Vänner som dricker mycket
Mannen dricker lika mycket varje gång vi sesoch vi ses ofta och sen dricker han så mycket varje helg.
Jag tycker de anser att barnen är i vägen, de snäser ofta av dem bl.a.
Mannen dricker lika mycket varje gång vi sesoch vi ses ofta och sen dricker han så mycket varje helg.
Jag tycker de anser att barnen är i vägen, de snäser ofta av dem bl.a.
Haha du är ju nästan rolig! Är det MIN VÄRLD som är svart eller vit ?! Din slutledning: pappa dricker i ts tycke för mycket - barnen måste lida!
Och du , mina barn är vuxna :) lev du i din lilla moralankdamm där du kan sitta på dina höga hästar till du ramlar ner. Och för information så är det otroligt många människor som dricker betydligt mer under semestern så herrejösses vad roligt det blir för soc att skaffa fram alla stödåtgärder till typ halva Sverige.
Din man har en låg toleransnivå när det gäller alkohol, det är väldigt individuellt.
Hur ni gör i er familj lägger jag mig inte i, däremot kan ni inte kräva något av den andra familjen. Vad du accepterar eller inte är ditt problem, inte den andra familjens. Passar inte deras sätt att leva dig så är det bättre att ni slutar umgås än att du ska försöka bestämma vad de får dricka eller inte.
Hur betedde han sig illa mot dig?
Det låter som en bra idé att dra ner på umgänget med dem när de får dig att må dåligt. Har du tänkt på att någon av dem kanske är med här på FL och läser det du skriver och lägger ihop ett och ett?
Under en hel dag, så är det inget anmärkningsvärd konsumtion.
Du blir liksom aldrig berusad.
Och någon hint om man är alkoholist är det knappast.
Det skulle väl vara de som fortsätter när semestern är slut och till nästa semester.
Sen inte för att försköna din uppväxt, men alla dom dricker alkohol beter sig inte som svin eller är värdelösa mot sin omgivning.
Det är ett vanligt fel man gör, och de som haft en svår uppväxt med alkohol.
Att de inbillar sig alla blir såna på alkohol.
Nu pratar du helt plötsligt om missbrukare, dessa har en högre benägenhet att vara destruktiva mot sin omgivning.
Men nu drog man alla över en kant, det är då det blir så fel.
Vad har mitt första inlägg att göra, med det du citerade?
Kanske du ska citera rätt nästa gång?
Det är vanligt att man går och blir svart och vit på denna fråga.
Där man sätter missbrukarstämpel på alla som dricker alkohol i nån form närheten av barn, och alla/de flesta råkar illa ut och får obehagliga upplevelser.
Vilket är en mycket brutal generalisering som är en ren lögn tom.
Nå du är såpass mycket på FL att du rimligen inte kan ha missat hur vanligt det är att de som vuxit upp med missbruk i egna hemmet eller nära omgivning är rabiata i sin inställning till andras konsumtion. Hur måttlig den än är... Dömanden och anklaganden om hur hemsk man är förälder som intar alkohol i barnens närhet duggar tätt.
Eh? Kan du ta om det där och ge det nån form av vettigt innehåll?
Jag har ö h t inte sagt nåt om den andra ytterlighetens existens. Du däremot sa att den ena inte fanns. Och det kan du rimligen inte ha missat att den gör, frekvent förekommande också.
Nej det beror inte på hur man tolkar utan det är solklart.
Aha, det som inte syns här i just denna tråden existerar inte. Då förstår jag hur du tänker.
Ridå.
Vart fick du hybrisen ifrån, där du ska bestämma vad folk ska skriva i sina inlägg?