• jhk88

Planerar starta bebisverkstad april 2017

Nu har jag och min sambo bestämt oss för att starta bebisverkstad i april 2017! ???????????? Finns det andra därute som planerar att starta 2017?

• Svar på tråden Planerar starta bebisverkstad april 2017
  • Paap
    Saga-Maria skrev 2016-11-22 13:02:43 följande:

Paap - vad underbart med bröllop! :) Det måste kännas fint. Jag och min sambo har inte pratat om sånt över huvud taget. Känns som att det ligger väldigt långt fram i tiden. Det måste kännas lite fint ändå att få gifta sig först <3 Vår "story" är onekligen ganska lik dock om man bara tittar på barnlängtans-biten :)

Vi har varit förlovade länge, men giftermål var inget någon av oss brydde oss så mycket om, absolut inget krav för mig. Vet inte varför det blev så viktigt för honom helt plötsligt. Jag tycker det är tråkigt att gå den "förväntade vägen" och vill verkligen inte få frågor och ökad press om "blir det barn nu?" Bara för vi är gifta.. hade gärna skaffat barn först..
  • Saga-Maria

Paap - jahaa.. jag förstår hur du tänker. Jobbigt :/ Men förhoppningsvis håller sig folk från att fråga och lägga sig i. *hoppas*

• Paap
    Saga-Maria skrev 2016-11-22 14:19:52 följande:

Paap - jahaa.. jag förstår hur du tänker. Jobbigt :/ Men förhoppningsvis håller sig folk från att fråga och lägga sig i. *hoppas*

Ja, verkligen..
  • jhk88
    Saga-Maria skrev 2016-11-22 06:50:38 följande:

Jhk88 - tack! :)

Först och främst: jag har aldrig varit medlem på något sånt här forum innan så jag är lite ny (försöker lära mig hur man använder alla funktioner) :)

Något om mig själv.. Jag bor i en mellanstor stad tillsammans med min sambo, i en hyresrätt. Vi har varit tillsammans i 7 år snart. Jag är lärare på lågstadiet (F-3), han jobbar inom hantverk. Vi är båda 26 år gamla. Vi har inga husdjur men vi har haft två katter (som tyvärr gått bort). Jag är väl rätt vanlig, gillar naturen, promenera, vara hemma och fixa lite.. :)

Anledningen att jag sökt mig hit är att jag har en stor barnlängtan, som jag haft flera år. Den är mycket stark och jag har länge väntat på att min sambo ska bli redo. Jag upplever det dock som väldigt jobbigt att inte kunna prata med mina vänner om det. De är inte alls i samma "situation" som jag.. och jag har en känsla av att de skulle tycka det var konstigt om jag berättade att jag gärna vill bli mamma (helst igår). Jag kan såklart prata med min sambo men han tycker att jag tjatar. Så jag vill mest vara bland likasinnade kan man väl säga och hoppas eventuellt kunna få lite stöd här.

Jag drömmer om att börja försöken till våren. Hoppas att min sambo hinner bli redo tills dess.. under de senaste diskussionerna vi haft känner jag att vi börjat närma oss ett samförstånd, vilket känns mysigt och roligt. Men jag vågar inte hoppas för mycket, eftersom vi inte bestämt något till 100 % än. Då blir man kanske bara besviken..

Tack för att man får vara med här!!

Hoppas mannen blir redo till dess! <3 Återigen, välkommen hit. Här får man skriva av sig så mycket man bara vill. Det var därför jag startade den här tråden från första början, att ha ett ställe att längta och planera tillsammans med likasinnade på =) Så det är bara roligt att vi blir fler och fler <3 

Jag är en sådan där person som gillar att planera det mesta och gillar att ha framtida mål hela tiden. Just nu håller jag på och går klart de sista två månaderna innan jag tar examen plus att jag håller på och tar körkort... Har bokat uppkörning och teori idag och jag är så orolig inför uppkörningen. Kuggade uppkörning i somras och så tog pengarna slut så var tvungen att skjuta upp det hela så nu är jag tillbaka igen... Men jag tänker oändligt mycket på att skaffa barn. Vare dag går jag in och läser lite gravidbloggar för att det är så mysigt och se hur deras tankar går och vad för inköp som gjorts m.m. Kan knappt bärga mig tills det är min tur...
  • Saga-Maria
    jhk88 skrev 2016-11-22 15:49:46 följande:
    Hoppas mannen blir redo till dess! <3 Återigen, välkommen hit. Här får man skriva av sig så mycket man bara vill. Det var därför jag startade den här tråden från första början, att ha ett ställe att längta och planera tillsammans med likasinnade på =) Så det är bara roligt att vi blir fler och fler <3 

