• Anonym (kille)

Gravid av analsex?

Jag vill inte bli pappa, hon är (säger sig vara?) allergisk mot kondomer och vi har inget annat skydd.

Jag har läst om att försatsen kan orsaka graviditet så därför har jag vägrat vaginalt samlag. Man kan avbryta innan osv man det är inget jag ville riskera, så den sex vi har haft är oralsex, petting och analsex.

Jag kommer alltså i hennes anal och mun, men hon är ändå gravid. Hon säger att det måste runnit in och därför har hon blivit gravid. Hon lovar att hon inte vart otrogen, men jag tvivlar.

Jag kommer kräva faderskapstest och hon är jättearg och besviken att jag misstror henne. 

Kan man bli gravid genom analsex?
    Är spermier som runnit från analen in i vaginan kontaminerade? Jag tänker som så att det kan bli fel på barnet pga detta?
    vad är mest troligt att det runnit eller att hon fört in det?

• Svar på tråden Gravid av analsex?
  • Anonym (Ej läkare)

Sannolikheten bör vara försumbar om hon inte "hjälpte till" genom att själv föra in sperma i slidan. Då bör det vara fullt möjligt, men naturligtvis är sannolikheten hög att misslyckas för kvinnor som försöker bli gravida på det sättet.

Jag antar att ni inte är gifta, så det kommer bli en faderskapsutredning. Svara ärligt och säg att ni inte hade vaginalt samlag. Din tjej kommer få frågan om hon varit med någon annan. Det bästa kanske är ett DNA-test för att undanröja alla tvivel.

• Anonym (Seriös?)

Men nu är det ju uppåt ett par hundra miljoner spermier per utlösning, och det behövs bara EN...

• Meriall

Ja det är möjligt men risken är väldigt liten. Man kan göra faderskapstest privat innan barnet är fött men det kostar ca 20000. Man vänder sig till en klinik i USA och skickar in prover. Det går också att göra kostnadsfritt (tror jag) efter att barnet är fött.

• Ego Lovers

Tål hon inte latex som är den vanligaste när man inte tål kondomer kan du upplysa henne om att det finns latexfria kondomer som ni kan använda och nej man kan omöjligt bli gravid genom analsex. Däremot kan hon ha gått på dass, samlat upp det som kom ut ur röven och smetat in sin slida med och blivit gravid. Men det medför ju även att hon måste fått en infektion i snippan

• Anonym (Gaby)

Jo det går, typ, även om det är väldigt ovanligt, men om det kommit sperma utanpå analen kan det rinna mot slidan, avståndet är ju inte direkt stort.

• Anonym (Didi)

TS, beställ en tid hos barnmorska och berätta för din tjej att du vill ha en diskussion om detta tillsammans med en objektiv och kunnig person. Berätta för henne att du stöttar henne om det är så att det är ert barn, men att hon rimligtvis borde förstå dina tvivel. Du kommer ju att må jättedåligt av att gå runt i flera månader och undra, och så småningom kommer ju sanningen ändå fram vid ett faderskapstest.

En vettig kvinna förstår ju absolut att du tvivlar på detta faderskap.

Var inte rädd för att utelämna detaljer när ni är hos barnmorskan, jag är själv sjuksköterska och jag hade inte haft några som helst synpunkter på hur ni haft sex.

Var helt enkelt ärlig!

Lycka till!

• Anonym (P)

Fråga barnmorskan när ni är där.

Jag tror att det är en MINIMAL risk att det rinner in i slidan. Det rinner ju inte bara ut ur analen utan ska väl krystas ut?? Hon har krystat ut i handen och fört in i slidan. Gör slut.

• Jenna Eriksdotter
    Anonym (Gaby) skrev 2016-07-29 14:05:41 följande:

Jo det går, typ, även om det är väldigt ovanligt, men om det kommit sperma utanpå analen kan det rinna mot slidan, avståndet är ju inte direkt stort.

Och det ska rinna in i fittan upp för hela kanalen och in i livmodern? Och hur petar man upp spermier där?
  • Anonym (heminsemination)
    Jenna Eriksdotter skrev 2016-07-29 14:31:18 följande:
    Och det ska rinna in i fittan upp för hela kanalen och in i livmodern? Och hur petar man upp spermier där?
    Har du verkligen inte hört talas om heminsemination? Det är relativt vanligt t ex bland homosexuella par. Spermier klarar sig "ute i det fria" i ca en timme och betydligt längre inne i slidan.

Det är alltså fullt möjligt att man har analsex i typ "doggystyle" och så rinner det ner och in en aning i slidan. Det behöver inte sprutas ända upp i livmodern för de små rackarna är väldigt bra på att ta sig fram för egen maskin. Därav många oönskade förvånande graviditeter.

Sen är det väl långsökt men visst går det och spermier dör som sagt inte direkt ute i luften som påstods tidigare.
  • Anonym (!??)

Ni som säger att sperman dör direkt ute i det fria..

Hallå eller... Hur tror ni provrörsbefruktning funkar?

Spermabanker?

Killen runkar i en mugg och inte fasiken tar en sköterska den muggen på 2 sekunder och springer genom korridoren för att kyla ner det...

"watch out, coming through with sperm. Its a emergency..."

Svar på tråden Gravid av analsex?