Planerar starta bebisverkstad april 2017
Nu har jag och min sambo bestämt oss för att starta bebisverkstad i april 2017! ???????????? Finns det andra därute som planerar att starta 2017?
Nu har jag och min sambo bestämt oss för att starta bebisverkstad i april 2017! ???????????? Finns det andra därute som planerar att starta 2017?
Jag instämmer med att nu är det kortare tid kvar än någonsin och ändå känns det så otroligt långt bort! Samtidigt får man tänka på att det är så otroligt nära nu att det kan vara bra att börja med tillskott av folsyra, kanske eventuellt börja ta järntabletter så att det värdet är toppen både innan, under och efter graviditeten. Man kan börja tänka på att se över sina kost -och motionsvanor. Så det finns ju mycket att förbereda egentligen, men som man inte gör (iaf gör inte jag det fast att jag vet att det är bra).
Hejhej!
Jag och fästmannen planerar att försöka bli gravida med barn nummer 2 nu under våren 2017. Fick ett tidigt missfall i juli iår och är smått skraj för att det blir ett till. Men försöker att inte ta ut något i förskott!
Håller alla tummar och tår. :)
Hejhej!
Jag och fästmannen planerar att försöka bli gravida med barn nummer 2 nu under våren 2017. Fick ett tidigt missfall i juli iår och är smått skraj för att det blir ett till. Men försöker att inte ta ut något i förskott!
Håller alla tummar och tår. :)
Jag tror att jag ska ta och börja med det i december =) Jag ska försöka att få till träningen också, jag vet att kroppen känns mycket piggare när man tränar men jag prioriterar annat :P När är det ni ska gifta er? Förlåt för att minnet sviker...
Idag ryker spiralen och igår tog jag första folsyra. Så nu börjar det kännas på riktigt. Samtidigt som ni säger, känns de hör månaderna innan det är dags dags att försöka så fruktansvärt långa..... men vi får sysselsätta hjärnorna med annat tjejer, distrahera oss med jul för oss som firar det eller hitta på något litet projekt att fylla ut tankarna med så är det dags snart :D
Idag ryker spiralen och igår tog jag första folsyra. Så nu börjar det kännas på riktigt. Samtidigt som ni säger, känns de hör månaderna innan det är dags dags att försöka så fruktansvärt långa..... men vi får sysselsätta hjärnorna med annat tjejer, distrahera oss med jul för oss som firar det eller hitta på något litet projekt att fylla ut tankarna med så är det dags snart :D
Helt rätt, såå spännande! Vi har för övrigt beslutat oss för att vi inte vill göra PGD för att utesluta Huntingtons och jag vill inte testa mig, hade inte hanterat ett positivt testresultat på ett bra sätt. Jag och hormoner går inte heller ihop för 5 öre så att gå igenom en IVF-process (eller flera) om det inte behövs känns onödigt. Vi kör på som vanligt och fokuserar på att det i nuläget ser väldigt bra ut för min pappa, han närmar sig 50 och har inga symptom ännu (har inte han den kan inte jag få den och då inte heller mina barn). Vi väljer att lägga förtroende för den enorma forskning som pågår just nu och hoppas på ett botemedel inom en snar framtid :)
Det ör skönt att ha landat i ett sånt beslut :)
jag har ett ärftligt syndrom och vi har valt att inte testa om det kommande barnet bär syndromet. Vi resonerar så att jag lever ett minst sagt fullgott liv och att syndromet kan ge relativt milda skador så som synskada (vilket jag har). Om det visar sig att barnet har någon annan typ av sjukdom som vi får kännedom under graviditeten kommer vi även vilja testa för mitt syndrom. Inte annars. Vi känner att vi landat i det beslutet båda två.