Inlägg från: prinsessan15 |Visa alla inlägg
  • prinsessan15

BF April 2017

Bf2017 skrev 2016-08-11 14:05:16 följande:

Bf 2017. V7 med andra barnet.

Grattis! Hur gammal är din första? :)
  • prinsessan15
    JHJ skrev 2016-08-10 22:11:24 följande:

Igår plussade jag, enligt en app är jag gravid i v 5. Det är min första graviditet, men jag mår illa hela tiden och spyr ofta, är det "normalt" så tidigt i graviditeten? Ursäkta om det är en dum fråga haha. Har läst massor om att gravida får det senare. Tacksam för svar :)

Jag är också i V5 och är illamående till och från dock har jag ej spytt. Men det är väl en reaktion på hormonerna så det kan väl komma tidigt? På appen jag har står det i alla fall att man kan uppleva illamående
  • prinsessan15

Testar ni fortfarande trots plus? Jag har så svårt att ta in plus att jag är orolig för missfall så jag vill testa hela tiden typ! Testade i alla fall imorse igen och strecket har blivit mycket starkare så det känns skönt! :)

• prinsessan15
    sigge1235 skrev 2016-08-14 09:43:40 följande:

Oops, räknade lite fel - bf 20/4

Haha, Jag har samma bf datum :)
  • prinsessan15
    sigge1235 skrev 2016-08-14 15:26:31 följande:
    Vad kul ???? visst var det vi som pratade om äl-stickorna? Vi lyckades tydligen båda pricka in då iaf

Jag testar också varje dag men blev avrådd i en tråd här att sluta med det :p

Har Ni ringt mvc än? Plussade just innan helgen så tänkte ringa nu nästa vecka - eller hur tidigt ska man ringa?
    Ja det var det! Så kul att det tog sig och samtidigt!

Jag har ringt min mvc, dem sa att dem inte brukar ha inskrivning förrän v7 men jag fick en tid om 3 veckor :) dem sa att de skulle skicka remiss för ultraljud då också så det känns bra :)
  • prinsessan15
    linden skrev 2016-08-15 13:23:25 följande:

Här kommer en till med bf i april 2017! Testade positivt igår och har bf 23/4.
    Andra försöket och första barnet, är 28 år. Ska bli spännande att följa allas resa och framförallt om det är någon mer som bor i Bromma/Sundbyberg :)

Grattis! Jag bor i Spånga så det är ganska nära! :)
  • prinsessan15
    Jaasmine91 skrev 2016-08-15 13:29:48 följande:
    Jag ringde med MVC idag, ska på inskrivningssamtal 10/10 då är jag i vecka 13 och på hälsosamtal nu på torsdag. Förra grav när jag ringa bokade de bara inskrivning. Undrar om detta är något nytt?
    Hm, det verkar ju som att det även är väldigt olika beroende på vilken kommun man bor i! Du får uppdatera om vad hälsosamtalet innebar :)
  • prinsessan15

Jag är också väldigt orolig! Har hela dagen idag haft ont i magen, går det inte över tills imorgon måste jag nästan åka och kolla upp det känner jag!

• prinsessan15
    Linnea1986 skrev 2016-08-16 23:31:25 följande:

Jag plussade idag, andra barnet :)

Grattis! :) hur långt gången är du?
  • prinsessan15
    Rosahus skrev 2016-08-17 16:35:20 följande:

Hej, om allt går bra så ska vi ha barn i april. Är i vecka 5+2 nu om jag räknat rätt.

Hänger gärna med här :) Är min första graviditet.

Grattis! :)
  • prinsessan15
    Jaasmine91 skrev 2016-08-17 13:28:25 följande:

5+0 för mig idag. Ända känningarna är ont i bröstvårtorna och trötthet.

Tog CB digital i fredags förra veckan visade, 2-3 v då men vet inte om jag ska ta ett nytt denna veckan ocj se om det har stigit i veckor?

Jag tog en förra veckan som visade 1-2 så tänkte ta ett till imorgon faktiskt för att se om det ökat :) enligt app så går jag in i v 6 imorgon vilket borde betyda att det ska 3+ om det ska stämma va?
  • prinsessan15

CB digital visade gravid 2-3 och enligt app är jah idag i v 5+0 så det gör mig lite nervös men det är väl bara lite vanlig felmarginal..

• prinsessan15
    mamalolo skrev 2016-08-18 09:11:02 följande:
    Ja, precis. 5+0 är ju precis på gränsen och som sagt: testen är inte riktigt avsedda för exakt veckoindikering över tid. HcG-nivåerna varierar och är individuella.
    Tack för svar! Känner mig lite lugnare nu än imorse' Gud kan inre man hoppa fram till vecka 14 eller nåt!
  • prinsessan15
    Jaasmine91 skrev 2016-08-18 17:19:57 följande:

Då har jag varit på hälsosamtalet idag. :)

Gick igenom matvanor samt lite livstil, motion osv. Gick ganska fort. :)

Fick hem ett kuvert med alla papper och broschyrer samt 2 gravid böcker. Hon jag träffade kommer vara min BM genom min graviditet och hon verkar vara toppen! Väldigt snäll och lätt att prata med. :)

Så nu ser jag fram emot inskrivningen den 10 oktober, känns som en hel evighet kvar. :(

Okej det var ju bra! Men väldigt lång väntan på inskrivning, vilken vecka kommer du vara i då?
  • prinsessan15
    Jaasmine91 skrev 2016-08-18 18:44:58 följande:
    Ja jag vet, tycker det är så sjukt långt fram. Kommer vara i vecka 12, går in i vecka 13 i slutet av den veckan. Och min BM sa att det va precis lagom.
    Okej.. Vilket län bor du i? Både med min son och skrutt i magen har jag fått inskrivning runt v 7-9
  • prinsessan15
    Jaasmine91 skrev 2016-08-18 19:42:50 följande:
    Bor i Karlskrona i Blekinge län. :)
    Okej, intressant att det kan vara så annorlunda mellan länen! ;)
  • prinsessan15
    sigge1235 skrev 2016-08-21 15:15:12 följande:

Jag har fått blödningar idag, mörka men ganska mycket. Har även fått lätt mensvärk/illamående i samband med dessa som jag inte haft innan så jag är helt inställd på mf nu Hoppas bara att det kommer igång snabbt så att vi kan köra igång igen sen.

Mej vad tråkigt! Har du något mer än blödning? :(
  • prinsessan15

Någon som haft blödning men att det fortfarande var okej? Blödde nu precis när jag var på toa och hade blod på pappret

Svar på tråden BF April 2017