Pappan tvingar vår dotter att ljuga
Men oj vad konstigt! Det låter ju som att han måste förstått att du inte har något emot deras förhållande så jag kan bara tänka mig att han inte vill erkänna att han ljugit tidigare. Att erkänna en lögn är rätt svårt för människor och vissa kan gå jättelångt (för långt!) för att slippa göra det trots att alla redan vet och inte bryr sig. Så jag tänker att du har två alternativ. Antingen så låtsas du att du tror på honom så han slipper erkänna och försöker istället få honom att "bli ihop med K" för att de skulle ju passa så bra ihop etc. Då ger du honom en öppning att låtsas bli ihop med henne nu och så slipper iaf ditt barn att låtsas sedan efteråt.
Eller så pratar du med K och visar tydligt att du bara tycker det är kul att de är ihop och att du önskar dem all lycka men att ditt ex verkar vilja hålla det hemligt och det tycker du blir jobbigt för ert barn så du önskar att det inte vore hemligt. Förhoppningsvis erkänner hon då relationen och pratar med honom om det eller så ljuger hon också för att hon känner sig tvungen men kanske ändå pratar med hon om det så att det kan bli ett slut på lögnerna.