den andra nästan inget i början och allt i slutet..
  • Jennymariaa
    LMKL skrev 2016-07-14 10:38:23 följande:
    Ok hur funkar det med gravidkläder? Bygger storlekar där på vilken storlek man har annars, dvs om man har S i vanliga fall så har man S i gravidkläder eller ändras det? Kanske svår fråga, storlekar är ju så himla konstiga och kan variera massor efter märke etc
    Ja det tycker jag! Ibland behöver man kanske större storlek men så är det ju med vanliga kläder också :)

Jag tog samma & det funkade på mig, så håller tummarna att du hittar något som kommer passa!
  • LMKL
    Jennymariaa skrev 2016-07-14 10:43:25 följande:
    Ja det tycker jag! Ibland behöver man kanske större storlek men så är det ju med vanliga kläder också :)

Jag tog samma & det funkade på mig, så håller tummarna att du hittar något som kommer passa!
    Tack! Det blir säkert bra i vecka 18 kan man ju gå in för att visa att man är gravid också tycker jag. :)
  • MyDestiny

Med första syntes det inte i v 18, hade gått upp ett par kg bara. Kunde ha vanliga kläder fram till v 25 cirka.
    Med andra syntes det och började med gravidkläder ungefär den veckan.

• LMKL
    MyDestiny skrev 2016-07-14 10:58:34 följande:

Med första syntes det inte i v 18, hade gått upp ett par kg bara. Kunde ha vanliga kläder fram till v 25 cirka.
    Med andra syntes det och började med gravidkläder ungefär den veckan.

Wow! Hoppas jag är som du, då kan jag ha min drömklänning på bröllopet! :)
  • MammAmma
    LMKL skrev 2016-07-14 10:39:15 följande:

Ja jag förstår enligt min syster och svägerska så var det väldigt olika en gick upp mycket i början och den andra nästan inget i början och allt i slutet..

Jag gick också upp allt mot slutet, sydde om en del av mina vanliga byxor så jag kunde ha dem längre, men hade så stor mage framåt slutet att gravidkläderna knappt räckte för att täcka den. Tur att jag var höggravid på sommaren så det gjorde inte så mycket om jag var tvungen att gå ut med magen halvbar
  • Meriall

På mig syntes det inget. Tror de flesta har fått en liten rundning på magen men inte så mycket mer. Kör på vanlig klänning som inte är så tight över magen/midjan, typ empire-stil så blir det nog bra. Lite stretch funkar också om du vill visa potentiella gravidmagen :) Kör på stay ups och inte strumpbyxor till så slipper du tänka på magstrl vad gäller det.

Svar på tråden Hur stor är man i vecka 18?