• Anonym (kille)

Gravid av analsex?

Jag vill inte bli pappa, hon är (säger sig vara?) allergisk mot kondomer och vi har inget annat skydd.

Jag har läst om att försatsen kan orsaka graviditet så därför har jag vägrat vaginalt samlag. Man kan avbryta innan osv man det är inget jag ville riskera, så den sex vi har haft är oralsex, petting och analsex.

Jag kommer alltså i hennes anal och mun, men hon är ändå gravid. Hon säger att det måste runnit in och därför har hon blivit gravid. Hon lovar att hon inte vart otrogen, men jag tvivlar.

Jag kommer kräva faderskapstest och hon är jättearg och besviken att jag misstror henne. 

Kan man bli gravid genom analsex?
    Är spermier som runnit från analen in i vaginan kontaminerade? Jag tänker som så att det kan bli fel på barnet pga detta?
    vad är mest troligt att det runnit eller att hon fört in det?

• Svar på tråden Gravid av analsex?
  • Jenna Eriksdotter
    Anonym (!??) skrev 2016-07-29 15:14:06 följande:

Ni som säger att sperman dör direkt ute i det fria..

Hallå eller... Hur tror ni provrörsbefruktning funkar?

Spermabanker?

Killen runkar i en mugg och inte fasiken tar en sköterska den muggen på 2 sekunder och springer genom korridoren för att kyla ner det...

"watch out, coming through with sperm. Its a emergency..."

Haha! Nej okej jag överdrev en aning.....eller hade helt enkelt så så jävla fel, förlåt.Men hela grejer låter så sjukt långsökt.
  • Cyanea

Jag tycker att det är himla taskigt och småsint av folk att skoja om detta. Det är väl en jättebra fråga och inte det minsta självklart? 

TS - det är ytterst ytterst osannolikt. Det finns säkert någon på miljonen som ändå blir gravid på detta sätt, precis som att det finns folk som blir gravida trots p-medel. Det händer, men är väldigt ovanligt. Jag tycker absolut att du är i din fulla rätt att vara skeptisk och hon får köpa det. 

Det låter som ett bra råd att ta upp detta på möte med barnmorska. De bör ha bättre koll på hur vanligt eller ovanligt detta är jämfört med skribenter på ett forum. Kräv sedan ett faderskapstest när barnet är fött, åtminstone om det är viktigt för dig. Känner du att du vill vara pappa till detta barn oavsett så kanske det inte är relevant längre, men vill du veta sanningen tycker jag definitivt att du ska göra det. 

Tråkig situation, det måste vara jättetufft för dig både att bli pappa mot dina uttryckliga önskemål och din vilja samt att behöva oroa dig för att din flickvän varit med någon annan. Hoppas det löser sig! 

• Anonym (kille)
    Cyanea skrev 2016-07-29 16:38:02 följande:

Jag tycker att det är himla taskigt och småsint av folk att skoja om detta. Det är väl en jättebra fråga och inte det minsta självklart? 

TS - det är ytterst ytterst osannolikt. Det finns säkert någon på miljonen som ändå blir gravid på detta sätt, precis som att det finns folk som blir gravida trots p-medel. Det händer, men är väldigt ovanligt. Jag tycker absolut att du är i din fulla rätt att vara skeptisk och hon får köpa det. 

Det låter som ett bra råd att ta upp detta på möte med barnmorska. De bör ha bättre koll på hur vanligt eller ovanligt detta är jämfört med skribenter på ett forum. Kräv sedan ett faderskapstest när barnet är fött, åtminstone om det är viktigt för dig. Känner du att du vill vara pappa till detta barn oavsett så kanske det inte är relevant längre, men vill du veta sanningen tycker jag definitivt att du ska göra det. 

Tråkig situation, det måste vara jättetufft för dig både att bli pappa mot dina uttryckliga önskemål och din vilja samt att behöva oroa dig för att din flickvän varit med någon annan. Hoppas det löser sig! 