Jag är en sådan där person som gillar att planera det mesta och gillar att ha framtida mål hela tiden. Just nu håller jag på och går klart de sista två månaderna innan jag tar examen plus att jag håller på och tar körkort... Har bokat uppkörning och teori idag och jag är så orolig inför uppkörningen. Kuggade uppkörning i somras och så tog pengarna slut så var tvungen att skjuta upp det hela så nu är jag tillbaka igen... Men jag tänker oändligt mycket på att skaffa barn. Vare dag går jag in och läser lite gravidbloggar för att det är så mysigt och se hur deras tankar går och vad för inköp som gjorts m.m. Kan knappt bärga mig tills det är min tur...
    Jhk88 - tack! :) Superbra att du startade en sån tråd <3

Jag tycker precis som du också om att planera (kanske lite för mycket till och med). Vad härligt att snart ha examen! Jag minns hur glad jag var den dagen jag fick min :) Vad är det du pluggar till??

Åh, stort lycka till med körkortet!! Det kommer nog gå bra. Bara man tänker på att ta det lugnt och göra sitt bästa - mer än det kan man ju inte göra. Har du haft någon bra handledare att övningsköra med? Det finns bra gratis-appar till telefonen som man kan träna teori med :) Jag tog mitt körkort i somras faktiskt, så jag har bara haft det några månader. Helt otroligt skönt :) Men jättedyrt... :p Tänkte att det skulle vara bra att ha körkort innan man skaffar bebis
  • Isafina

Hej! Det var ett tag sedan jag var här inne. Kul att vi blir fler!

Här har jag ÄNTLIGEN bestämt mig för att sluta med p-pillerna i april istället för i augusti efter bröllopet. Så nu är det bara fem pillermens kvar innan jag hivar tabletterna! Vi ska skydda oss de första en och en halv-två månaderna för jag vill helst komma i min brudklänning på bröllopsdagen haha..

• Saga-Maria
    Isafina skrev 2016-11-22 19:07:19 följande:

Här har jag ÄNTLIGEN bestämt mig för att sluta med p-pillerna i april istället för i augusti efter bröllopet. Så nu är det bara fem pillermens kvar innan jag hivar tabletterna! Vi ska skydda oss de första en och en halv-två månaderna för jag vill helst komma i min brudklänning på bröllopsdagen haha..

Vad roligt!! :) Hoppas tiden fram tills april går fort! Har du redan köpt din brudklänning? Så himla härligt med bröllop!! önskar jag också hade en ring på fingret snart ;)
  • Paap

Jag kämpar konstant med viljan att ha en stor gravidmage och kunna ha min bröllopsklänning, haha. Hade jag inte redan haft klänningen hade jag nog pushat ännu hårdare för att vi skulle bli gravida innan bröllopet..
  • jhk88
    Saga-Maria skrev 2016-11-22 16:18:15 följande:

Jhk88 - tack! :) Superbra att du startade en sån tråd <3

Jag tycker precis som du också om att planera (kanske lite för mycket till och med). Vad härligt att snart ha examen! Jag minns hur glad jag var den dagen jag fick min :) Vad är det du pluggar till??

Åh, stort lycka till med körkortet!! Det kommer nog gå bra. Bara man tänker på att ta det lugnt och göra sitt bästa - mer än det kan man ju inte göra. Har du haft någon bra handledare att övningsköra med? Det finns bra gratis-appar till telefonen som man kan träna teori med :) Jag tog mitt körkort i somras faktiskt, så jag har bara haft det några månader. Helt otroligt skönt :) Men jättedyrt... :p Tänkte att det skulle vara bra att ha körkort innan man skaffar bebis

Jag har också en tendens att planera lite för mycket :P Jag pluggar till sjuksköterska :) Längtar som attan tills jag tar examen den 19/1 2017! Ska bli så skönt att tjäna pengar igen ;)

Tack för körkortspeppen! Grattis till körkortet i efterskott! Kan bara tänka mig hur skönt det är när man klarat båda delarna! Jag skrev teorin och körde upp i somras, klarade teorin på första försöket med god marginal men kuggade uppkörningen. Sedan tog pengarna slut och jag blev tvungen att lägga det på hyllan men nu har jag pengar igen så innan den 23/12 ska jag ha körkortet! Har en jättebra handledare :)

Måste ha körkort då vi flyttat ut på landsbygden och kollektivtrafiken där är inte den bästa :P
  • jhk88

Vad roligt att du hivar pillerna i april redan, det är ju bara fem månader kvar!! Yeay!
Svar på tråden Planerar starta bebisverkstad april 2017