Jag vill inte bli pappa, och definitivt inte till någon annans barn. Tack! Jag skall höra med barnmorskan när det blir dags, min flickvän kommer att bli jättearg men det struntar jag i.
  • Anonym (Hmm)

Det går att bli gravid av analsex... Finns ett tillstånd som heter "cloacal malformation" där vaginan, analen och urinröret löper samman i ett rör typ. Då kan man bli gravid av analsex. Ovanligt tillstånd, så jag tror knappast din tjej har det.

Annars är det väl troligt att det antigen runnit ner till slidan från analen beroende på vilka positioner ni haft. (Kanske ni dessutom använde fingrar under tiden och på så sätt lyckades föra in spermierna?)

• Anonym (Ej läkare)

Barnmorskan har inte med detta att göra. Frågar man henne hur vanligt det är kanske hon säger att hon aldrig varit med om det eller att hon aldrig hört talas om det. Vänta tills faderskapsutredningen. Då kommer du få frågan om du tror att du är far till barnet. Om du då säger att ni aldrig haft vaginalt samlag så kanske de vill göra ett DNA-test även om du inte begär det. Vill de inte göra DNA-test så har du ändå rätt att kräva det.

Agera som om du är far till barnet tills faderskapsutredningen är klar. Sabotera inte förhållandet. Det är inte säker att din tjej "hjälpte till" att föra in sperma.

PS
    Barn är underbara!
    DS.

• Anonym (H)

Fler här behöver kolla på porrfilm!

Haha nej men seriöst har sett x antal där killen kommit i analen och när han drar ut så drar han med sig en hel del sperma (eller så kommer han inte särskilt långt in) som rinner ner till slidan, om dom haft i doggystyle

Om tjejen är upphetsad (vilket jag hoppas hon är vid sexet!) Så är ju slidan svullen, öppen och redo, rinner de då sperma ner så kan de komma in och sen beror allt på spermierna och ägget

Liten risk "en på miljonen" spelar liksom ingen roll egentligen utan bara att de går, finns ju x antal miljarder och isf x antal "en på miljonen" som blivit till så och kanske är ts och tjejen just en av dom som blivit gravida så

Konstigare saker har hänt!

Men gör definitivt test sen!

• Anonym (......)

tror snarast att om du nån gång kommit i hennes mun att hon har sparat det i munnen, gått in på muggen och spottat ut det å sprutat upp det i muffen. Mest troligt har hon legat med någon annan.

• Anonym (Uteslutet)

Det är uteslutet att sperma kan rinna ut från analen, vidare till slidmynningen och sen uppför slidan för att sen ta sig den väg som den är gjord för, dvs upp genom livmoderhalsen och in i livmodern och ut i äggledarna.

• Anonym (H)
    Anonym (Uteslutet) skrev 2016-07-29 20:49:30 följande:

Det är uteslutet att sperma kan rinna ut från analen, vidare till slidmynningen och sen uppför slidan för att sen ta sig den väg som den är gjord för, dvs upp genom livmoderhalsen och in i livmodern och ut i äggledarna.

Sperman behöver bara komma vid slidöppningen/i slidan, hennes sekret och spermierna som simmar fixar resten

Det behövs inget sprut i sig även om de såklart hjälper men hade hon ägglossning så är hennes kropp beredd på att göra så spermierna kommer rätt med ett speciellt sekret och spermierna simmar som sagt, behövs bara vätska så kan dom ta sig en jävlarns bit

Så nej de är inte uteslutet alls, även om de är osannolikt men som sagt konstigare saker har hänt
  • Anonym (Blä)
    Ego Lovers skrev 2016-07-29 13:59:38 följande:

Tål hon inte latex som är den vanligaste när man inte tål kondomer kan du upplysa henne om att det finns latexfria kondomer som ni kan använda och nej man kan omöjligt bli gravid genom analsex. Däremot kan hon ha gått på dass, samlat upp det som kom ut ur röven och smetat in sin slida med och blivit gravid. Men det medför ju även att hon måste fått en infektion i snippan

Man måste inte alls få någon infektion av "ass to vagina".
Svar på tråden Gravid av analsex?